Siis oikeasti jotkut ihmiset tekee ruokaa joka päivä kotona? Mitä ihmettä?
Siis oikeasti jotkut ihmiset tekee ruokaa joka päivä kotona? Mitä ihmettä?
Ravintolasta, eines osastolta ja pakaste altaasta saa paljon parempaa, halvempaa ja nopeampaa ruokaa eikä tarvitse tuhlata 2 tuntia päivässä ruoan valmistukseen.
Kommentit (90)
Kyllä vaan. Kokkailen isomman satsin jota syön useampana päivänä. Ruuanlaitto on mukavaa puuhaa.
Näinhän se kuulkaas ihmiset menee.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä vaan. Kokkailen isomman satsin jota syön useampana päivänä. Ruuanlaitto on mukavaa puuhaa.
Kotona tehty ruoka ei säily syömäkelpoisena vuorokautta pidempään, einekset säilyy viikko tolkulla....
ap
No ei kyllä saa. Meitä on neljä ja kotona kokataan joka päivä. Ruoka on maukasta.
Ap tekee jotain väärin jos ruuanvalmistukseen menee 2 tuntia.
Hyi kuka nyt eineksiä syö! Kunnon kotiruoka säilyy 3 päivää ja pakastaakkin voi.
Puolessa tunnissa teet monenmoista ruokaa. Keittoha, kastikkeita, pastaa yms. Uunissa kypsyy paljon samalla kertaa.
Miksi ei tehtäisi?
Vierailija kirjoitti:
Ap tekee jotain väärin jos ruuanvalmistukseen menee 2 tuntia.
Pelkkä kastikkeen, padan tai keiton haudutus vie tuon verran + ainesten leikkaus ja peseminen yms....
ap
Vierailija kirjoitti:
Puolessa tunnissa teet monenmoista ruokaa. Keittoha, kastikkeita, pastaa yms. Uunissa kypsyy paljon samalla kertaa.
Miksi ei tehtäisi?
Pelkkä perunoiden keittoaika on yli 30min + kuoriminen + peseminen + pilkkominen. Menee sen 1 tuntia pelkästää perunoihin....
ap
Ravintolasta, eines osastolta ja pakaste altaasta saa paljon suolaa, lisäaineita ja niihin menee lopulta enemmän rahaa kuin kotiruokaan. Piste.
Tälläkin viikolla söin samaa kalakeittosatsia 3 päivää.
Hyvää oli.
Eikä sen tekemiseen mennyt kuin tunti, seuraavina päivinä lämmitykseen muutama minuutti.
Olen sellainen ihminen. Itse tekemällä saa maukasta ja tuoretta ruokaa.
Ani harvat valmisruoat ovat mielestäni hyviä.
Ravintolaruoka on kyllä yleensä hyvää, mutta ei minulla ole varaa syödä ravintolassa kovin usein. Sitä paitsi tykkään ruoanlaitosta, se on rentouttavaa mukavaa puuhaa.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Mitä ihmettä? Mitä ihmettä? Mitä ihmettä? Mitä ihmettä? Mitä ihmettä? Mitä ihmettä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kotona tehty ruoka ei säily syömäkelpoisena vuorokautta pidempään, einekset säilyy viikko tolkulla....
ap
Kyllä ainakin itse tekemäni ruuat ovat säilyneet useamman päivän jääkaapissa. Mikäli on tullut tehtyä reilusti, niin olen pakastanut loput. Ruuan laiton itse sijoitan yleensä viikonloppuun, arkisin teen aika harvoin ruokaa. Syön viikonloppuna tekemääni, tai käyn työpaikan ruokalassa syömässä, jossa tosin on ihan helvetin huono ruoka.
Meneehän siinä aikaa jos vahtii pataruokaa uunin edessä paistojan. Ei se sieltä minnekään karkaa.
Faith kirjoitti:
Olen sellainen ihminen. Itse tekemällä saa maukasta ja tuoretta ruokaa.
Ani harvat valmisruoat ovat mielestäni hyviä.
Ravintolaruoka on kyllä yleensä hyvää, mutta ei minulla ole varaa syödä ravintolassa kovin usein. Sitä paitsi tykkään ruoanlaitosta, se on rentouttavaa mukavaa puuhaa.
Ravintola lounas buffetti tulee halvemmaksi kuin koko päivän ruokien teko kotona....
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Kyllä ainakin itse tekemäni ruuat ovat säilyneet useamman päivän jääkaapissa. Mikäli on tullut tehtyä reilusti, niin olen pakastanut loput. Ruuan laiton itse sijoitan yleensä viikonloppuun, arkisin teen aika harvoin ruokaa. Syön viikonloppuna tekemääni, tai käyn työpaikan ruokalassa syömässä, jossa tosin on ihan helvetin huono ruoka.
Voi säilyä mutta maku kärsii huomattavasti ja tulee vatsa oireita...
ap
2x päivässä teen ruuan. Tai vähintään lämmitän edellispäiväistä. Harvoin menee keittiössä enempää kuin 15-30 min. En seiso uuninluukkua tuijottamassa 5 tuntia kun teen pulled porkia...
Ja leivon 1-2 viikossa.
Ja pidempään haudutettavan ruoan valmistuessa voi tehdä jotain muuta.
Pakkoko uunin tai kattilan vierellä on kököttää kyttäämässä kelloa vilkuillen?
Höpö höpö.