Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita keski-ikäisiä, jotka ovat vieraantuneet meikkaamisesta?

Vierailija
16.02.2024 |

Meikkini ovat vuosia vanhoja, en tunne nykypäivän meikkipohjia ja vanhemmalle ihollekin varmasti pitäisi olla eri tuotteet kuin 10 v sitten.

Onko tuttua?

Tunnen itseni ihan uusiksi, koska ennen osasin meikata erinomaisesti.

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on paljon naisvihaa. Ei saisi meikata, käyttää kauniita vaatteita jne. Esim Helsingissä kaikki kulkevat mustissa, hirveän näköissä vaatelumpuissa. Naisillakin tossut aina jalassa. Pitää kuulua joukkoon, ettei kukaan vaan katso pitkään!.

Naisista on tullut miesmäisiä. Paino nostetaan sataan, ja muutenkin ollaan epäsiistejä, meikittömiä ja ilmeettömänä.

Mitä ihminen saa rumuutensa esittelystä ja korostamisesta?

Ei se ole oikeasti naisvihaa, vaan naisena vanhenemisen vihaa, koska vanhuus on kaikkein vähiten toivottu olotila naissukupuoliselle. Kaikki mihin on elämänsä tukenut, katoaa alta.

Olen 66v. Mikään ei itseltäni ole "kadonnut". Käyn töissä edelleen,  painoni on normaali. Olen terve. Matkailen, liikun, harrastan. On lapsia, lastenlapsia, ystäviä jne. En koe minkään "kadonneen"

Aivan höpölöpöä että " kaikki mihin on tukenut katoaa"

Jos sinulle on käynyt näin, se ei tarkoita, että kaikilla olisi sama kokemus!

Vierailija
42/51 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te jotka ette muka näytä enää hyvältä meikissä, takaan että näyttäisitte jos osaisitte meikata iän mukaisesti. Meikkiä ei tosiaan voi tehdä samalla tavalla 20v. ja 50v:lle. Nykyään on niin hyviä tuotteita, että raikas meikki näyttää todella hyvältä minkä ikäisellä vain.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pian 41-vuotias ja meikkaan aika samalla tavalla kuin ennenkin, eli tosi vähän ja kevyesti: käytän vain sävytettyä aurinkovoidetta, vähän puuteria ja kulmakarvageeliä. Mulla on niin herkät huulet ja silmät, että niihin en viitsi laittaa mitään. Olen kuitenkin todella tummapiirteinen, joten silmät ns. erottuvat kasvoista varsin hyvin ilman meikkiäkin.

Olen aina ollut ihonhoidosta paljon kiinnostuneempi kuin meikkaamisesta, ja ihonhoitoon panostankin edelleenkin ihan täysillä!

Vierailija
44/51 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorempana meikkasin joka päivä, mutta jostain syystä vaihdevuosien alettua iho tuntuu herkistyneen kaikelle mahdolliselle, enkä jaksa käyttää aikaa ja rahaa sopivien meikkien löytämiseen. Aivan tarpeeksi hankalaa on ollut löytää ihonhoitotuotteet jotka eivät vedä naamaa näppylöille, tai saa silmiä punoittamaan ja vuotamaan. Menen siis ilman meikkiä arjet ja juhlat...

Vierailija
45/51 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on paljon naisvihaa. Ei saisi meikata, käyttää kauniita vaatteita jne. Esim Helsingissä kaikki kulkevat mustissa, hirveän näköissä vaatelumpuissa. Naisillakin tossut aina jalassa. Pitää kuulua joukkoon, ettei kukaan vaan katso pitkään!.

Naisista on tullut miesmäisiä. Paino nostetaan sataan, ja muutenkin ollaan epäsiistejä, meikittömiä ja ilmeettömänä.

Mitä ihminen saa rumuutensa esittelystä ja korostamisesta?

Ei se ole oikeasti naisvihaa, vaan naisena vanhenemisen vihaa, koska vanhuus on kaikkein vähiten toivottu olotila naissukupuoliselle. Kaikki mihin on elämänsä tukenut, katoaa alta.

Olen 66v. Mikään ei itseltäni ole "kadonnut". Käyn töissä edelleen,  painoni on normaali. Olen terve. Matkailen, liikun, harrastan. On lapsia, lastenlapsia, ystäviä jne. En koe minkään "kadonne

Siis se nuorempien naisten uskomus että vanheneminen olisi elämän loppu, vaikka onhan se osaltaan totta myös. Satuin itse kohtaamaan juuri hiljattain yhden nuoremman naisen piiloaggression, en siihen muuta selitystä keksinyt kuin että olen jo sitä ikäluokkaa joka saisi muuttua näkymättömäksi.  Tietysti naisvihaa on muutakin kuin tämä nuorempien naisten kokema pelko vanhenemista, jolloin sen torjuminen helpottaa ahdistusta, naiseus on ulkonäkökeskeistä, eikä kyllä siitä muuksi muutu. 

Vierailija
46/51 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Arjessa en etätyöläisenä juurikaan meikkaa. Mutta iltamenoihin tms tilaisuuteen lähtiessä onnistuu kyllä edelleen hyvin.

Sen olen huomannut, että nuoruuden meikkityyli ei enää pue, etenkään aiemmin rakastamani vahva silmämeikki (hyvin tehty ja aikanaan hyvännäkoinen, ei suhruinen) ei toimi. Erikoista tässä on se, että ilman meikkiä en mielestäni näytä kovinkaan paljon vanhentuneen, mutta olen ilmiselvästi kuitenkin, koska meikin kanssa ero on suuri. Jokin pieni valahtaminen tms muuttanut piirteitä juuri sen verran, että kaiken ehostuksen on oltava kohottavaa, ei voi enää muuta raskasta laittaa päälle. 

Mä tunnistan saman itsessäni. Olin meikissä nuorena (ehkä alle 34 v.) todella hehkeä ilmestys. Nyt näytän samalla meikkirutiinilla vain tunkkaiselta. Ehkä tässä on mukana pieni pala sitä, että on vaikeaa hyväksyä vanhenemista. Ilman silmämeikkiä pelk

Mulla taas on aina ollut omaan makuuni ja persoonaani vähän liian pehmeät ja helposti lähestyttävät piirteet. Kun nuorena kasvot vielä otti meikkiä hyvin, sai sillä sopivasti terävyyttä. Näytti omiin silmiin kauniilta, mutta kovensi sen verran olemusta, että sai paremmin tilaa olla. Lisäksi antoi miniripauksen goottihenkeä ilman, että oli selkeästi alakulttuurinen.

Nykyisin on valittava, näyttääkö objektiivisesti mahdollisimman hehkeältä, vai subjektiivisesti kotoisammalta. Ja se "miniripaus" taipuu sekin todella herkästi isoon säkilliseen goottia. Onneksi ikääntyminen tekee myös vähemmän lähestyttäväksi. 

Vierailija
47/51 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, meikkaan 58v iässä. Olen muutenkin panostanut viimeisenä parina vuotena ihonhoitoon erityisesti. Minusta on kiva lähteä töihin kevyellä freshillä meikillä. Leikkautin silmäluomeni pari vuotta sitten ja nyt myös silmiä on kiva meikata. Ripsiseerumilla olen saanut myös megapitkät ripset ha julmat ovat muotoiltu kauniiksi mikrobladingilla.  Retinolia tai c-vitaniini seerumia käytän päivittäin sekä hyvää silmänympärysvoidetta.

Tykkään Lumenen Glow tuotteista joilla saa hehkua ihoon. Silmät meikkaan maltillisesti korostaen ripsiä ja siloisia luomia. 

Vierailija
48/51 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, meikkaan 58v iässä. Olen muutenkin panostanut viimeisenä parina vuotena ihonhoitoon erityisesti. Minusta on kiva lähteä töihin kevyellä freshillä meikillä. Leikkautin silmäluomeni pari vuotta sitten ja nyt myös silmiä on kiva meikata. Ripsiseerumilla olen saanut myös megapitkät ripset ha julmat ovat muotoiltu kauniiksi mikrobladingilla.  Retinolia tai c-vitaniini seerumia käytän päivittäin sekä hyvää silmänympärysvoidetta.

Tykkään Lumenen Glow tuotteista joilla saa hehkua ihoon. Silmät meikkaan maltillisesti korostaen ripsiä ja siloisia luomia. 

julmat --> kulmat :D

Vierailija
49/51 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuorempana meikkasin joka päivä, mutta jostain syystä vaihdevuosien alettua iho tuntuu herkistyneen kaikelle mahdolliselle, enkä jaksa käyttää aikaa ja rahaa sopivien meikkien löytämiseen. Aivan tarpeeksi hankalaa on ollut löytää ihonhoitotuotteet jotka eivät vedä naamaa näppylöille, tai saa silmiä punoittamaan ja vuotamaan. Menen siis ilman meikkiä arjet ja juhlat...

Täällä kohtalotoveri! Mulla on vaikeat vaihdevuosireet, koko elimistö hajosi kilpirauhasta ja verenpainetta myöten (kaikkien perussairauksien hoito meni uusiksi) ja koska kroppa oli pahimmillaan ihan sekaisin, sain myös äkillisiä allergiareaktioita milloin millekin. Olin ihan epätoivoissaan jatkuvien muutosten ja säätämisen kanssa. Sentään ne yliherkkyydet ovat nyt aisoissa, eivät jääneet, vaikka muu taistelu jatkuu. Toivottavasti pääset myös omistasi.

Mä meikkaan kyllä edelleen, mutten kestä enää minkäänlaista meikkipohjaa, kaikki tuntuu tahnalta iholla, myös voiteet ja huulirasva. Hikoan helposti naamasta, liekö siinä syy. En pysty enää myöskään keinokuituihin iholla, mutta se ei liity vaihtareihin koska vaivaa veljeäkin.

Vierailija
50/51 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 44 ja entinen päivittäinen täysmeikki on vaihtunut viime vuosina kulmaväriin, työpäivinä ripsariin ja kesällä käytettyyn sävytettyyn aurinkovoiteeseen. Alkoi tulla ylimeikattu olo, kun omat värit pehmenivät ja jätin hiusten värjäämisenkin allergian takia. Ei enää viitsi käyttää meikkipohjaa, valokynää, varjostuksia, poskipunaa, rajauksia jne.

Viime viikonloppuna tosin meikkasin hautajaisia varten silmät ihan kunnolla ekaa kertaa vuosiin. Mustien vaatteiden kanssa näytti niin hyvältä, että tätä tekisi ehkä mieli kokeilla useamminkin. Arjessa tosin pukeudun työhuppariin ja huomioväreihin, niin voimakas laittautuminen näyttäisi vähän hupsulta.

Vierailija
51/51 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen 43v ja minulla on ikänäköä niin paljon, että silmien meikkaaminen on muuttunut miltei mahdottomaksi kun en näe mitään. ripset muutenkin vaaleat eli aiemminkin oli vaikea nähdä minne sohii. 

olen hankkinut suurentavan peilin, mutta se jäi käyttämättä, koska suurentaa liikaa, vaikea nähdä jättikokoisesta silmästä, miten sen meikkaa ja olen hyvin tarkka, jos vaivaudun meikkaamaan. 

löysin sattumoisin juuri ulkomailta 0,5 kertaa suurentava peilin, joka on parempi tähän, mutta niin pieni että harvoin jaksan sitä tihrustaa. useimmiten jaksan vaivautua laittamaan vain meikkipuuteria. onneksi olen enimmäkseen etätöissä ja kulmissa on hyvä microbleisaus, kun on nykyään niin vaikea laittaa mitään. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi viisi