Siis oikeasti jotkut ihmiset tekee ruokaa joka päivä kotona? Mitä ihmettä?
Siis oikeasti jotkut ihmiset tekee ruokaa joka päivä kotona? Mitä ihmettä?
Ravintolasta, eines osastolta ja pakaste altaasta saa paljon parempaa, halvempaa ja nopeampaa ruokaa eikä tarvitse tuhlata 2 tuntia päivässä ruoan valmistukseen.
Kommentit (90)
Vierailija kirjoitti:
Oletkos ap koskaan miettinyt, minkä takia ne einekset säilyy viikkotolkulla? Ja jos keksit vastauksen, sitten voit miettiä sen vaikutuksia elimistöllesi. Voi olla että säästät joitain minuutteja siinä että lämmität 3 min einekset ja syöt sen, mutta mitään muita hyötyä eineksen syömisestä ei sitten olekaan. Ei taloudellisesti, terveyden kannalta, esteettisesti, sosiaalisesti (en ainakaan itse voi kuvitella että perheen tai ystävien kanssa syödessä lyötäisiin jokaiselle eines eteen). Syöminen ja ruoanlaitto on monelle ihmiselle hyvinvoinnin ja mielihyvän lähde eikä pakollinen paha.
Näin. Ja kun itse tekemistä helpottavat nykyään pakkasaltaasta löytyvät tuotteet, mm. silputtua sipuliakin :D Näitä ei ole häpeällistä käyttää helpottamaan arkea. Itse ostan esim. joskus valmiin kaalilaatikon, ja silppuan siihen kaalta ja raastan porkkanaa mukaan. Siis näin joskus, yleensä pääosin itse tehden.
Keitettyä perunaa iso kattilallinen, ja saat siitä vielä laatikkoruokiin ja pyttipannuun jne. Ja nopeasti vaikka espanjalainen munakas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä vaan. Kokkailen isomman satsin jota syön useampana päivänä. Ruuanlaitto on mukavaa puuhaa.
Kotona tehty ruoka ei säily syömäkelpoisena vuorokautta pidempään, einekset säilyy viikko tolkulla....
ap
Pakastin on keksitty. Huoh,jos ei ole pakastinta, niin kyllä se ruoka muutamia päiviä säilyy, jos on edes jääkaappi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletkos ap koskaan miettinyt, minkä takia ne einekset säilyy viikkotolkulla? Ja jos keksit vastauksen, sitten voit miettiä sen vaikutuksia elimistöllesi. Voi olla että säästät joitain minuutteja siinä että lämmität 3 min einekset ja syöt sen, mutta mitään muita hyötyä eineksen syömisestä ei sitten olekaan. Ei taloudellisesti, terveyden kannalta, esteettisesti, sosiaalisesti (en ainakaan itse voi kuvitella että perheen tai ystävien kanssa syödessä lyötäisiin jokaiselle eines eteen). Syöminen ja ruoanlaitto on monelle ihmiselle hyvinvoinnin ja mielihyvän lähde eikä pakollinen paha.
Näin. Ja kun itse tekemistä helpottavat nykyään pakkasaltaasta löytyvät tuotteet, mm. silputtua sipuliakin :D Näitä ei ole häpeällistä käyttää helpottamaan arkea. Itse ostan esim. joskus valmiin kaalilaatikon, ja silppuan siihen kaalta ja raastan porkkanaa mukaan. Siis näin joskus,
-kaalia, ei kaalta😨
Vierailija kirjoitti:
-kaalia, ei kaalta😨
Ihanko totta 😱
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä vaan. Kokkailen isomman satsin jota syön useampana päivänä. Ruuanlaitto on mukavaa puuhaa.
Kotona tehty ruoka ei säily syömäkelpoisena vuorokautta pidempään, einekset säilyy viikko tolkulla....
ap
Kyllä ainakin itse tekemäni ruuat ovat säilyneet useamman päivän jääkaapissa. Mikäli on tullut tehtyä reilusti, niin olen pakastanut loput. Ruuan laiton itse sijoitan yleensä viikonloppuun, arkisin teen aika harvoin ruokaa. Syön viikonloppuna tekemääni, tai käyn työpaikan ruokalassa syömässä, jossa tosin on ihan helvetin huono ruoka.
Voi säilyä mutta maku kärsii huomattavasti ja tulee vatsa oireita...
ap
Äitisi ei tainnut olla ko
Kyllä niitä hitaita kokkeja on. Mulla pari kaveria, joilla menee 3h makkarakeiton keittämiseen.😅
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhden "paremman" ravintolahampurilaisen hinnalla teet neljä vastaavaa kotona, ja saat hienosäädettyä juuri sellaiseksi kun haluat. Siinäpä se lyhykäisyydessään.
Toki löytyy ihmisiä jotka osaavat kusta pikanuudelitkin ja/tai heillä on koko ajan "kiire" (katsomaan TikTokeja tmv.).
Jos lasket ajan mikä menee tuon hampurilasien ainesten hakemiseen kaupasta, ainesten aukaisu ja valmistus niin kyllä niinä menee sen 2 tuntia eli jos tunti palkka on 20€/h niin kotona tehdyn hampurilaisen hinta on 40€ + raaka-aineet...
ap
Näinhän se menee.
Täytyy olla kyllä kokematon tai lukutaidoton kokkaajia, jos einesruuat maistuu paremmalta kuin omatekemä.
Jos söisin joka päivä toisen tekemänä samanlaisia ruokalajeja kuin teen kotona, perheen ruokiin menisi ainakin satasia päivässä,
Meillä ei kukaan pidä eineksistä. Esim kasvisten suutuntuma on niissä yleensä valmiiksi pilalla, ja huononee lämmitettäessä. En myöskään käytä puolivalmisteita. Voitaikinat yms tehdään alusta asti. Jossain peruskeitoissa tai paistoksissa nyt ei edes ole vaivaa, kun ei tarvitse ajatella mitä tekee ja keittiön saa siistiksi kauan ennen kuin ruoka on edes valmis.
Toki on mukava toisinaan käydä ulkona syömässä ja saada ideoita omaan harrastamiseen.
Todella kehno ruuanlaittajan tämä ap (ja hänen äitinsä), jos ei osaa tehdä parempaa ruokaa kuin einekset ja pakasteet ja ruuanlaittoon menee monta tuntia päivittäin. Ainoa eineksenä parempi ruoka kuin itse tehtynä on maksalaatikko.