Ei mene kaupaksi vegaaniruoka
Ei mene vegaaniruoka kaupaksi.
Naapurini käy ruokajaossa ja tuuppaa mulle sapuskat joita ei itse syö. Nytkin mulla on jääkaapissa viisi jotain kaurasta superprosessoitua härkistä.
Se on pieni mutta äänekäs ryhmä joka vegaaniruoka hehkuttaa. Vaan hävikkiin se menee ja lopulta jätteeksi.
Kommentit (59)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa vihreistä hankkeista turmelee luontoa, kun koko elinkaari lasketaan mukaan. Näin ollen vihreät tuhoavat luontoa.
Valtioiden anteliaalla tuella. Kysmyksessä on rahansiirto yksityisiin taskuihin.
Nu fick du det fel. Rätt version är: Kysymyksessä on rahansiirto yksityisistä taskuista.
Niistäkin. Valtion rahat on yksityisten rahoja. Kuluttajien on yksityisten. Mutta kaikki menee yksityisiin taskuihin maailman rikkaimmille.
I frågan om allehanda grön-stöd går de åt olika huu-haa grupper och organisationer, aldrig åt någon privat ur vilkens ficka pengarna härstammar.
Vierailija kirjoitti:
"Suurin osa vihreistä hankkeista turmelee luontoa, kun koko elinkaari lasketaan mukaan."
No ei. Ne kuulemma turmelevat luontoa "netin tietotoimiston" mukaan joka vetää kaikki käsityksensä ihan hatusta.
Mitään faktaahan ei tämänkään väitteen tueksi missään ole. Vain kova halu sille että se olisi totta.
Ompas. Esimerkiksi paineilmalla toimiva Peugeotin hybridiauto. kvg. Kumpi on tuotannossa? Se johon louhitaan akkumateriaalia joka kestää 2000 latauskertaa ja hyötysuhde olematon vai peugeotin paineilmaversio?
Seuraavana viherpesuna tuotannon siirtäminen kolmansiin maihin joissa ei ole päästörajoituksia tai -kauppaa. KVG, ei ole hatusta vedettyä vaikka se onkin netissä. Käyt vain väärillä sivuilla.
Vihreillä ei ole mitään muuta agendaa kuin verojen nostaminen.
Mitään oikeaa hyötyä vihreistä ei ole ja JOS OLISI ajaisin peugeotin paineilmahybridillä tai täysin paineilmatoimisella autolla kauppareissut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kyllä nyt vähintään puolet normaalin ruokakaupan tuotteista on vegaanisia, ja menee kaupaksi ihan hyvin.
Kumpa olisikin. Täällä etelä-suomalaisessa kaupungissa jopa prisman vege valikoima on paljon heikompi kuin jossain pk-seudun alepassa. Vaikea olla vegaani, kun valikoimat ovat niin suppeat.
Koko hedelmä- ja vihannesosasto, about koko kuiva-aine -ja säilykeosasto?
(oon ite ollut vegaani yli kakskyt vuotta sitten, niin en osaa pitää mitään erityisiä vegetuotteita kovin välttämättöminä, kauramaitoa ja -kermaa lukuunottamatta)
Se on kauraJUOMA.
Vierailija kirjoitti:
Noi on niin kalliita. Et vain hyvästä alennuksesta tulee ostettua ja kokeiltua. Ilmaiseksi ottaisin.
Vegaanit osaa tehdä parempaa rehellistä kasvisruokaa. Ruokateollisuuden ongelma on se, että yrittävät epätoivoisina väsätä lihankorviketta. Kehittäisivät tuotteita, jotka eivät edes yritä matkia lihaa tai kerjätä proteiinin perään huutajia. Vegeruokavaliossa pelkkä härkis kun ei riitä.
Missäköhän sitä hyvää kasvisruokaa voisi syödä? Olen käynyt paljon kehutuissa vegaaniravintoloissa ja ne ruoat ovat aivan järkyttävän makuisia. Mä en tiedä millä kasvisruokaa maustetaan, mutta se maku oikeasti on oksettava.
Koska kokemukset "erinomaisesta" vegeruoasta "hyvissä" ravintoloissa on järjestäen huonoja, päätin kerran ottaa ihan vain salaatin, kun kaveri halusi vegeravintolaan. Jopa perussalaatti oli pilattu jollakin aivan järkyttävillä mausteilla ja jäi syömättä sekin.
Ja ei, en tarvitse lihaa joka aterialle ja uteliaisuuttani usein maistan kasvisruokaa ja vielä ei ole hyvää (proteeinipitoista) kasvisruokaa tullut eteen.
Vihreillä ei ole mitään muuta agendaa kuin verojen nostaminen.
Mitään oikeaa hyötyä vihreistä ei ole ja JOS OLISI ajaisin peugeotin paineilmahybridillä tai täysin paineilmatoimisella autolla kauppareissut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kyllä nyt vähintään puolet normaalin ruokakaupan tuotteista on vegaanisia, ja menee kaupaksi ihan hyvin.
Kumpa olisikin. Täällä etelä-suomalaisessa kaupungissa jopa prisman vege valikoima on paljon heikompi kuin jossain pk-seudun alepassa. Vaikea olla vegaani, kun valikoimat ovat niin suppeat.
Kuka käskee olemaan?
"Sähköautot, muuttuvat joskus fiktiivisessä tulevaisuudessa ekologisiksi"
Ne ovat jo sitä ihan normaalien laskelmien mukaan. Se että ei halua sitä uskoa ei muuta faktoja.
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa vihreistä hankkeista turmelee luontoa, kun koko elinkaari lasketaan mukaan. Näin ollen vihreät tuhoavat luontoa.
Mitäs muita tarinoita persujen iltasatukirjasta löytyy?
Meillä ollaan vegaaneja koko perhe, joten lähetäppä tänne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noi on niin kalliita. Et vain hyvästä alennuksesta tulee ostettua ja kokeiltua. Ilmaiseksi ottaisin.
Vegaanit osaa tehdä parempaa rehellistä kasvisruokaa. Ruokateollisuuden ongelma on se, että yrittävät epätoivoisina väsätä lihankorviketta. Kehittäisivät tuotteita, jotka eivät edes yritä matkia lihaa tai kerjätä proteiinin perään huutajia. Vegeruokavaliossa pelkkä härkis kun ei riitä.
Missäköhän sitä hyvää kasvisruokaa voisi syödä? Olen käynyt paljon kehutuissa vegaaniravintoloissa ja ne ruoat ovat aivan järkyttävän makuisia. Mä en tiedä millä kasvisruokaa maustetaan, mutta se maku oikeasti on oksettava.
Koska kokemukset "erinomaisesta" vegeruoasta "hyvissä" ravintoloissa on järjestäen huonoja, päätin kerran ottaa ihan vain salaatin, kun kaveri halusi vegeravintolaan. Jopa perussalaatti oli pilattu jollakin aivan järkyttävillä mausteilla
MInulla on ihan päinvastainen kokemus. Olen sinällään vannoutunut lihansyöjä mutta olen muutaman kerran mennyt muun seurueen mukana vege-ravintolaan ja aina kokemus on ollut iloinen yllätys. Jos on sekasyöjänä tottunut erilaisiin etnisiin mausteisiin ja monipuolisiin makuihin niin kasvisruoka ei maultaan ole sen kummempaa. Tietysti eri juttu jos ne omat mausteet rajoittuvat suolaan ja pippuriin.
"Ompas. Esimerkiksi paineilmalla toimiva Peugeotin hybridiauto. kvg. Kumpi on tuotannossa? Se johon louhitaan akkumateriaalia joka kestää 2000 latauskertaa ja hyötysuhde olematon vai peugeotin paineilmaversio? "
Sille että tuo paineilma-auto ei ole tuotannossa on ihan oikeat tekniset ja taloudelliset syytä. Ei vain taloudellisesti kannata eikä toimi riittävän hyvin massatuotettuun autoon.
Aina säännöllisesti tulee väitteitä näistä lobbareiden ja EU:n pahantahoisesti hautaamista ihmetuotteista. Aika höpöä ne jutut ovat ja unohtavat sen valtavan lobbauksen joka öljyteollisuudella on vuosikymmeniä ollut sähköautoja vastaan ja oman tekniikkansa puolesta. Silti ne eivät ole onnistuneet estämään sen toimivan tekniikan tuloa ja yleistymistä.
Vierailija kirjoitti:
"Sähköautot, muuttuvat joskus fiktiivisessä tulevaisuudessa ekologisiksi"
Ne ovat jo sitä ihan normaalien laskelmien mukaan. Se että ei halua sitä uskoa ei muuta faktoja.
Miesten perjantaipaitoja ne on..
""Ompas. Esimerkiksi paineilmalla toimiva Peugeotin hybridiauto. kvg. Kumpi on tuotannossa? Se johon louhitaan akkumateriaalia joka kestää 2000 latauskertaa ja hyötysuhde olemato"
2000 latauskertaa riittää auton eliniän. Vaikkapa 2000x200km on 400.000 km. Suomalaisella autolla ajetaan keskimäärin noin 300.000 km ennen romuttamista.
Ja tuo hyötysuhteen laskeminen sähköautoille voimalasta alkaen on silkka hämäyskikka. Ei ole mitään merkitystä millekään mikä on ydinvoimalan, tuulivoimalan tai vesivoimalan laskennallinen hyötysuhde kun katsotaan sitä onko sähköauto energiatehokas.
Itse työskentelen logistiikkakeskuksessa ja kyllä näitä härkiksiä ja vönereitä yms. saa aika tiuhaan tahtiin pakata kaupoille meneväksi, sitä en tosin tiedä päätyykö ne siellä kaupassa kuluttajalle vai menevätkö roskikseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Härkis tehdään härkäpavuista niinkuin nimikin jo sanoo, kaurasta tehty lihankorvike on eri asia.
Tarkistin asian paketin kyljestä. Härkis on tuotemerkki ja näissä lukee: Härkis kaurajauhis tex mex 225g. Maksaa muuten kaupassa neljä euroa eli hulppeat 18 euroa kilo.
Kauris 😃. Tuo hinta varmaan on aika iso tekijä siinä, ettei noita niin monet osta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
(oon ite ollut vegaani yli kakskyt vuotta sitten, niin en osaa pitää mitään erityisiä vegetuotteita kovin välttämättöminä, kauramaitoa ja -kermaa lukuunottamatta)
Se on kauraJUOMA.
Kukaan ei arkikielenkäytössä sano kaurajuoma, eikä tarvitsekaan. Sen myyntinimeä koskee sellaiset säännöt, että purkissa ei saa lukea kauramaito, mutta mitään sääntöjä ei ole sille, miten ihmiset saa siitä puhua. En mä kaada kahviin "juomaa". Oon puhunut yli kakskymmentä vuotta kauramaidosta ja kaurakermasta, ja aion jatkaa samalla linjalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Härkis tehdään härkäpavuista niinkuin nimikin jo sanoo, kaurasta tehty lihankorvike on eri asia.
Tarkistin asian paketin kyljestä. Härkis on tuotemerkki ja näissä lukee: Härkis kaurajauhis tex mex 225g. Maksaa muuten kaupassa neljä euroa eli hulppeat 18 euroa kilo.
Kauris 😃. Tuo hinta varmaan on aika iso tekijä siinä, ettei noita niin monet osta.
No tuota, näitä itse maistaneena en kyllä ostais edes puolella hintaa. Enpä ihmettele että ovat päätyneet hävikkiin. -ap
Härkis ei ole oma suosikkini. Ikävä suutuntuma. Vöner on herkullista ja nyhtis menee hyvin myös.
Tänään tein kiusausta jossa tofua ja kikhernettä. Todella maukasta on.
Tofu ei ole ultraprosessoitu, vaan satoja ellei tuhansia vuosia vanha ruoka. Se valmistetaan samoin kuin juusto.
Ravintoloissa on joskus huonoja kasvisruokia, se on ongelma myös vegaanille itselleen. Miksi maksaa kalliisti epämiellyttävästä ruoasta. Itse teen hyvää kasvisruokaa.
Laitanpa vinkiksi tästä erään helpon lempiruokani ohjeen. Suussa sulavan herkullista, lisäksi basmatiriisiä ja valkosipuli-naanleipää. Tähän ruokaan ihastuvat kaikki.