Moni karkinmussuttaja on saatu lopettaman kun on näytetty millainen määrä puhdasta sokeria on 100g karkkia
Kommentit (47)
Mulla oli ennen työkaverina nainen, joka joi pullon pepsi maxia joka päivä ja mussutti ison irtokarkkipussin tyhjäksi siinä samalla. Sellasia vihreitä ja sinisiä sokeripäällysteisiä lasten karkkeja, joiden pelkästä katsomisesta voi pahoin. Muuten hoikka nainen, mutta vatsa oli pinkeä jalkapallo.
Vierailija kirjoitti:
Mä syön päivittäin yhteensä 200g karkkia ja suklaata, vuosia jo näin, eikä näy ulkoisesti missään valitettavasti, koska addikti sokerille olen, eikä ole mitään syytä lopettaa, kun en lihokaan helpolla. Väsynyt aina olen aamuisin, mutta unet jäävät vähiin ilman sokeria (muu hiilari illalla ei auta, kokeiltu on), joten jatkan sokerirasvadieetilläni, joka ei edes lihota, kun liikun niin paljon ja olen tottunut rasvaa käyttämään paljon. Ei ole terveellistä ei, mutta ainoastaan aamut kamalia tällä dieetillä ja olen jo yli 40v. Joskus vielä muutun lääkärin pakottamana...
Sokeri aiheuttaa elimistössä tulehdusta. Sepelvaltimotauti kehittyy hitaasti vuosien aikana, eivätkä kaikki sairastuneet ole lihavia tai ylipainoisia. Sokeri aiheuttaa tulehduksen verisuonissa, jota elimistön korjausmekanismi yrittää paikata. Monityydyttynyt rasva hapettuu elimistössä helposti ja elimistö käyttää sitä näiden tulehtuneiden kohtien paikkaamiseen. Versuoniplakki on syntynyt.
unen saantia voi helpottaa rauhoittavilla yrttivalmisteilla, kuten kätsimyskukkauute, rohtovirmajuuriuute ja sitruunamelissa. Terveyttään ei kannata sen takia tuhota sokerilla.
Mä syön aina 500 grammaa irtareita tai litran jäätelöä kerralla. Sen takia lopetin niiden ostamisen kokonaan.
Vierailija kirjoitti:
Sokeri pitäisi kieltää.
Mitäpäs sinä tarjoat vaihtoehdoksi hypokohtauksen korjaamiseen?
t DM1
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sokeri pitäisi kieltää.
t DM1
Hunajaa.
eri
Vierailija kirjoitti:
Mä syön aina 500 grammaa irtareita tai litran jäätelöä kerralla. Sen takia lopetin niiden ostamisen kokonaan.
Minä en oikeasti ymmärrä mitä noituutta irtokarkkeihin liittyy, se pussi on syötävä kerralla, en saa rauhaa ennen kuin se on tyhjä. Siksi en niitä enää osta.
Ei suolaa, ei sokeria, ei alkoholia, ei mitään kivaa koskaan jäkä jäkä, muuta kuin spartalainen kuri ja itsensä näivyttäminen. Eiköhän sen jokainen tiedä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sokeri pitäisi kieltää.
t DM1
Hunajaa.
eri
Sokeriahan sekin on. Keksi parempi.
Samaa tavaraa kuin muutkin hiilihydraatit, ei se ole myrkkyä.
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli ennen työkaverina nainen, joka joi pullon pepsi maxia joka päivä ja mussutti ison irtokarkkipussin tyhjäksi siinä samalla. Sellasia vihreitä ja sinisiä sokeripäällysteisiä lasten karkkeja, joiden pelkästä katsomisesta voi pahoin. Muuten hoikka nainen, mutta vatsa oli pinkeä jalkapallo.
Millä tavalla hänen syömisensä sinulle kuuluivat?
Vierailija kirjoitti:
Saattaa olla jopa useita satoja grammoja erilaisia sokruja 100 grammassa karkkia!
Nuo sokerit tiivistetty moninkertaisesti täysin yltäkylläisiksi ja mahassa sokerit turpoavat alkuperäiseen painoonsa. Verensokeri voi lisääntyä niin valtavasti että veri kuin lähes hyytynyttä sokerimarmelaadia. Jos tuollainen sokerinsyöjä joutuisi ihmissyöjien saaliiksi niin hänet syötäisiin makean jälkiruokana kreppien tapaan.
Mene hoitoon ja lopeta valehtelu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en oikeasti ymmärrä mitä noituutta irtokarkkeihin liittyy, se pussi on syötävä kerralla, en saa rauhaa ennen kuin se on tyhjä. Siksi en niitä enää osta.
Mulla on sama sipsien kanssa. En osta niitä ollenkaan, koska muuten syön sen pussin yksin kokonaan. Perunan tärkkelys on elimistölle samaa ainetta kuin sokeri. Hiilihydraatit tuottavat aivokemiallisen dopamiinireaktion, vähän samanlaisen kuin alkoholi alkoholistille, liilkunta liikuntahullulle.
https://www.iltalehti.fi/elintavat/a/d3e4ef3e-ab00-4b81-af1a-1df0226d5a…
Vierailija kirjoitti:
Saattaa olla jopa useita satoja grammoja erilaisia sokruja 100 grammassa karkkia!
Nuo sokerit tiivistetty moninkertaisesti täysin yltäkylläisiksi ja mahassa sokerit turpoavat alkuperäiseen painoonsa. Verensokeri voi lisääntyä niin valtavasti että veri kuin lähes hyytynyttä sokerimarmelaadia. Jos tuollainen sokerinsyöjä joutuisi ihmissyöjien saaliiksi niin hänet syötäisiin makean jälkiruokana kreppien tapaan.
Jännä miten monta sataa grammaa erilaisia sokereita saadaan puristettua sadaksi grammaksi karkkeja.
En ole mikään biohakkeri, joka skannaisi koko ajan itseään, laskisi makroja ja ties mitä. Jos elämä on yhtä kaiken kieltämistä, ei se ole minusta elämää. Älkää demonisoiko sokeria, ei se nyt mikään mafiapomon tasoinen pahis ole kohtuudella käytettynä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sokeri pitäisi kieltää.
t DM1
Hunajaa.
eri
Hunaja on tietysti käytännössä sokeria.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sokeri pitäisi kieltää.
t DM1
Hunajaa.
eri
Sokeriahan sekin on. Keksi parempi.
Sokerista puhutaan, kun sokeri on jalostettu irti alkuperäisestä lähteestään. Hunaja on luonnontuote. 1 teelusikallinen hunajaa on eri asia kuin 100 grammaa puhdistettua sokeria lisäaineilla päällystettynä. Jalostettua sokeria ei ole ollut olemassa teollisessa mittakaavassa kuin parisataa vuotta, Suomessa puhdistettu sokeri oli harvinaista vielä 1800-luvullakin.
1 pieni Coca Cola purkki sisältää 13 sokeripalaa, että tekee riippuvaiseksi.
Ap:n höpinöissä ja elämässä mikään ei ole totta. Ortoreksia/ bulimia/ anoreksia vääristävät sekä minäkuvan että ajattelun. Kaikki pyörii syömisten ympärillä. Ap on laitoshoitoa vailla oleva hullu, jonka elämä menee kaloreja laskiessa, ahmiessa ja oksennellessa. Ja tuota sairautta hän sitten myös pakkomielteisesti levittää kunnes joutuu taas remmeihin ja letkuruokintaan.