Näin kassana pöyristyttää valtavat irto karkkiostokset ja sipsi pussiostokset ihmisillä etenkin näin viikon loppuna!
Ei enään näytä oleman mitään rajaa syöpöttelyn määrällä. Rahaa löytyy "herkkuihin" mutta ei vihanneksiin tai hedelmään esim.
Kommentit (158)
Jaha, ap jankuttaa täällä samasta asiasta jo toista päivää.
Irtokarkkien ostointo on vähän outoa, onko ne halvempia vai miksi niitä ostetaan kun valmiiksi pakattunakin saa karkkeja sataa eri sorttia. Ja aika usein irtokarkkilaatikoita räpläävät juuri (keski-ikäiset) naiset.
Köyhänä ostan melkein joka viikonloppu jotain halpoja herkkuja, kun ei ole varaa esim. matkusteluun tai ravintolassa käyntiin. Mieluummin sitten herkuttelee kuin syö kaurapuuroa ja porkkanoita.
Vierailija kirjoitti:
Samaa katsellut näin asiakkaana. Sipsipussit löytyvät yhden jos toisenkin korista ja kaikenmaailman energia ja siideritölkit. Ja muka ei ole varaa ruokaan. Voisi höylätä ihmisten tuloista vieläkin lisää, ihan liikaa rahaa tuntuu kaikilla olevan.
Kysytkö oikeasti jokaiselta sipsinostajalta erikseen onko hänellä varaa ruokaan? Aidon oikeasti?
Niin...sitähän minäkin, eli et sinä tiedä kellä on varaa ruokaan ja kellä ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä ei ole kielioppiketju - höh!
Fiksu ihminen osaa kirjoittaa ja puhua äidinkieltä ihan muuallakin kuin kielioppiketjussa.
Absolut men finska är inte mitt modersmål.
Saatpahan tuntea olevasi niin paljon parempi ihminen tuomitsemalla ja arvostelemalla muita :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa katsellut näin asiakkaana. Sipsipussit löytyvät yhden jos toisenkin korista ja kaikenmaailman energia ja siideritölkit. Ja muka ei ole varaa ruokaan. Voisi höylätä ihmisten tuloista vieläkin lisää, ihan liikaa rahaa tuntuu kaikilla olevan.
Mistä tiedät onko juuri näilla ihmisillä rahat tiukilla?
Miksi ihmeessä haluat leikata kaikkien tuloja, kun joku ostaa herkkuja?
Kuinka köyhäksi kansa pitää laittaa, että.se sinua miellyttäisi? Nälkiintyneiksi?
Sepä se, ihmeellistä logiikka käytetty tuossa. Jos on rahat tiukilla, niin silloin ei tuollaisia ole varaa ostella kun pitää ruuat järjestää jotenkin.
Kyllä se aika monesta rungosta näkyy, ettei niitä ole pelkällä parsakaalilla rakennettu. Elintasosairaudet sen kun vaan lisääntyy. Syyllinen olen itsekin samaan, vaikka tuota ylipainoa ei kovin paljoa olekaan, niin metabolinen oireyhtymä löytyy ja dosetissa on perussetti lääkkeitä.
Vierailija kirjoitti:
Mua pöyristyttää sun äidinkielen taito. Enään. Se on enää.
Kyä näin o! Enä-sana on itse asiassa opsoliitti atjektiivi, tarkottaen se itte asiassa jotakuta suurta, isoa. Enään se essiintyy
etu piässä taka piässä nimissä, esmes Enäkoski. Wiktionäry, boldaus lisätty by meikä-Vierailija:
Finnish[edit]
Alternative forms[edit]
enään (dialectal, nonstandard)
Etymology[edit]
Either from the partitive singular of (dialectal) enä, or alternatively from enä + -ki(n), through reduction (*enä-ɣi(k) > enäi > enää); the clitic -kin (from earlier *-ɣik) may have developed a comparative sense.
Vierailija kirjoitti:
Aivan asiallisiin huomioihin, ketään nimeltä mainitsematta, pannaan miinuspeukutusta. Mitä päätelen tästä? Tätä palstaa lukevat ylipainoiset sipsiä mussuttavat ruoanlaittotaidottomat s11derivalaat.
Ja sinä raukka vielä vahtaat heitä täällä palstalla! Eikö ole muuta elämää?
Vierailija kirjoitti:
Irtokarkkien ostointo on vähän outoa, onko ne halvempia vai miksi niitä ostetaan kun valmiiksi pakattunakin saa karkkeja sataa eri sorttia. Ja aika usein irtokarkkilaatikoita räpläävät juuri (keski-ikäiset) naiset.
Onhan ne kilohinnaltaan reilusti halvempia ja lisäksi saa valkata juuri sellaisia kuin haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Mielikuvitus ei riitä kuin kassana oloon...
Olen läski, mutta miten loppujen lopuksi lihavuus/läskiys edes määritellään? Vaikka kehopositiivisuus on ajatuksena kaunis, ruma fakta on se, että läskit alkoivat omia sen itselleen tekosyynä olla laihduttamatta. Joten jos kiinnostaa miltä näytän; olen terveellä järjellä mitattuna läski, mutta läskiaktivismilla mitattuna hoikka
.
Ja sitten varsinaisesti itse kysymykseen; roskaruoja varsinkin sokeripitoiset ovat erittäin koukuttavia. Sokerista saa runsaasti nopea tehoista energiaa minkä vuoksi jokainen himoitsee vähintään alitajuisesti sokeripitoista ruokaa, vaikka terveellistäkin ruokaa olisi runsaasti tarjolla
Vierailija kirjoitti:
Sama huomattu täällä. Kassalla työskennellyt tuttava ihmetteli ihmisten valmisruokaostoksia. Monet tutut asiakkaat eivät osta koskaan perusruokatarpeita, perunoita, kauraryynejä, vihanneksia, lihaa. Toki poikkeuksia on, kuntosalia harrastava nuori mies ostaa valtavan pussin omenoita, banaaneja, lihaa ja parsaa eikä koskaan mitään epäterveellistä.
Järkyttävää seurantaa! Jatkossa on pidettävä huolta, että kassahihnalla on ainakin parsakaali tai jotain sellaista.
Pöyristyttävää miten paljon kirjoitusvirheitä aloituksessa on. Hyi.
Ilmankos jotkut kassat on hitaita, kun kyttäilevät muiden ostoksia ja jonot venyy 🙈 Itsekin olen kassana, enkä kyttäile mitä ihmiset ostavat.
Vierailija kirjoitti:
Nämä joka tilanteeseen mielipiteensä laukovat kaikkitietävät palsta-asukit on jotenkin lutusia, toisaalta säälittäviä. Heihin pätee todellakin sanonta "get a life".
Vierailija kirjoitti:
Minäkin olen ihmetellyt sitä, että jotkut tuttuni valittavat, että rahat eivät millään meinaa riittää ruokaan, mutta vaikka alkoholiin, tupakkaan, karkkeihin ja muuhun turhuuteen riittää rahaa. Valitetaan, että kauppaan menee paljon rahaa, mikä ei ole ihme kun ostetaan vaikka useampi tupakka-aski, kaljaa, lapsille isot karkkipussit ja limsapullot, pakastepizzoja jne.
Nääs nääs.
Tuo kauppaan vaan rahaa, hyvähän se on. Skannaa nyt niitä vaan:)
Mitäpä noita pöyristelemään, mitä enemmän tavaraa kaupasta ostetaan niin sitä varmemmin sinullakin pysyy työpaikka.
Fiksu ihminen osaa kirjoittaa ja puhua äidinkieltä ihan muuallakin kuin kielioppiketjussa.