Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kela on tähän mennessä maksanut vuokrani 920€/kk kokonaan mutta nyt painostaa muuttamaan halvempaan asuntoon, mitä ihmettä?

Vierailija
15.02.2024 |

Kela on tähän mennessä maksanut vuokrani 920€/kk kokonaan mutta nyt painostaa muuttamaan halvempaan asuntoon, mitä ihmettä?

Ei minulla ole varaa muuttaa enkä saa halvempaa asuntoa tältä alueelta Helsingistä missä asun. Eikä minulla ole luottotietoja niin vaikea saada asunto....

Kommentit (212)

Vierailija
161/212 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siellä laissa ei lue mitään että veronmaksajien kustannuksella saa liikkua ja asua missä tahtoo. Minimitoimeentulon saa veronmaksajien pussista almuna, eikä sen pidä riittääkään mihinkään isovuokraisiin lukaaleihin... Halpoja asuntoja on ja töitä on. Kaikki muu on trollon lätimää.

Ei minulla ole varaa muuttaa enkä saa halvempaa asuntoa tältä alueelta Helsingistä missä asun. Eikä minulla ole luottotietoja niin vaikea saada asunto....

AP

Olet jankuttanut tätä samaa lausetta n. 10 kertaa.

Eikö tuosta jo voisi päätellä, että kyseessä on trolli, joka haluaa päästä mahdollisimman vähällä vaivalla?

Vierailija
162/212 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siellä laissa ei lue mitään että veronmaksajien kustannuksella saa liikkua ja asua missä tahtoo. Minimitoimeentulon saa veronmaksajien pussista almuna, eikä sen pidä riittääkään mihinkään isovuokraisiin lukaaleihin... Halpoja asuntoja on ja töitä on. Kaikki muu on trollon lätimää.

AP

Olet jankuttanut tätä samaa lausetta n. 10 kertaa.

Eikö tuosta jo voisi päätellä, että kyseessä on trolli, joka haluaa päästä mahdollisimman vähällä vaivalla?

Miksi vastaisin saman kysymyksen jankkaukseen mitään muuta kun mitä olen jo 100 kertaa sanonut, ette näköjään osaa lukea edes aloitusta...-

AP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/212 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luottotiedottomana sinun on vaikeaa saada vapaarahoitteinen asunto, mutta voit silti hakea kaupungin ara-asuntoja. Wats the problem?

Vierailija
164/212 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita paikkakuntasi aikuissosiaalityöntekijälle ja kerro tilanteesi

Vierailija
165/212 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luottotiedottomana sinun on vaikeaa saada vapaarahoitteinen asunto, mutta voit silti hakea kaupungin ara-asuntoja. Wats the problem?

Kaupungin asuntoihin on Helsingissä 100 000 ihmisen jono, enkä saa kaupungin asuntoa koska on vuokravelkaa....

AP

Vierailija
166/212 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen puhut sossu työntekijän kanssa tästä ja hän sanoi vaan että muuta halvempaan tai mene töihin ei muuta apua tarjonnut....

AP

Vierailija
167/212 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä takia pääkaupunkiseudulla on kalliimmat vuokrat kuin muualla?

Vierailija
168/212 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

**********   Älä jauha p.skaa.

Helsingissä HEKA:n asunnot nosti vuokriaan toistakymmentä prosenttia joulukuusta 2023 tammikuun alkuun 2024.

Minulla 830e - 914e.

Asumistuki samalla laski 230e.

En tiedä, miten elän jatkossa.

N60v (eläkkeellä) ja tytär (opiskelee ja käy tuntitöissä)

Vierailija
169/212 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaupungin asuntoihin on Helsingissä 100 000 ihmisen jono, enkä saa kaupungin asuntoa koska on vuokravelkaa....

AP

Kyllä saat, kunhan vuokravelka ei ole kaupungille vaan muulle vuokranantajalle.

Lue se kelan kehoitus kunnolla. Siinä ei tietääkseni lue että sun on pakko muuttaa, vaan se että sinun kuuluu yrittää hakea halvempaa vuokrakämppää, ja osoittaa kelalle tehneesi niin. Jos siis Hekalle on 100 000 ihmisen jono, niin haet silti sinne. Kelalle pitää ainoastaan osoittaa että on yrittänyt päästä halvempaan, niin tuet pysyy samoina.

Vierailija
170/212 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko Meri-Rastilasta sitä välttämätöntä aivotuontia isoihin firmoihin Suomeen?

Vierailija
171/212 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Lue se kelan kehoitus kunnolla. Siinä ei tietääkseni lue että sun on pakko muuttaa, vaan se että sinun kuuluu yrittää hakea halvempaa vuokrakämppää, ja osoittaa kelalle tehneesi niin. Jos siis Hekalle on 100 000 ihmisen jono, niin haet silti sinne. Kelalle pitää ainoastaan osoittaa että on yrittänyt päästä halvempaan, niin tuet pysyy samoina.

Eihän pysy. Tyhmä.

Vuoden 2024 alusta laski asumistuki puolella ja vuokra nousu 80e. 

Helsigin kaupungin asunto, HeKa-asunto.

Piti olla halpa. No oli ok sen 7 kk.

Nyt vuokramenot nousi yhteensä 300e kerralla 1.1.24.

Vierailija
172/212 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen puhut sossu työntekijän kanssa tästä ja hän sanoi vaan että muuta halvempaan tai mene töihin ei muuta apua tarjonnut....

AP

Joo. Kerrottu. Tämä on Helsinki.

Vedä sä v.ttu päähän.

Asu siellä jossan peräkylien metsäkulmilla.

Vierailija
173/212 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Eihän pysy. Tyhmä.

Vuoden

Sitten asut liian kalliissa. On tuossa nyttekki hekan sivuila sellaisia 680-750 euroisia vuokrakämppiä. Mutku sun oli vissiin työttömänä pakko asua saunallisessa ja parvekkeelisessa kaksiossa?  Dorka.

Vierailija
174/212 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Eihän pysy. Tyhmä.

Vuoden

Hekan asunnot ovat ara-asuntoja. Ei ne lain mukaan saa nostaa vuokria mitään 300 euroa, trolli.

Vierailija
175/212 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

**********   Älä jauha p.skaa.

Helsingissä HEKA:n asunnot nosti vuokriaan toistakymmentä prosenttia joulukuusta 2023 tammikuun alkuun 2024.

Minulla 830e - 914e.

Asumistuki samalla laski 230e.

En tiedä, miten elän jatkossa.

N60v (eläkkeellä) ja tytär (opiskelee ja käy tuntitöissä)

Ikävä tilanne, mutta jos olet eläkkeellä niin estää muuttamasta kauemmas? Kyllähän se aika erikoiselta tuntuu, että eläkeläinen pystyy asumaan yhteiskunnan piikkiin yli 900 euron asunnossa. Kestämätöntä. 

176/212 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ei saa töitä helsingistä eikä halvempaa käppää, muuta vaikka lahteen, töitä et saa edelleenkään mutta halvimmat kämpät saa 440e ylöspäin, jos ei tarvitse saunaa ja parveketta yms.

Itse maksan asuntolainaa 1200€/kk ja sähkö,puhelin, kiinteistövero, ylevero ja  vakuutukset noin 250e/kk työmatka päivisin 96km.

ja töissä pitää käydä, eikä kukaan maksa minulle mitään sosiaali etuuksia?

Harrastan ilmaisia tai lähes ilmaisia asioita, olen päihteetön ja  palkasta jää viellä vähän ruuan jälkeen säästöönkin,

mutta kulutusta on pitänyt hallita, karsia lelut vakuutuksia ja muuta,

töissä ollut yli  22v samassa ammattikoulun työharjoittelupaikassa. Jotenkin tuntuu haljulta osallistua veroina muiden elintason ylläpitämiseen.

Jos opiskelet, on mahdollista että saat täyden ylläpidon ja vielläpä voit asua omakotitalossa vuokralla, omaisuutta tosin ei saa olla ja  yhden tapauksen tunsin joka sai viellä 100% sähkölaskusta sossun luukusta. ( omakotitalo oli suorasähkölämmitteinen. tämä oli jotain 6-7v sitten, on saattanut muuttua tilanne...

Leuka rintaan ja kohti uusia selkkauksia.

Vierailija
177/212 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odd 43 kirjoitti:

jos ei saa töitä helsingistä eikä halvempaa käppää, muuta vaikka lahteen, töitä et saa edelleenkään mutta halvimmat kämpät saa 440e ylöspäin, jos ei tarvitse saunaa ja parveketta yms.

Itse maksan asuntolainaa 1200€/kk ja sähkö,puhelin, kiinteistövero, ylevero ja  vakuutukset noin 250e/kk työmatka päivisin 96km.

ja töissä pitää käydä, eikä kukaan maksa minulle mitään sosiaali etuuksia?

Harrastan ilmaisia tai lähes ilmaisia asioita, olen päihteetön ja  palkasta jää viellä vähän ruuan jälkeen säästöönkin,

mutta kulutusta on pitänyt hallita, karsia lelut vakuutuksia ja muuta,

töissä ollut yli  22v samassa ammattikoulun työharjoittelupaikassa. Jotenkin tuntuu haljulta osallistua veroina muiden elintason ylläpitämiseen.

Jos opiskelet, on mahdollista että saat täyden ylläpidon ja vielläpä voit asua omakotitalossa vuokralla, omaisuutta tosin ei saa olla ja&

En muuta Helsingistä yhtään mihinkään, jokaisella on onneksi Suomessa vapaus valita asuinpaikkansa....

AP

Vierailija
178/212 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimeentulotukilaki muuttui. Siksi tommosia vuokria ei enää maksella. Ei johdu Kelasta vaan hallituksesta. 

Vierailija
179/212 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaivaa peräsuolen laskeuma niin en pysty muuttamaan.

Ap

Vierailija
180/212 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyäänhän ei riitä, että asuntoa etsii vain kotikuntansa alueelta. Pitää etsiä myös laajemmin. Toimeentulotukilakiin tuli muutos.