Näin kassana pöyristyttää valtavat irto karkkiostokset ja sipsi pussiostokset ihmisillä etenkin näin viikon loppuna!
Ei enään näytä oleman mitään rajaa syöpöttelyn määrällä. Rahaa löytyy "herkkuihin" mutta ei vihanneksiin tai hedelmään esim.
Kommentit (158)
Vierailija kirjoitti:
Oot varmaan rahastaja etkä kassa? Vai osaako ne kassakoneet jo tänne palstoillekkin kirjotella?
Miksei? Ap:n teksti on kyllä sen verran kehnoa.
Vierailija kirjoitti:
Näköjään on mennyt monilla tunteisiin. Se koira älähtää, jonka jne.
En ole kaupassa töissä mutta kyllä minäkin asiakkaana joskus vähän ihmettelen, kuinka ostoskärryjen perässä lyllertävät ihmiset lastaavat sinne juurikin noita sipsejä ja karkkeja, leipäosastolta vähän munkkeja ja pullaa. Eivätkö he ymmärrä vai vaan välitä noiden tuotteiden aiheuttamasta lihomisesta ja yleisestä huononvointisuudesta?
Ja sitten vielä puolustellaan, että kun on perjantai, niin ostetaan vähän herkkuja. HERKKUJA? Pelkkää tyydyttynyttä rasvaa, suolaa ja lisäaineita.
Minulla on kyllä ihan eri käsitys herkuista, mutta ei kai makuasioista sitten voi kiistellä. Jos minä haluan herkutella, laitan jotain todella hyvää ruokaa, juon sen kanssa lasillisen (tai jopa kaksi!) laatuviiniä ja jos vieläkin kaipaa herkkuja tämän päälle, niin pieni palanen paria-kolmea hyvää juustoa ja (ai kamala!) vielä lasillinen portviiniä.
Arvostelet muiden herkkuostoksia ja itse vedät alkoa 🙄
Onhan se selvää että suomalaiset mässää aivan liikaa karkkia, sipsiä, limuja jne epäterveellistä. Tämmöinen päivittely ja voivottelu ja oman sädekehän kiillottelu ei vaan auta mitään, ei niitä ylensyöviä vaan kiinnosta mitä muut heistä ajattelee. Tai jos kiinnostaakin, se ei vaikuta. Eikä kukaan olisi lihava, jos olisi niin helppoa vaan syödä vähemmän.
Vierailija kirjoitti:
Näin asiakkaana pöyristyttää kassahenkilöiden osaamattomuus, edes yhdyssanoja eivät osaa oikein kirjoittaa. Siksi kai ne ovatkin kassoilla meitä fiksuja palvelemassa. Äly ei kassahenkilöillä muuhun riitä kuin tavaroita eteenpäin siirtelemään.
Kassahenkilöiden onneksi harvoin tarvitsee mitään kirjoitella, ja siksipä et tiedä kuinka moni heistä on esimerkiksi yliopisto-opiskelijoita. Ja asiakkaidenkaan ei tarvitse osata juuri mitään, etten nyt ihan kaupassakäynnin hallitsemista fiksuuden merkkinä pitäisi. Onneksi itse et ole kassalla, kun tekstissäsi on kirjoitusvirheitä.
Itse en huomioi ja pöyristy toisten ostoksista, itse ollut joskus samanlainen siis ostanut valtavat määrät herkkuja mutta en nykyään ostele edes yhtä karkki tai sipsipussia moni syö tylsyyttäänkin noita herkkuja. Itse tein ns elämäntaparemontin siltä osin etten osta suklaa,karkkia tai muuta makeaa, leivon joskus mutta rahaa säästyy just kun ei osta herkkuja, hampaat kiittää ja kroppa kiittää. Voi paljon paremmin,iho ei kuki,ei ilmavaivoja, ei turvotusta...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin asiakkaana pöyristyttää kassahenkilöiden osaamattomuus, edes yhdyssanoja eivät osaa oikein kirjoittaa. Siksi kai ne ovatkin kassoilla meitä fiksuja palvelemassa. Äly ei kassahenkilöillä muuhun riitä kuin tavaroita eteenpäin siirtelemään.
Kassahenkilöiden onneksi harvoin tarvitsee mitään kirjoitella, ja siksipä et tiedä kuinka moni heistä on esimerkiksi yliopisto-opiskelijoita. Ja asiakkaidenkaan ei tarvitse osata juuri mitään, etten nyt ihan kaupassakäynnin hallitsemista fiksuuden merkkinä pitäisi. Onneksi itse et ole kassalla, kun tekstissäsi on kirjoitusvirheitä.
Kassahenkilöt tosiaan usein on opiskelijoita ja välivuoden viettäjiä. Se prisman kassatyttö voi neljän vuoden päästä olla vaikka lääkäri tai juristi.
Soviteltua päivärahaa leikataan. Lain mukaan vakituisille pitää antaa täydet työtunnit ennenkuin saa ottaa muita osa-aikatyötä tekeviä. Eli opiskelijat joutuvat työpaikoilta pois.
Vierailija kirjoitti:
Näköjään on mennyt monilla tunteisiin. Se koira älähtää, jonka jne.
En ole kaupassa töissä mutta kyllä minäkin asiakkaana joskus vähän ihmettelen, kuinka ostoskärryjen perässä lyllertävät ihmiset lastaavat sinne juurikin noita sipsejä ja karkkeja, leipäosastolta vähän munkkeja ja pullaa. Eivätkö he ymmärrä vai vaan välitä noiden tuotteiden aiheuttamasta lihomisesta ja yleisestä huononvointisuudesta?
Ja sitten vielä puolustellaan, että kun on perjantai, niin ostetaan vähän herkkuja. HERKKUJA? Pelkkää tyydyttynyttä rasvaa, suolaa ja lisäaineita.
Minulla on kyllä ihan eri käsitys herkuista, mutta ei kai makuasioista sitten voi kiistellä. Jos minä haluan herkutella, laitan jotain todella hyvää ruokaa, juon sen kanssa lasillisen (tai jopa kaksi!) laatuviiniä ja jos vieläkin kaipaa herkkuja tämän päälle, niin pieni palanen paria-kolmea hyvää juustoa ja (ai kamala!) vielä lasillinen portviiniä.
Sähän ootkin selvästi vähän enemmän varoissasi, kuin keskiverto sipsinostaja. Tai tokihan varakkaammatkin niitä ostelee, en väitä muuta. Pari kolme hyvää juustoa ja laatuviini hyvien ruokien päälle tulee niin kalliiksi, että se kolmen euron sipsipussi ja irttaripussi alkaa itsellekin kuulostaa houkuttelevalta, vaikka en niitä kovasti kulutakaan. Ihan turha moralisoida, sitä syödään mitä on tarjolla ja mikä on halpaa, kyllä ihmiset tajuavat mitä roskaruoka tekee, älä pidä heitä tyhminä. Se nyt vaan on niin, että jokaisella on omat syynsä ostoksiin eikä sinun moralisointisi auta heitä lainkaan, jos taustalla on jotain mitä alitajuisesti lääkitään ruoalla. Syömisen takana olevat valinnat ei ole niin simppeli juttu, miltä ulkopuolisesta vaikuttaa.
Käsittääkseni alko on kauppa (tosin isolla kirjoitettuna) ja tuskin sitä kukaan mihinkää vetää.
Aika moukkamaista muutenkin kutsua juomista vetämiseksi. Mutta sinä varmaan vedät Coca-Colaa, vedät maitoa ja piimää ja vettäkin vedät joskus. Ja tietenkään et ymmärrä, että lasillinen tai pari viiniä ruoan kanssa ei ole mitään alkoholin väärinkäyttöä tai varmaan sinun sanavarastossasi juopottelua tai kännäämistä.
No, ei voi mitään.
On niin paljon kauppoja, että voi hakea Lidlistä karkkipussin, Prismasta jäätelöä ja Citymarketista perunalastuja ja K-kaupasta limsaa.
Niin, ei kassamyyjät järkyty.
Joskus eräässä lähikaupassa asioidessa oli kassalla monesti nuori,ns "mukahauska" miesmyyjä joka kommentoi joka hlvetin kerta: ahaa, karkkipäivä tänään? Aih,ostit tätä! Yms. Laitoin kauppiaalle palautetta mutta eipä auttanut! Huomasin joskus kassalle mentäessä että aika moni muukin valitsi toisen kuin hänen kassansa. Eli myyjät voisivat lakata vitsailemasta asiakkaan ostoksista ei kuulu yhtään mitä asiakas ostaa! Vai pitääkö itsekin sanoa: oho katso kun sulla noin tiukka paita että allit näkyy, oho Onpas sulla juurikasvua,oho ahaa kun näppäilit hassusti numerot siihen kassaan....
Vierailija kirjoitti:
Mua pöyristyttää sun äidinkielen taito. Enään. Se on enää.
Ei vakuuta sunkaan äidin kielen taito.
Sen takia ihmise läskiintyy koska syövät karkkia ja sipsejä ja makaavat viikonloppuisin sohvalla.
Vierailija kirjoitti:
- Ja kaupan kassat ostavat vain terveellisiä vihanneksia, marjoja ja hedelmiä?
Entisenä kaupan kassana ostan tosiaan vihanneksia, hedelmiä ym terveellistä. Mutta en osta talvella tuoreita marjoja. Jotkut ostaa sipsejä ym. vähemmän terveellistä.
Vierailija kirjoitti:
- Ja kaupan kassat ostavat vain terveellisiä vihanneksia, marjoja ja hedelmiä?
Ei ainakaan ne läskit kassatyöntekijät.
Näin kassana, näin naisena, näin miehenä, näin ylipäätään jonain = ei ole mikään mitä väittää vaan trolli.
Vierailija kirjoitti:
Käsittääkseni alko on kauppa (tosin isolla kirjoitettuna) ja tuskin sitä kukaan mihinkää vetää.
Aika moukkamaista muutenkin kutsua juomista vetämiseksi. Mutta sinä varmaan vedät Coca-Colaa, vedät maitoa ja piimää ja vettäkin vedät joskus. Ja tietenkään et ymmärrä, että lasillinen tai pari viiniä ruoan kanssa ei ole mitään alkoholin väärinkäyttöä tai varmaan sinun sanavarastossasi juopottelua tai kännäämistä.
No, ei voi mitään.
Aika moni suomalainen tissuttelee eikä pidä sitä minään. Viinilasi tai joku muu vastaava on kuitenkin kädessä joka yhteydessä. Parhaimmillaan lipitellään illat, viimeistään viikonloppuna tehdään hyvää ruokaa, jotta saadaan avattua taas viinipullo. Harva alkoholisti, tai sen alku, myöntää väärinkäyttävänsä alkoholia. Viinin laadukkuus ei kompensoi liikakäyttöä.
Tähän sinun kommentointityyliisi liittyen on sanottava, että minulle tulee väkisinkin mieleen eräs hahmo. Muistatko Hyacinth Bouquet'n?
- eri
Vierailija kirjoitti:
Joskus eräässä lähikaupassa asioidessa oli kassalla monesti nuori,ns "mukahauska" miesmyyjä joka kommentoi joka hlvetin kerta: ahaa, karkkipäivä tänään? Aih,ostit tätä! Yms. Laitoin kauppiaalle palautetta mutta eipä auttanut! Huomasin joskus kassalle mentäessä että aika moni muukin valitsi toisen kuin hänen kassansa. Eli myyjät voisivat lakata vitsailemasta asiakkaan ostoksista ei kuulu yhtään mitä asiakas ostaa! Vai pitääkö itsekin sanoa: oho katso kun sulla noin tiukka paita että allit näkyy, oho Onpas sulla juurikasvua,oho ahaa kun näppäilit hassusti numerot siihen kassaan....
Kyllä ne asiakkaat juuri noinkin kommentoi.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi on itsepalvelukassa. Jos niillä voisi vielä maksaa käteisellä, voisi vieläkin anonyymimmin ostaa sipsinsä.
Sinne on saatava siis sipsipoliisit tarkkailemaan kansalaisten epäterveitä ostokäyttäytymisiä.
No sinä se oletkin Parempi Ihminen. Lähetetään sinulle mitali kun osaat herkutellakin paremmin kuin muut.