Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei mene kaupaksi vegaaniruoka

Vierailija
16.02.2024 |

Ei mene vegaaniruoka kaupaksi. 

Naapurini käy ruokajaossa ja tuuppaa mulle sapuskat joita ei itse syö. Nytkin mulla on jääkaapissa viisi jotain kaurasta superprosessoitua härkistä.

Se on pieni mutta äänekäs ryhmä joka vegaaniruoka hehkuttaa. Vaan hävikkiin se menee ja lopulta jätteeksi.

Kommentit (59)

Vierailija
21/59 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä näin on tapoin karhun,villisian ja viidakon Tarzanin kanssas sovitiin että jätetään Tantori,eloon.

Vierailija
22/59 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vegaaniseen ruokaanhan ei tarvita noita kalliita "lihankorvikkeita". 

Miksi sitten noita tehtaassa valmistettuja ultraprosessoituja keinoruokia sitten valmistetaan?

Noihan ei enimmäkseen oo ultraprosessoituja. 

Niitä valmistetaan, kun kuvitellaan, että sekasyöjät kaipaa tollasia lihaa muistuttavia tuotteita syödäkseen kasvisruokaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/59 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sitten noita tehtaassa valmistettuja ultraprosessoituja keinoruokia sitten valmistetaan?

Niitä tarvitaan vastuullisuuden osoittamiseen. Tehdään hajurakoa persuihin.

Vierailija
24/59 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kyllä nyt vähintään puolet normaalin ruokakaupan tuotteista on vegaanisia, ja menee kaupaksi ihan hyvin. 

No näinpä, mutta eiväthän nämä vauva-palstan pösilöt ymmärrä perunan olevan myös vegaaninen tuote kun siinä ei erikseen lue "vegaaninen".

Vegaaninen on typerä sana.

Vierailija
25/59 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noi on niin kalliita. Et vain hyvästä alennuksesta tulee ostettua ja kokeiltua. Ilmaiseksi ottaisin. 

Vegaanit osaa tehdä parempaa rehellistä kasvisruokaa. Ruokateollisuuden ongelma on se, että yrittävät epätoivoisina väsätä lihankorviketta. Kehittäisivät tuotteita, jotka eivät edes yritä matkia lihaa tai kerjätä proteiinin perään huutajia. Vegeruokavaliossa pelkkä härkis kun ei riitä.

Vierailija
26/59 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niitä valmistetaan, kun kuvitellaan, että sekasyöjät kaipaa tollasia lihaa muistuttavia tuotteita syödäkseen kasvisruokaa. 

Kyllä se on melkoista ultraprosessointia, että kasvis saadaan muistuttamaan lihaa, kalaa tai juustoa.

Vierailija
27/59 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen miettinyt, että mikseivät persut kehitä omia lihaani-tuotteita. Esim. porkkanan näköinen tuote joka oikeasti koostuu 100% lihasta.

Vierailija
28/59 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen miettinyt, että mikseivät persut kehitä omia lihaani-tuotteita. Esim. porkkanan näköinen tuote joka oikeasti koostuu 100% lihasta.

Miten tää persuihin liittyy? Jos et tiennyt, Riikka Purra ja Halla-aho ovat kasvissyöjiä.

Vierailija
29/59 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se on melkoista ultraprosessointia, että kasvis saadaan muistuttamaan lihaa, kalaa tai juustoa.

Sille ultraprosessoidulle on silti joku määritelmä, eikä monet noista tuotteista täytä sitä määritelmää. Se härkiskin on lähinnä sellaista mössättyä härkäpapua mausteilla. Ei siinä hirveesti enempää prosessointia ole, kuin maidosta juustoksi tai jyvästä leiväksi. 

Vierailija
30/59 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo veke moskat on jatkuvasti punalaputettuja kun kukaan ei niitä osta. Aivan järjetöntä edes tarjota tuollaista moskaa ihmisille. 

Vierailija
31/59 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kyllä nyt vähintään puolet normaalin ruokakaupan tuotteista on vegaanisia, ja menee kaupaksi ihan hyvin. 

Kumpa olisikin. Täällä etelä-suomalaisessa kaupungissa jopa prisman vege valikoima on paljon heikompi kuin jossain pk-seudun alepassa. Vaikea olla vegaani, kun valikoimat ovat niin suppeat. 

Vierailija
32/59 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten tää persuihin liittyy? Jos et tiennyt, Riikka Purra ja Halla-aho ovat kasvissyöjiä.

Vegaani on ihan eri asia kuin perinteinen kasvissyöjä.

Vierailija
33/59 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa vihreistä hankkeista turmelee luontoa, kun koko elinkaari lasketaan mukaan. Näin ollen vihreät tuhoavat luontoa. 

Valtioiden anteliaalla tuella. Kysmyksessä on rahansiirto yksityisiin taskuihin. 

Nu fick du det fel. Rätt version är: Kysymyksessä on rahansiirto yksityisistä taskuista.

Vierailija
34/59 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siksi ovatkin niin kalpeita. Toista se on esimerkiksi Haavistolla punaa poskissa. 

Vierailija
35/59 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo pari kesää sitten kuulin , että festareilla, jossa myös tarjolla vegeruokaa , ihmiset ottavat mielummin nakki- , liha- ja kanapöperöt ja vegeruuat jäävät  myymättä. Parikin ravintoloitsijaa todennut.

Vierailija
36/59 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noi on niin kalliita. Et vain hyvästä alennuksesta tulee ostettua ja kokeiltua. Ilmaiseksi ottaisin. 

Vegaanit osaa tehdä parempaa rehellistä kasvisruokaa. Ruokateollisuuden ongelma on se, että yrittävät epätoivoisina väsätä lihankorviketta. Kehittäisivät tuotteita, jotka eivät edes yritä matkia lihaa tai kerjätä proteiinin perään huutajia. Vegeruokavaliossa pelkkä härkis kun ei riitä.

Olen samaa mieltä. Kaipaisin yksinkertaisia, ei siis liian maustettuja ja härkiksillä yms pilattuja, rehellisiä kasvisruokia laadukkaista perusraaka-aineista ja riittävällä pakkauskoolla (450-550g) kuten kasvisrisottoa, pinaattipaistosta yms. 

Vierailija
37/59 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa vihreistä hankkeista turmelee luontoa, kun koko elinkaari lasketaan mukaan. Näin ollen vihreät tuhoavat luontoa. 

Valtioiden anteliaalla tuella. Kysmyksessä on rahansiirto yksityisiin taskuihin. 

Nu fick du det fel. Rätt version är: Kysymyksessä on rahansiirto yksityisistä taskuista.

Niistäkin. Valtion rahat on yksityisten rahoja. Kuluttajien on yksityisten. Mutta kaikki menee yksityisiin taskuihin maailman rikkaimmille. 

Vierailija
38/59 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyhtökauran tapaista voi sekoittaa itse jos haluaa,sehän on paljon kalliimpaa kuin liha.

Vierailija
39/59 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Härkis tehdään härkäpavuista niinkuin nimikin jo sanoo, kaurasta tehty lihankorvike on eri asia.

Tarkistin asian paketin kyljestä. Härkis on tuotemerkki ja näissä lukee: Härkis kaurajauhis tex mex 225g. Maksaa muuten kaupassa neljä euroa eli hulppeat 18 euroa kilo.

Vierailija
40/59 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Så det är därför som de alltid är sammanbitna och på dåligt humör? 

Jag har förstått att Jussis bravur ifråga om mat är hönssoppa. Äter han inte själv av den? Riikka i sin tur lär mumsa på sädesceller, är det en vegetarians diet?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kolme