Näin kassana pöyristyttää valtavat irto karkkiostokset ja sipsi pussiostokset ihmisillä etenkin näin viikon loppuna!
Ei enään näytä oleman mitään rajaa syöpöttelyn määrällä. Rahaa löytyy "herkkuihin" mutta ei vihanneksiin tai hedelmään esim.
Kommentit (158)
Vierailija kirjoitti:
Niimpä- laardiperät lyllertää sipsihyllyltä karkkihyllylle ja huokaisten narauttaa pari isoa limsaa ja kaljakoiraa kärryihin. Siinä nouseva Suomen nuoriso itsesaastutuksen vallassa.
Heillä on kuitenkin se nuoruus mitä katkerilla eilisen nuorilla ei ole.
Vierailija kirjoitti:
MItä jos kusinen lehmä huolehtisit omista asioistasi sen sijaan, että arvioit toisten ostoksia.
Äläpä viitsi.
Vierailija kirjoitti:
Mua pöyristyttää suomalaiset klo 0900 kassalla kaljatölkkien kanssa, tätä tapahtuu kirjaimellisesti joka aamu
Yleensä kyseessä haisu-ukko, jonka haju kantautuu kaupan toiseen päähän. Kaljan lisäksi hänen ostoksiinsa kuuluu sätkäpaperit, purut ja sitä, tätä ja tota Veikkaus-peliä.
Sellaisen huomion olen myös tehnyt, että nykyään kaikkeen sosiaaliseen on pakko liittää syömistä ja herkuttelua. Ystäviä ei voi nähdä ihan vaikka teekupposen merkeissä, vaan tilanne vaatii aina jonkun erikoisen kakkupalan tai muuta, jotta ei olisi liian ''arkista''. Kotoisiin illanviettoihin rahdataan kaikennäköistä maisteltavaa että olisi kivaa mättää yhdessä.
Minulle ei todellakaan maistu mitkään rasvaa ja suolaa tihkuvat sipsit eikä ällömakeat karkit.
Kun haluan napostella esim. leffaa katsoessani (kotona) teen herkullista hummusta ja dippaan siihen porkkanoita ja kukkakaalia. Taatusti terveellistä ja paljon halvempaa kuin sipsit sun muut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Arvostelet muiden herkkuostoksia ja itse vedät alkoa 🙄
Käsittääkseni alko on kauppa (tosin isolla kirjoitettuna) ja tuskin sitä kukaan mihinkää vetää.
Aika moukkamaista muutenkin kutsua juomista vetämiseksi. Mutta sinä varmaan vedät Coca-Colaa, vedät maitoa ja piimää ja vettäkin vedät joskus. Ja tietenkään et ymmärrä, että lasillinen tai pari viiniä ruoan kanssa ei ole mitään alkoholin väärinkäyttöä tai varmaan sinun sanavarastossasi juopottelua tai kännäämistä.
No, ei voi mitään.
Aika moni suomalainen tissuttelee eikä pidä sitä minään. Viinilasi tai joku muu vastaava on kuitenkin kädessä joka yhteydessä. Parhaimmillaan lipitellään illat, viimeistään viikonloppuna tehdään hyvää ruokaa, jotta saadaan avattua taas viinipullo. Harva alkoholisti, tai sen alku, myöntää väärinkäyttävänsä alkoholia. Viinin laadukkuus ei k
Plääh, tämä on niin kulunut kommentti. Aika moni suomalainen osaa myös ottaa sen viinilasillisen silloin tällöin ja jättää siihen.
Vierailija kirjoitti:
Onhan se selvää että suomalaiset mässää aivan liikaa karkkia, sipsiä, limuja jne epäterveellistä. Tämmöinen päivittely ja voivottelu ja oman sädekehän kiillottelu ei vaan auta mitään, ei niitä ylensyöviä vaan kiinnosta mitä muut heistä ajattelee. Tai jos kiinnostaakin, se ei vaikuta. Eikä kukaan olisi lihava, jos olisi niin helppoa vaan syödä vähemmän.
Miksei kiinnosta ja miksei välitetä omasta hyvinvoinnista? Kun katsoo esim. täällä Espanjassa, niin karkkihyllyt ovat huomattavan suppeita verrattuna Suomeen eikä niiden ääressä näe aikuisia ihmisiä, paitsi ehkä ostamassa lapsilleen pienen karkkipussin tai sitten suomalaisia turisteja hyllyn vieressä mättämässä karkkia kärryyn.
Ei kai noissa roskaruoissa muuta ongelmaa ole kuin niiden rasva- ja sokeri/suolapitoisuus. Suomalaiset ovat kohta yhtä lihavia ja sairaita kuin amerikkalaiset. Koululaisissa on pullukoita pilvin pimein. Sipsipussi ja iso limu voivat olla koko päivä kulutetut kalorit, jopa 1800-2000 kcal. Liikunta on sormien liikuttelua kännykän näppäimistöllä. Kaloreista huolimatta vitamiini- ja hivenainevajaus huonontaa terveyttä, rasvan ohella.
Sitten ihmetellään, kun lihotaan.
Voi kuule, ap, sulla on tosi pienet ongelmat.
Eikö olisi omassa elämässä mitään mielenkiintoista menossa? Miten joku jaksaa välittää toisten ostoksista??? Saa herkutella. Tuskin ne samat ostajat siellä sipsejä ostaa, joilla ei ruokaan ole rahaa. Meitä hyvätuloisiakin vielä on.
Minua pöyristyttää se hyllymetrien määrä, mikä kaupoissa on tarjolla karkkia ja sipsejä. Missä muualla on tuollaiset määrät herkkuja tarjolla kuin Suomessa. Ei ainakaan niissä maissa ole ollut, missä minä olen käynyt.
Syön kuin sika 🐷 🐖 omapa on asiani 🍕🍻🍾🎈🎉
Vierailija kirjoitti:
Oot varmaan rahastaja etkä kassa? Vai osaako ne kassakoneet jo tänne palstoillekkin kirjotella?
Ei ne kyllä osaa.Yhdyssanat menee kassalla päin pjersettä.
Ostan useimmat vihannekseni paikalliselta puutarhurilta. Lihat metsästän itse tai kalastan, tai hommaan lähilihaa tiloilta. Aika paljon käyn maidot, voit jne. Valma-kaupasta.
Joten minun kauppakärryssä on vaan herkkuja, kaljaa jne. kun ääs-markettiin ajoittain menen. Siinähän paheksut.
Moni asia se ihmistä ihmetyttää ja kummastuttaa.
Kyllä mulla on varaa ruokaa. Ja herkuttelen nyt kun loma alko. Suklaata ja sipsiä nams nams. Ostin mä kassa hyvä myös omenaa, mut meinaankin ne sokeroida kunnolla uuniomenoiksi huomenna ja teen vaniljakastiketta.