Onko normaalia jos kokee sekasaunomisen epämiellyttäväksi?
Täällä ja musta tuntuu et yleisesti kun puhutaan suomalaisesta saunakulttuurista maailmalla sanotaan et sekasaunominen on normi. Itse olen siis mies ja kokisin saunomisen muun kuin kumppanin kanssa vaivaannuttavaksi. En siis lapsuusvuosien jälkeen oo käyny saunassa mun siskojen tai äidin kaa.
Kommentit (47)
On kivaa antaa seisoa hieman ja sopivassa tilanteessa hipaista sillai naisen reittä tai pappa. Tosin silloin on vaikeaa estää täysi erektio.
Vuosikymmeniä sitten kävin ehkä sekasaunassa - nyt ei tulisi pieneen mieleen.
Sekasaunominen on normaalia, erillissaunominen on myös normaalia. Mantelimassa vai hillo?
Sekasaunomisen vieroksuminen on hieman kummallista suomalaisena, mutta ilmeisesti Suomessakin on maakuntakohtaisia eroja saunakulttuurin suhteen. En itse henkilökohtaisesti tunne ketään sekasaunomista vieroksuvaa suomalaista.
On. Sekasaunomiskulttuuri tulee häviämään Suomesta. Jos paikalla on naisia ja miehiä saunassa käytetään uimapukua. Suomalainen saunakulttuuri on aina ollut enemmän miesten kuin naisten juttu,
No on normaalia ja yleistä. Harvempi tykkää.
Vierailija kirjoitti:
On. Sekasaunomiskulttuuri tulee häviämään Suomesta. Jos paikalla on naisia ja miehiä saunassa käytetään uimapukua. Suomalainen saunakulttuuri on aina ollut enemmän miesten kuin naisten juttu,
Ai on enemmän miesten juttu?
Kävisin mielelläni sekasaunassa, mutta minua häiritsee erityisesti miesten erektiossa olevat penikset. Ei muuten, mutta ne tökkivät minun ruumiinosiin. Enkä ole antanut lupaa moiselle tökkimiselle.
Kukaan ei harrasta alastomana sekasaunomista vieraiden ihmisten kanssa, harva edes uimapuvussa. Saunat/saunavuorot on jaettu miehille ja naisille juuri siitä syystä, että yhteissaunomista ei haluta.
Vierailija kirjoitti:
Sekasaunomisen vieroksuminen on hieman kummallista suomalaisena, mutta ilmeisesti Suomessakin on maakuntakohtaisia eroja saunakulttuurin suhteen. En itse henkilökohtaisesti tunne ketään sekasaunomista vieroksuvaa suomalaista.
Älä puhu paskaa 💩
Pelottavan konservatiivisia monet suomalaiset nykyään. Ja samat tiivitaavit ovat huolissaan suomalaisen kulttuurin häviämisestä.
En itse oikein tajua yhdessä saunomisen ideaa. Minulla ei ole ongelmia alastomuuden kanssa (esim. uimahallissa tms) enkä mitenkään ujostele vartaloani, mutta minulle saunominen noin yleensä on rentoutumistapa. Minusta se on illanvietoissa yms lähinnä tylsää, katkaisee keskustelut ja illanvieton, ja sitten jos on isompi porukka, täytyy odottaa kun toiset vuorotellen käyvät pesulla. Ja odotellessa joutuu olemaan saunassa kauemmin kuin haluaisi ja alkaa pyörryttää.
Vierailija kirjoitti:
Kävisin mielelläni sekasaunassa, mutta minua häiritsee erityisesti miesten erektiossa olevat penikset. Ei muuten, mutta ne tökkivät minun ruumiinosiin. Enkä ole antanut lupaa moiselle tökkimiselle.
Kuulostaa homosaunalta.
Ihan normaalia on. Toisaalta sekin on Suomessa normaalia että ei koe. Että jospa vaan kaikki saunoisivat kuten haluavat, eikä tehtäisi siitä sen kummempaa numeroa suuntaan tai toiseen?
On normaalia. Itse saunon vain yksin ja mieheni kanssa. Muiden kanssa saunominen tuntuisi oudolta enkä harrasta näitä illanviettoja tms joissa yhdessä saunotaan. Niitä en ole koskaan tajunnut.
On. Ei missään muuallakaan hengailla miesten kanssa alasti
Sekasaunominen ei ole tavallista.
Normaalia mahdollisesti, mutta en ole koskaan kohdannut itse aikuisiällä tilannetta tai kuullut että tuttavat saunoisivat sekaisin muiden kuin oman perheen kanssa, kunnes lapset kasvavat ikään jolloin ei enää ole luontevaa. Esim. illanistujaisissa saunovat miehet ja naiset erikseen, tai sitten käytetään uimapukua jos ollaan yhtä aikaa saunassa vaikka rantasaunassa.
t. Keski-ikäinen ja keskiluokkainen
On normaalia.. Vastaa itsellesi.