Moni karkinmussuttaja on saatu lopettaman kun on näytetty millainen määrä puhdasta sokeria on 100g karkkia
Kommentit (47)
100 g karkkia ei ole kummoinen määrä. En koe huonoa omaatuntoa kyseisen määrän syömisestä sillpin tällöin, vaikka kuinka visualisoitaisiin.
Mitä uutta tuossa on? Mitä muuta karkeissa mielestäsi on kuin sokeria?
Sata grammaa karkkia on yleensä sata grammaa sokeria. Saman määrän saa litrasta tavallista kokakolaa.
Suklaassa on paljon enemmän kaloria per sata grammaa kun rasvasta saa sitä tuplasti sokereihin verrattuna.
Makeisia voi valmistaa muustakin kuin pelkästä sokerimassasta. Jos osaa salaisuudet. Suomessa tyyli on persujen sokeri ja kerma. Tai paha makeutusaine.
Saattaa olla jopa useita satoja grammoja erilaisia sokruja 100 grammassa karkkia!
Nuo sokerit tiivistetty moninkertaisesti täysin yltäkylläisiksi ja mahassa sokerit turpoavat alkuperäiseen painoonsa. Verensokeri voi lisääntyä niin valtavasti että veri kuin lähes hyytynyttä sokerimarmelaadia. Jos tuollainen sokerinsyöjä joutuisi ihmissyöjien saaliiksi niin hänet syötäisiin makean jälkiruokana kreppien tapaan.
Onkohan jossain sokerilaskuri, johon voisi laittaa päivän syömiset ja se laskisi sokerin määrän?
Olin yllättynyt, että ihan tavallisessa maidossakin on sokeria 10g/ lasillinen. On se selvä kun sitä ajattelee (laktoosi = maitosokeri), mutta eipä sitä tule arjessa mietittyä.
Itsehän olen töissä syönyt suoraan ihan sokeripaloja iltapäivän makeanhimoon.
Vierailija kirjoitti:
Saattaa olla jopa useita satoja grammoja erilaisia sokruja 100 grammassa karkkia!
Nuo sokerit tiivistetty moninkertaisesti täysin yltäkylläisiksi ja mahassa sokerit turpoavat alkuperäiseen painoonsa. Verensokeri voi lisääntyä niin valtavasti että veri kuin lähes hyytynyttä sokerimarmelaadia. Jos tuollainen sokerinsyöjä joutuisi ihmissyöjien saaliiksi niin hänet syötäisiin makean jälkiruokana kreppien tapaan.
Höpöhöpö, tämähän ei ole totta
Vierailija kirjoitti:
Onkohan jossain sokerilaskuri, johon voisi laittaa päivän syömiset ja se laskisi sokerin määrän?
Olin yllättynyt, että ihan tavallisessa maidossakin on sokeria 10g/ lasillinen. On se selvä kun sitä ajattelee (laktoosi = maitosokeri), mutta eipä sitä tule arjessa mietittyä.
Laktoositontakin voi ostaa.
Jotkut ovat ketjumussuttajia. En olisi uskonut ennen kuin itse näin. Luulin, että hän on raskaana, mutta karkkia vetikin tauotta.
Iso osa erityisten lasten päivittäin saamasta energiasta tulee elintarvikkeisiin lisätystä sokerista. Esimerkiksi keksit, murot, jäätelöt, makeutetut juomat ja jugurtit sekä monet välipalaksi tarkoitetut tuotteet sisältävät runsaasti sokeria.
Todellinen sokeripommi on kuitenkin karkki. Harva tulee ajatelleeksi, kuinka paljon sokeria on esimerkiksi yhdessä karkkipussissa.
Jos viikonlopun kunniaksi syö esimerkiksi 350 gramman pussillisen makeisia, tulee samalla popsineeksi yli 2 desilitraa sokeria.
Mä syön päivittäin yhteensä 200g karkkia ja suklaata, vuosia jo näin, eikä näy ulkoisesti missään valitettavasti, koska addikti sokerille olen, eikä ole mitään syytä lopettaa, kun en lihokaan helpolla. Väsynyt aina olen aamuisin, mutta unet jäävät vähiin ilman sokeria (muu hiilari illalla ei auta, kokeiltu on), joten jatkan sokerirasvadieetilläni, joka ei edes lihota, kun liikun niin paljon ja olen tottunut rasvaa käyttämään paljon. Ei ole terveellistä ei, mutta ainoastaan aamut kamalia tällä dieetillä ja olen jo yli 40v. Joskus vielä muutun lääkärin pakottamana...
Kiva maksaa näiden terveydenhuoltokustannukset.
Ajatella, kun ennen tuli syötyä maustettuja jukurtteja, ketsuppia, sokerisia mehuja...nyt en enää syö/juo noista mitään. Ja muutenkin vähentänyt ylimääräisen sokerin syöntiä.
Kaivoinkin juuri karkit esille kun tämä keskustelu herätti himon. Näissä täytelakuissa näyttäis olevan sokeria noin puolet painosta.
Vierailija kirjoitti:
Kaivoinkin juuri karkit esille kun tämä keskustelu herätti himon. Näissä täytelakuissa näyttäis olevan sokeria noin puolet painosta.
oliko 300g jättipussi? Tuliko hyvä olo?
Vierailija kirjoitti:
Jos sinä joutuisit ihmissyöjien saaliiksi, ne vain nylkisivät sinut ja vuolisivat luista nuolenkärkiä. sussa ei nimittäin mitään muuta hyödyllistä ole, aivotkin surkastuneet . Mutta he pettyisivät luukärkien laatuun, koska sulla olikin osteoporoosi ja luusi murenevat.
Hoitoon jo näiden pakkomielteittesi kanssa.