Muita keski-ikäisiä, jotka ovat vieraantuneet meikkaamisesta?
Meikkini ovat vuosia vanhoja, en tunne nykypäivän meikkipohjia ja vanhemmalle ihollekin varmasti pitäisi olla eri tuotteet kuin 10 v sitten.
Onko tuttua?
Tunnen itseni ihan uusiksi, koska ennen osasin meikata erinomaisesti.
Kommentit (51)
Vierailija kirjoitti:
Mä taas näin 45-vuotiaana olen oikein innostunut. Meikit, ihonhoito, hiustenhoito, muoti; ihanaa!
Mulla on pitemmät hiukset kuin vuosiin ja niitä on ihana laittaa. Meikkini on ihan hillitty, mutta jokainen päivä teen sen meikin. Se on kivaa ja mielestäni näytän paremmalle niin.
Vertailen teinityttöjeni kanssa tuotteita ja parhaat vinkit tulevat heiltä.
Samoin muodin laita, elän uutta 90-lukua sillä twistillä, että nyt olen vähän tätimäinen, mutta toimii.
Tämä kaikki on hyvää vastapainoa muuten aika raskaalle elämänvaiheelle ja vastuulliselle työlle. Helpompi kantaa taakka kivasti pukeutuneena ja vähän laittautuneena. Pitäisikö pukeutua säkkiin ja varistella tuhkaa päälleni?
Mikä ihmeen uhriutuminen tuo viimeinen lause oli? Eihän kukaan sanonut, että keski-ikäinen ei saa laittautua.
Kyllä. En tosin tiedä onko minulla ikä syynä, aloitin meikittömänä liikkumisen korona-ajan alussa, kun tein vain etätöitä. Sen jälkeen vielä uuvuin pahasti ja nyt en meikkaa enää kuin todella satunnaisesti ja luomivärit, rajaukset yms ovat jääneet kokonaan. Jotenkin meikittömyyteen tottuu, näytän mielestäni jo melkein paremmalta meikittömänä vaikka olen valju suomalainen.
Vierailija kirjoitti:
Miksi aloittajan mielestä meikkaaminen pitäisi lopettaa kun ikää tulee?
Eikö se ole jokaisen oma asia, laittaako itseään vai ei. Vai onko kyse eräästä uskonlahkosta, joka rajoittaa naisia!?
Mistä sinäkin tällaisen johtopäätöksen vedit? 😄
Suomessa on paljon naisvihaa. Ei saisi meikata, käyttää kauniita vaatteita jne. Esim Helsingissä kaikki kulkevat mustissa, hirveän näköissä vaatelumpuissa. Naisillakin tossut aina jalassa. Pitää kuulua joukkoon, ettei kukaan vaan katso pitkään!.
Naisista on tullut miesmäisiä. Paino nostetaan sataan, ja muutenkin ollaan epäsiistejä, meikittömiä ja ilmeettömänä.
Mitä ihminen saa rumuutensa esittelystä ja korostamisesta?
Mä taas olen meikannut aina ja en nyt tiedä miksi pitäisi jonkun iän jälkeen lopettaa. Hiuksia tykkään myös laittaa ja pukeutua kivasti
n49
Arjessa en etätyöläisenä juurikaan meikkaa. Mutta iltamenoihin tms tilaisuuteen lähtiessä onnistuu kyllä edelleen hyvin.
Sen olen huomannut, että nuoruuden meikkityyli ei enää pue, etenkään aiemmin rakastamani vahva silmämeikki (hyvin tehty ja aikanaan hyvännäkoinen, ei suhruinen) ei toimi. Erikoista tässä on se, että ilman meikkiä en mielestäni näytä kovinkaan paljon vanhentuneen, mutta olen ilmiselvästi kuitenkin, koska meikin kanssa ero on suuri. Jokin pieni valahtaminen tms muuttanut piirteitä juuri sen verran, että kaiken ehostuksen on oltava kohottavaa, ei voi enää muuta raskasta laittaa päälle.
Ihan sama kuin aloittajalla. Aikaisemmin laitoin "ihmisten ilmoilla" tapahtuviin töihin sentään edes silmämeikkiä, mutta kun koronan aikana piti pitää maskia, luovuin siitäkin, kun silmämeikit levisivät. Sen jälkeen en ole oikein osannut aloittaa. Nykyään olen enimmäkseen sellaisissa töissä, joissa meikki ei muutenkaan tunnu oikein hyvältä idealta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö se ole jokaisen oma asia, laittaako itseään vai ei. Vai onko kyse eräästä uskonlahkosta, joka rajoittaa naisia!?
Aloitus huokuu oman itsensä korostusta ja meikittömyyden ihanuutta. " Kun MINÄ en meikkaa miten te muut viitsitte". Kehuu kuinka iho hyvä ym.aika tyhmää!
Vierailija kirjoitti:
Mä taas olen meikannut aina ja en nyt tiedä miksi pitäisi jonkun iän jälkeen lopettaa. Hiuksia tykkään myös laittaa ja pukeutua kivasti
n49
En ihan ymmärrä, miten niin monet sanovat, että aloituksessa jotenkin tuotaisiin esille, että meikkaaminen pitäisi lopettaa. Aloittajahan vain kyseli, onko muita keski-ikäisiä, jotka ovat vieraantuneet meikkaamisesta. (On, esim. minä.)
Minulla on silmäleikkauksen jälkioireena jäänyt pysyväksi paha kuivasilmäisyys, johon joudun käyttämään paljon silmätippoja. Yöksi laitan silmien sisään paksun bevita eye -rasvan. En pysty enää käyttämään ripsaria, muusta silmämeikistä puhumattakaan. Ennen olin nestemäisen eyelinerin suurkuluttaja.
Ulkona käytän cc-voidetta, jonka aurinkosuojakerroin on 50, ja silmien alla peiteväriä.
En ole koskaan meikannut juuri lainkaan. Iho on pysynyt hyvänä eikä sitä sitä tarvitse peitellä. Kulmakarvat värjätään säännöllisesti, ja se riittää. Hiusten värjäyksen lopetin korona-aikaan ja nyt oma väri, johon olen tosi tyytyväinen. Mulla on hiukset tummentuneet vanhemmuuttaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloitus huokuu oman itsensä korostusta ja meikittömyyden ihanuutta. " Kun MINÄ en meikkaa miten te muut viitsitte". Kehuu kuinka iho hyvä ym.aika tyhmää!
Voisitko lainata aloituksesta niitä lauseita, jossa on tuota itsensä korostusta ja meikittömyyden ihanuutta ja ihmettelyä siitä, miten muut ihmiset viitsivät meikata. En tajua, miten noin lyhyeen aloitukseen mahtuu noin paljon löytämiäsi merkityksiä.
Vierailija kirjoitti:
Arjessa en etätyöläisenä juurikaan meikkaa. Mutta iltamenoihin tms tilaisuuteen lähtiessä onnistuu kyllä edelleen hyvin.
Sen olen huomannut, että nuoruuden meikkityyli ei enää pue, etenkään aiemmin rakastamani vahva silmämeikki (hyvin tehty ja aikanaan hyvännäkoinen, ei suhruinen) ei toimi. Erikoista tässä on se, että ilman meikkiä en mielestäni näytä kovinkaan paljon vanhentuneen, mutta olen ilmiselvästi kuitenkin, koska meikin kanssa ero on suuri. Jokin pieni valahtaminen tms muuttanut piirteitä juuri sen verran, että kaiken ehostuksen on oltava kohottavaa, ei voi enää muuta raskasta laittaa päälle.
Mä tunnistan saman itsessäni. Olin meikissä nuorena (ehkä alle 34 v.) todella hehkeä ilmestys. Nyt näytän samalla meikkirutiinilla vain tunkkaiselta. Ehkä tässä on mukana pieni pala sitä, että on vaikeaa hyväksyä vanhenemista. Ilman silmämeikkiä pelkällä meikkivoiteella ja peitevoiteella näytän vielä mukavan hehkeältä, mutta en saa enää taiottua itsestäni samalla tavalla kaunista kuin nuorena ja se tuntuu ikävältä. Arkea ja juhlaa on naamasta enää vaikea erottaa toisin kuin nuorempana.
olen kohta 60v. ja meikkaan edelleen..jopa aamulla laitoin kevyen meikkikosteusvoiteen kun lähin navettaan :D...kun aamulla näkee vähän vaivaa peilin edessä ,niin päivällä ei tartte huolehtia miltä näyttää :D..tykkään meikata ja oppia iän myötä uusia niksejä..eli näyttää rennon huolitetulta
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on paljon naisvihaa. Ei saisi meikata, käyttää kauniita vaatteita jne. Esim Helsingissä kaikki kulkevat mustissa, hirveän näköissä vaatelumpuissa. Naisillakin tossut aina jalassa. Pitää kuulua joukkoon, ettei kukaan vaan katso pitkään!.
Naisista on tullut miesmäisiä. Paino nostetaan sataan, ja muutenkin ollaan epäsiistejä, meikittömiä ja ilmeettömänä.
Mitä ihminen saa rumuutensa esittelystä ja korostamisesta?
Ei se ole oikeasti naisvihaa, vaan naisena vanhenemisen vihaa, koska vanhuus on kaikkein vähiten toivottu olotila naissukupuoliselle. Kaikki mihin on elämänsä tukenut, katoaa alta.
Vierailija kirjoitti:
Mitäköhän lahkoa tarkoitat vai olisiko niin, ettet ymmärrä sanan lahko merkitystä? Jos tarkoitat maita, joissa naiset peittävät hiuksensa ja vartalonsa, meikkiä käytetään monesti runsaasti, arabimaiden lentokentillä on upeat kosmetiikkavalikoimat. Toisekseen ap ei sanonut, että meikkaaminen pitäisi lopettaa vaan kysyi, onko muille käynyt samoin. Ei kyllä ole välttämättä vastaamassa ottaen huomioon aloituksen ajankohdan.
Vieraantunut meikkaamisesta?
Mitä h*lvettiä :D
Vierailija kirjoitti:
Vieraantunut meikkaamisesta?
Mitä h*lvettiä :D
Lue toki se avaus kokonaan, niin selviää!