Siis oikeasti jotkut ihmiset tekee ruokaa joka päivä kotona? Mitä ihmettä?
Siis oikeasti jotkut ihmiset tekee ruokaa joka päivä kotona? Mitä ihmettä?
Ravintolasta, eines osastolta ja pakaste altaasta saa paljon parempaa, halvempaa ja nopeampaa ruokaa eikä tarvitse tuhlata 2 tuntia päivässä ruoan valmistukseen.
Kommentit (90)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä vaan. Kokkailen isomman satsin jota syön useampana päivänä. Ruuanlaitto on mukavaa puuhaa.
Kotona tehty ruoka ei säily syömäkelpoisena vuorokautta pidempään, einekset säilyy viikko tolkulla....
ap
Kyllä ainakin itse tekemäni ruuat ovat säilyneet useamman päivän jääkaapissa. Mikäli on tullut tehtyä reilusti, niin olen pakastanut loput. Ruuan laiton itse sijoitan yleensä viikonloppuun, arkisin teen aika harvoin ruokaa. Syön viikonloppuna tekemääni, tai käyn työpaikan ruokalassa syömässä, jossa tosin on ihan helvetin huono ruoka.
Voi säilyä mutta maku kärsii huomattavasti ja tulee vatsa oireita...
ap
Ymmärrän, että aloituksesi ja kommenttisi ovat provoilua, mutta yritä nyt vähän enemmän, sinun suoltamasi skeida on huonosti keksittyä. Siis voi voi jos äitisi on tehnyt ruokaa josta on tullut vatsaoireita, mutta minä olen ikäni syönyt samaa ruokaa 2- 3 päivää ilman mitään oireita
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaksi tuntia päivässä? Puolen tunnin aktiivisella työskentelyllä tekee helposti parin päivän ruuat.
Teet 5 eri lämmintä ateriaa puolessa tunnissa? Aika nopea olet...
ap
Helposti, kun lasketaan vain se aika minkä konkreettisesti teen jotain. En tosiaankaan seiso hellan edessä katsomassa perunoiden kiehumista tai makaronilaatikon paistumista, vaan teen sillä välin jotain muuta.
Tein tänään makkarakasvispastaa. Pilkkomiset (sipulit, muut kasvikset, makkarat) tein päivällä työpäivän lomassa (etätyö). Siihen meni noin 10 min. Illalla tyrkkäsin kaikki pastan kanssa uuniin, siinä meni noin 25min. Odotellessa luin lehteä ja palstailin.
Annoksesta söi 4 henkilöä. Oli hyvää! Jääkaappiin jäi vielä 3 annosta.
Tykkään laittaa ruokaa mutta inhoan sitä että lapset usein nirsoilee.
Älkää ny voitsikö ruokkia tätä trollia. Pun inteted.
Taasko tämä pelle ihmettelee tätä samaa asiaa ties monettako kertaa?
työttömänä söin vaan valmis einestä ja makasin sängyssä kun nolotti olla paska :D Nykyisin kun köyn työssä ja kuntosalilla ja lenkeillä niin nauti elämästä myös ruoan muodossa ja syön puhdasta ja kallista. Enkä ole enää masentunut:))
Vierailija kirjoitti:
Työttömät ja köyhät joutuvat tekemään joka päivä lähes tai jos kerralla saa tehtyä jokuselle päivälle. Sillä pienellä rahalla. Ellei ole orjapajalla tai muu.
Yhden "paremman" ravintolahampurilaisen hinnalla teet neljä vastaavaa kotona, ja saat hienosäädettyä juuri sellaiseksi kun haluat. Siinäpä se lyhykäisyydessään.
Toki löytyy ihmisiä jotka osaavat kusta pikanuudelitkin ja/tai heillä on koko ajan "kiire" (katsomaan TikTokeja tmv.).
Nyt kiinnostaa tietää, että mistä saa eineksiä tai pakkasia, jotka ovat parempaa kuin mun kotona tekemä ruoka? Hurjan suolaisia ja mauttomia ovat järjestään.
Ravintolasta välillä saakin parempaa. Se onkin sitten kerran kaksi kuussa, kun käydään syömässä. Ainiin, en tee joka päivä. n. joka kolmas päivä. Osaan ennakoida, enkä ole ainoa perheen kokki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä vaan. Kokkailen isomman satsin jota syön useampana päivänä. Ruuanlaitto on mukavaa puuhaa.
Kotona tehty ruoka ei säily syömäkelpoisena vuorokautta pidempään, einekset säilyy viikko tolkulla....
ap
Einekset ovat silkkaa paskaa ja sisältävät kaiken moisia lisäaineita. Makuakaan niissä mössöissä ei ole. Itse valmistan terveellistä ja hyvää ruokaa joka päivä, joten sitä ei tarvitse päiväkausia mädättää jääkaapissa kuten eineksiä.
Vierailija kirjoitti:
Yhden "paremman" ravintolahampurilaisen hinnalla teet neljä vastaavaa kotona, ja saat hienosäädettyä juuri sellaiseksi kun haluat. Siinäpä se lyhykäisyydessään.
Toki löytyy ihmisiä jotka osaavat kusta pikanuudelitkin ja/tai heillä on koko ajan "kiire" (katsomaan TikTokeja tmv.).
Jos lasket ajan mikä menee tuon hampurilasien ainesten hakemiseen kaupasta, ainesten aukaisu ja valmistus niin kyllä niinä menee sen 2 tuntia eli jos tunti palkka on 20€/h niin kotona tehdyn hampurilaisen hinta on 40€ + raaka-aineet...
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaksi tuntia päivässä? Puolen tunnin aktiivisella työskentelyllä tekee helposti parin päivän ruuat.
Teet 5 eri lämmintä ateriaa puolessa tunnissa? Aika nopea olet...
ap
Helposti, kun lasketaan vain se aika minkä konkreettisesti teen jotain. En tosiaankaan seiso hellan edessä katsomassa perunoiden kiehumista tai makaronilaatikon paistumista, vaan teen sillä välin jotain muuta.
V*ttu mikä hiustenhalkoja! Silti sun aikas on sidottu siihen makaronilaatikkoon. Vaikket sitä ikkunasta ihmetteliskään koko tuntia.
ohis
Joo, niin tule tehtyä.
T: normaalipainoinen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos lasket ajan mikä menee tuon hampurilasien ainesten hakemiseen kaupasta, ainesten aukaisu ja valmistus niin kyllä niinä menee sen 2 tuntia eli jos tunti palkka on 20€/h niin kotona tehdyn hampurilaisen hinta on 40€ + raaka-aineet...
ap
Paljonko sinulle maksetaan runkkaamisesta, Netflixin katsomisesta, somen selaamisesta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Paljonko sinulle maksetaan runkkaamisesta, Netflixin katsomisesta, somen selaamisesta?
Tai suihkussa käymisestä, ulostamisesta, nukkumisesta?
Vierailija kirjoitti:
Tein tänään makkarakasvispastaa. Pilkkomiset (sipulit, muut kasvikset, makkarat) tein päivällä työpäivän lomassa (etätyö). Siihen meni noin 10 min. Illalla tyrkkäsin kaikki pastan kanssa uuniin, siinä meni noin 25min. Odotellessa luin lehteä ja palstailin.
Annoksesta söi 4 henkilöä. Oli hyvää! Jääkaappiin jäi vielä 3 annosta.
Tykkään laittaa ruokaa mutta inhoan sitä että lapset usein nirsoilee.
Paistoitko makkaroita ollenkaan etukäteen, vaan sinne lillumaan uuniin muiden kanssa? Kannattais, että tulee makosampia. Tosin makkara ja pasta, eikä? Tyyppi teki makkarakeiton uunissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
En tee noista mitään.
ap
Vierailija kirjoitti:
Älkää ny voitsikö ruokkia tätä trollia. Pun inteted.
Sä et ole mun äiti, joten mä saa ruokkia ketä mä haluan.
En tee ruokaa joka päivä, vaan isomman erän, jota sitten lämmitän seuraavina päivinä mikrossa. Koska en viitsi joka päivä keittää jotain. Hyödynnän myös jonkin verran puolivalmisteita, esim. pakastevihanneksia, koska pese-kuori-pilko-vie biojäte-tiskaa kaikki on ärsyttävää ja aikoinaan pienessä keittiössä vei myös vähemmän tilaa.
Näin itse tehty ruoka on ravintosisältöön nähden edullisinta.
Ruoka säilyy kyllä, kun se on tuoreista aineksista tehty, kuumaksi kypsennetty, ripeästi jäähdytetty eikä sitä käpälöidä turhaan. Toki pois jää ruokalajit, joiden koostumus kärsii liikaa säilytyksestä. Pakkaseen en tee ruokaa juurikin tästä syystä. Niin moni meni rumaksi tai koostumus pilalle. Plus se, että pitää ennakoida ja muistaa ottaa seuraavan päivän ruoka sulamaan tai yrittää saada se nopeasti sulamaan, kun on nälkä.
Kun olin työharjoittelussa, tein itselleni lounaan usein saman päivän aamuna. Varasin siihen vain 10min lisää aikaa muusta rutiinista, koska monesti kokkaaminen on paljolti passiivista. Esim. Söin usein aamupalaa samaan aikaan kun riisi valmistui.