Pidättekö auton maalipinnasta huolta? Pesette/vahaatte säännöllisesti?
Itsellä aika uusi auto ja käsittääkseni on hyväksi että pitää auton puhtaana ja kestovahaus keväisin ja syksyisin. Käytän käsinpesussa.
Kommentit (146)
Käsittääksnei tämä oli niin selkeää kuin olla ja voi.
Vaihdan auton uuteen 3-4 vuoden välein. Ensimmäistä ja toista uutta autoa tuli pestyä kerran viikossa. Sen jälkeen tahti on harventunut. Pesen silloin, kun on (tosi) likainen. Voi mennä monta kuukautta pesujen välillä. Vahannut en ole koskaan paitsi automaattipesun vahaus.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on vuoden 2003 Megane. Revi siitä, riistäjä!
Vilpitön osanottoni.
Nope. Ehkä kerran vuodessa jaksaa moista. Välillä kurainen, välillä lumi tai sade putsaa. Auton on minulle pelkkä käyttöhyödyke jolla pääsee töihin, ei egon jatke tai intohimoinen harrastus.
Mutta arvaapa ap mitä. Minä olen ansainnut luxuselämän. Minä todella olen ansainnut ja nautin siitä.
Säännöllisesti pesen autoni kerran vuodessa alkukesällä.
Millaisessa talossa asut? Taidan nimittäin tietää
14 vuotta vanha auto. Tähän asti olen vienyt aina käsinpesuun, mutta nyt ajattelin siirtyä halvempiin vaihtoehtoihin. En pesetä kovin usein 2-3 x/v.
Pitäähän autosta pitää parempaa huolta kuin omasta naamasta.
Hiekkapesut sade huuhtoo, aurinko kuivaa🌞
Vierailija kirjoitti:
Pitäähän autosta pitää parempaa huolta kuin omasta naamasta.
Ei haittaa jos auto kiiltää.
Vierailija kirjoitti:
Nope. Ehkä kerran vuodessa jaksaa moista. Välillä kurainen, välillä lumi tai sade putsaa. Auton on minulle pelkkä käyttöhyödyke jolla pääsee töihin, ei egon jatke tai intohimoinen harrastus.
Yleensä pesen pari kertaa keväällä kun auto näyttää kuraiselle ja ehkä kerran syksyllä. Muulloin auto näyttää riittävän puhtaalle ja peseytyy sateessa. Uutena ostettu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleensä pesen pari kertaa keväällä kun auto näyttää kuraiselle ja ehkä kerran syksyllä. Muulloin auto näyttää riittävän puhtaalle ja peseytyy sateessa. Uutena ostettu.
Ja tuolloinkin pesuna halvin harjaton kesäpesu. Turhaa hommaa pestä liian puhtaaksi
Voi taivas mitkä loiston päivät Suomella on vielä edessään.