Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi tällä palstalla aina kehotetaan opiskelemaan lähihoitajaksi?

Vierailija
16.02.2024 |

Siis jos joku työtön miettii, mitä tekisi, tai jos joku pohtii uran vaihtoa? Tuohan on tunnetusti huonosti palkattu ala, fyysisesti rasittava ja tarjoaa surkeat työolosuhteet. Miksei kehoiteta opiskelemaan vaikkapa, tutkijaksi, arkkitehdiksi tai sähköinsinööriksi?

Kommentit (167)

Vierailija
81/167 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos meinaat, että kokoaikaisen kokin työn ohella voi opiskella lähihoitajaksi niin ei onnistu. Pitää irtisanoutua kokin hommasta ja opiskella lähihoitajaksi täysipäiväisesti. Ehkä opiskelujen ohessa voit tehdä osa-aikaisesti kokin töitä.

Mutta suurtalouskeittäjä kuitenkin pystyy opiskelemaan iltaisin ja hoitamaan lapsetkin vielä opintojen ohella, mutta kokki ei?

Haluaisitko syödä sellaisen ihmisen tekemää ruokaa joka ei osaa tehdä ruokaa? En minä ainakaan.

Mitä?

Mitä? Etkö työllisty muuta kuin nettitrolliksi? Sitten on aika hakea OIKEITA TÖITÄ!

Vierailija
82/167 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hölmöt sopii lähäreiks, ne ei hiffaa et niit kusetetaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/167 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivopesua. Minun aikanani naisille vaihtoehto lukion jälkeen oli opettaja ja/tai lukemaan kieliä. En muista mitä niille, jotka eivät halunneet lukioon, tuputettiin.

Kun yritit kysyä opolta muista aloista, tuhahdeltiin ettei se ole naisille. 

No, minulla oli kuitenkin riittävän hyvä todistus ja menin sinne minne halusinkin, mutta olisihan se ollut kiva jos olisi saanut edes hiukan apua hakemuksiin jne. Minusta tuli jopa niinkin ainutlaatuinen tyyppi kuin KTM. En tiedä, miksi 25 vuotta sitten se ei muka olisi ollut naisille sopivaa, puolet opiskelijoista oli kuitenkin naisia.

Vierailija
84/167 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On oma syy valittaa työttömyydestään kun on mahdollista opiskella moneen ammattiin. Mutta tiedän ihmisen joka on työtön muttei valita. Sanonut suoraan olevansa laiska p*ska ja ei siksi kouluttaudu. Hänellä vaan peruskoulu käyty ja toivoo lottovoittoa eli töitä ilman toisen asteen tutkintoa. 

Vierailija
85/167 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnen kaksi insinööriä, jotka on siivoustöissä, kun eivät saaneet oman alan töitä. Insinöörejä koulutetaan nykyään niin paljon, ettei heille kaikille riitä töitä

Ihmettelen kyllä miksi insinööri hakeutuu siivoojaan töihin. Eikö esim. vaikka väliaikaisesti jokin toimistoassarin työ oman alan yrityksessä olisi fiksumpi valinta oman urakehityksen kannalta kuin siivoaminen. 

Vierailija
86/167 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaukoparantajilla on paremmat liksat ja työolot kuin lähihoitajilla.

Vierailija
87/167 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on  se sama tyyppi joka sitä aina suosittaa

Vierailija
88/167 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en myöskään  ymmärrä kaikkien patistamista hoiva-alalle, oli ihmisellä siihen sopivat ominaisuudet tai ei. Esim. mulla on tiettyjen kielten filologiasta yliopisto-opinnot, en olis saanut alani työtä Suomessa. Muutin ulkomaille, ja täällä mulle on ollut ihan tarpeeks tarjontaa työelämässä jo 10v. Parempi näin, kuin että olisin jääny Suomeen kouluttautuun hoitajaksi jos en siihen sovellu.

Vierailija
89/167 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunnen kaksi insinööriä, jotka on siivoustöissä, kun eivät saaneet oman alan töitä. Insinöörejä koulutetaan nykyään niin paljon, ettei heille kaikille riitä töitä

Ihmettelen kyllä miksi insinööri hakeutuu siivoojaan töihin. Eikö esim. vaikka väliaikaisesti jokin toimistoassarin työ oman alan yrityksessä olisi fiksumpi valinta oman urakehityksen kannalta kuin siivoaminen. 

Ihmettelen miksi joku prostu hankkiutuu toimistotöihin. Eikö prostuilla ole paremmat palkat kuin toimistosihteereillä.

Vierailija
90/167 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla työkkäri painostaa opiskeluun joka ikinen kerta kolmen kuukauden välein, antaisi olla. En halua opiskella, tieto ei jää päähän ja stressi iskee samantien sekä ahdistus ja paniikki. EI KIINNOSTA. Toivottavasti saisin töitä, huoh

Vierailija
91/167 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen ihan tyytyväinen lähihoitaja. Saan täydet kokemuslisät ja teen yleensä lähes kaikki viikonloput sekä pyhät, joten palkka on silloin n. 3300e brutto. Työolotkin on ihan mukavat pikkukunnassa. Toki tekemällä pelkkää arkea ja ilman kokemuslisiä palkka olisi vain 2400e tienoilla. Olen käynyt myös AMK:n, mutta niissä töissä saisin huonompaa palkkaa.

Perheelliselle ihmiselle sopii aika huonosti työ, jossa töitä tehdään kaikki viikonloput sekä pyhät.

Vierailija
92/167 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en myöskään  ymmärrä kaikkien patistamista hoiva-alalle, oli ihmisellä siihen sopivat ominaisuudet tai ei. Esim. mulla on tiettyjen kielten filologiasta yliopisto-opinnot, en olis saanut alani työtä Suomessa. Muutin ulkomaille, ja täällä mulle on ollut ihan tarpeeks tarjontaa työelämässä jo 10v. Parempi näin, kuin että olisin jääny Suomeen kouluttautuun hoitajaksi jos en siihen sovellu.

Ihmettelen kun kielitaitoiselle aina aletaan tunkemaan ensimmäisenä saksaa. Eikö maailmassa ole miljoona muutakin kieltä kuin saksa (tai ranska).

Vierailija
93/167 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla työkkäri painostaa opiskeluun joka ikinen kerta kolmen kuukauden välein, antaisi olla. En halua opiskella, tieto ei jää päähän ja stressi iskee samantien sekä ahdistus ja paniikki. EI KIINNOSTA. Toivottavasti saisin töitä, huoh

Hae siivoustöitä, niihin pääsee KAIKKI😆

Vierailija
94/167 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen ihan tyytyväinen lähihoitaja. Saan täydet kokemuslisät ja teen yleensä lähes kaikki viikonloput sekä pyhät, joten palkka on silloin n. 3300e brutto. Työolotkin on ihan mukavat pikkukunnassa. Toki tekemällä pelkkää arkea ja ilman kokemuslisiä palkka olisi vain 2400e tienoilla. Olen käynyt myös AMK:n, mutta niissä töissä saisin huonompaa palkkaa.

Perheelliselle ihmiselle sopii aika huonosti työ, jossa töitä tehdään kaikki viikonloput sekä pyhät.

Pitääpä valehdella, että on perhettä niin ei tungeta paskatöitä paskalla palkalla.

Vierailija
95/167 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeasti pelkäät joka päivä, että pakkohakusi tuottaisi hedelmää ja joltain työpaikalta yhtäkkiä soitettaisiin sua töihin. Pakokauhu valtaa joka aamu ja päättyy vasta kun oletat toimistoajan päättyneen. Onneksi nyt on perjantai, niin kukaan ei soita viikonloppuna Huoh 

Vierailija
96/167 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä jotka eivät saa siivoustöitä: Onko teillä autoa tai edes ajokortti? Tuo nimittäin on itselläni suuri este. Harvassa on kohteet mihin ei vaadita ajokorttia. Ja ennenkuin joku alkaa marmattaa että hanki kortti niin en pysty, ihan terveydellinen syy. Ja niihin joihin voi päästä ilman korttia on sitten sellainen mihin vaaditaan pätevyys. Näitä on ollut esimerkiksi päiväkoti, koulu ja muutkin kohteet missä ollaan samassa kohteessa ja kokoaikatyötä jopa.

Vierailija
97/167 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tuonne lähihoitajakoulutuksiin on aika paljon helpompi päästä, ja työllistyminen on käytännössä varmaa.

Miksi oletetaan, että kyselijä ei pystyisi pääsemään minnekään muualle kuin lähäriksi tai, että hänen varma työllisyys on tärkeämpää kuin esim. työssä viihtyminen tai mahdollisuus urakehitykseen?

Olen huomannut tältä palstalta monessa eri asiayhteydessä, että palstan vallitseva ilmapiiri on alisuoriutuminen ja muiden ihmisten kannustaminen menemään aina sieltä mistä aita on matalin. 

Vierailija
98/167 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika monta perheellistä siellä kuitenkin työskentelee. Tosin sinä oletkin perheinesi niin uniikki lumihiutale ettei mikään työ sovi aikatauluihisi 

Vierailija
99/167 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeasti pelkäät joka päivä, että pakkohakusi tuottaisi hedelmää ja joltain työpaikalta yhtäkkiä soitettaisiin sua töihin. Pakokauhu valtaa joka aamu ja päättyy vasta kun oletat toimistoajan päättyneen. Onneksi nyt on perjantai, niin kukaan ei soita viikonloppuna Huoh 

Kuono umpeen, haluan TÖITÄ enkä opiskella. Jo pelkkä sana oksettaa. Mielelläni teen vaikka liukuhihnalla jotain purnukoiden leimaamista kuin opiskelen sekuntiakaan mitään mikä ei kiinnosta. Saa olla vaikka miten surkea palkkakin

T. Se jota työkkäri kiusaa

Vierailija
100/167 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palstan henki. Jos esität saman kysymyksen jonnekin personal development -foorumille, tulet saamaan täysin erilaisia vastauksia.