Muita keski-ikäisiä, jotka ovat vieraantuneet meikkaamisesta?
Meikkini ovat vuosia vanhoja, en tunne nykypäivän meikkipohjia ja vanhemmalle ihollekin varmasti pitäisi olla eri tuotteet kuin 10 v sitten.
Onko tuttua?
Tunnen itseni ihan uusiksi, koska ennen osasin meikata erinomaisesti.
Kommentit (51)
Joo, osaan meikata vain yhdellä tyylillä ja se ei enää sovi. Ikä ja naaman veltostuminen tuo haasteita, epäsymmetrisyys korostuu. Mikään meikkivoide ei näytä hyvälle, ne jotenkin nousee päivän aikana ihon pinnalle vahakerrokseksi.
Toinen silmäluomi roikkuu alempana kuin toinen, sen huomaa heti jos laitan vähän ripsiväriä. Naturellina silmät ei erotu naamasta, niin epäsymmetrisyyskään ei ole niin selkeästi erottuva.
Arkisin olen meikittä, mutta esim. juhliin olisi kiva laittautua. :/
En ole koskaan ollut kiinnostunut meikkaamisesta, enkä oikeastaan edes osaisi meikata. Käytän ripsiväriä ja naamaan jotain sävyä tasoittavaa meikkipuuteria.
Mä taas näin 45-vuotiaana olen oikein innostunut. Meikit, ihonhoito, hiustenhoito, muoti; ihanaa!
Mulla on pitemmät hiukset kuin vuosiin ja niitä on ihana laittaa. Meikkini on ihan hillitty, mutta jokainen päivä teen sen meikin. Se on kivaa ja mielestäni näytän paremmalle niin.
Vertailen teinityttöjeni kanssa tuotteita ja parhaat vinkit tulevat heiltä.
Samoin muodin laita, elän uutta 90-lukua sillä twistillä, että nyt olen vähän tätimäinen, mutta toimii.
Tämä kaikki on hyvää vastapainoa muuten aika raskaalle elämänvaiheelle ja vastuulliselle työlle. Helpompi kantaa taakka kivasti pukeutuneena ja vähän laittautuneena. Pitäisikö pukeutua säkkiin ja varistella tuhkaa päälleni?
Millä tuotteilla hoidat ihoasi?
Minä aloin panostamaan ihon hoitoon 35- vuotiaana. Meikit ei näytäkään hyvältä jos iho on kuiva ja näppyinen tai muuten huonokuntoinen.
En ole koskaan meikannut paljon, mutta vähensin koronan myötä etätöihin siirtyessäni ja sitten lopetin kokonaan. Iho on paremmassa kunnossa kuin koskaan ennen. N40
Aloin pohtimaan miksi näen vaivaa? Aivan turhaa ainakin omalla kohdallani ja ihokin kiittää kemikaalivapaudesta.
En täysin vieraantunut mutta eipä niitä meikkejä viitsi jatkuvasti laittaa eikä niin kiinnostakaan. Onneksi kotona olen aina voinut olla luonnollisena. Nuorena meikkasin jopa kauppareissua varten, en kyllä mitenkään jaksa ymmärtää miksi se oli silloin niin tärkeää. Sisareni joka on koulutukseltaan meikkitaiteilija ei myöskään käytä meikkejä mutta hän onkin luonnontilassa harvinaisen kaunis.
En ole meikannut vuosiin. Meikkivoidetta laitan punaisuutta peittämään kun menen kylään.
En ole 40v vielä mutta olen huomannut että näytän meikattuna paljon vanhemmalta enkä tunne oloani minäksi. :S T.N32
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan meikannut paljon, mutta vähensin koronan myötä etätöihin siirtyessäni ja sitten lopetin kokonaan. Iho on paremmassa kunnossa kuin koskaan ennen. N40
Hormonitoiminnan muutokset vaikuttaa.
Enpä tuosta niin tiedä, en ole koskaan meikannut.
M45
No mä oon alkanut meikata vasta nyt. Tykkään luonnollisesta tyylistä ja nää nykyiset tuotteet on sellaisia,että niillä sen saa aikaan.Nuoruuteni ysärillä oli vaikeampi meikata niin, ettei näyttänyt meikatulta ja tunsin siksi itseni nätimmäksi ilman meikkiä
Silloin kun olin nuori ja nätti meikkasin melko usein, en ollut siinä kyllä hyvä koskaan. Nyt kun ole enää se kuuluisa Ja en meikkaa kuin max kerran vuodessa. En osaa vieläkään. Rehellisesti sanottuna en katso joka päivä peiliin.
Näin 46-v. en voisi kuvitellakaan luopuvani meikkauksesta. Kevyen meikin laiton jälkeen olen kuin eri ihminen, siis todellakin paljon paremman näköinen.
Vierailija kirjoitti:
En ole meikannut vuosiin. Meikkivoidetta laitan punaisuutta peittämään kun menen kylään.
Ensin sanoo, ettei meikkaa...sitten kuitenkin laittaa meikkivoidetta....eikö sekin ole meikkaamista? Aika outo vierailija.
Olen koko aikuisikäni meikannut enemmän tai vähemmän, mutta nyt viidenkympin jälkeen mua ei vaan enää jaksa kiinnostaa samalla tavalla kuin ennen. Joku aiemmin mainitsikin kasvojen epäsymmetrisyyden vanhempana, ja se tekee esim silmien meikkaamisesta rasittavaa, kun toinen silmä on sen aavistuksen erilainen kuin toinen. Perinteisen meikkivoiteenkin voi unohtaa, ellei halua ruttuefektiä kuivuvan vaihdevuosi-ihon kanssa. Vähemmän on enemmän pätee myös meikkaamisessa vanhempana.
Sama. Osaan laittaa meikkivoidetta,puuteria,kulmakynää ja ripsaria. Normalissa en tunnista yli puoliakaan tuotteista.
Tuntuu myös,ettei aamuisin enää jaksa laittaa naamaa ku työ ei sitä vaadi.
Mulla meikkaaminen väheni tasaiseen tahtiin pari-kolmekymppisenä ja kun muutin maalle ja siirryin etätöihin, se loppui kokonaan. Käytän tahallani sen verran huonoa kameraa, että Teamsin kuva on armollisen epätarkka. :D Ennen oli jatkuvasti kuiva ja hilseilevä iho, mutta nyt se on tosi hyvä.
Tunnen itseni siis UUNOKSI. ap