Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kela on tähän mennessä maksanut vuokrani 920€/kk kokonaan mutta nyt painostaa muuttamaan halvempaan asuntoon, mitä ihmettä?

Vierailija
15.02.2024 |

Kela on tähän mennessä maksanut vuokrani 920€/kk kokonaan mutta nyt painostaa muuttamaan halvempaan asuntoon, mitä ihmettä?

Ei minulla ole varaa muuttaa enkä saa halvempaa asuntoa tältä alueelta Helsingistä missä asun. Eikä minulla ole luottotietoja niin vaikea saada asunto....

Kommentit (212)

Vierailija
141/212 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta Vantaalle

Vierailija
142/212 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siellä laissa ei lue mitään että veronmaksajien kustannuksella saa liikkua ja asua missä tahtoo. Minimitoimeentulon saa veronmaksajien pussista almuna, eikä sen pidä riittääkään mihinkään isovuokraisiin lukaaleihin... Halpoja asuntoja on ja töitä on. Kaikki muu on trollon lätimää.

Ei minulla ole varaa muuttaa enkä saa halvempaa asuntoa tältä alueelta Helsingistä missä asun. Eikä minulla ole luottotietoja niin vaikea saada asunto....

AP

Olet jankuttanut tätä samaa lausetta n. 10 kertaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/212 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provo kuin Porvoosta, muuta sinne.

Vierailija
144/212 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, kohta nähdään tämän uudistuksen huikea työllistävä vaikutus. En odottaisi kovin suuria kuitenkaan. 

Tuskin moni kuitenkaan haluaa sillan alle, joten pakko kai näiden loisten on siinä vaiheessa töihin mennä. Saisi vaan vääntää rautalangasta laskelmat siihen, miten paljon tukia vaikka 500e palkan lisäksi saa, jotta nämä ymmärtäisivät. 

"Mennä töihin"  niinpä niin. Palkkaisitko itse 50v. Penan joka on tehnyt töitä viimeksi 30 vuotta sitten? Tai Helmin 60v?

Vierailija
145/212 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän näin työssäkäyvänä joutuu hämmästelemään sitä, että Suomessa tuetaan avokätisesti joutilaisuutta. Työssäkäyvä joutuu asumaan sellaisessa asunnossa, johon hänellä on varaa. Jos palkka ei riitä, muutetaan halvempaan.

Hyvä, että hallitus tekee leikkauksen tähänkin asiaan eli maksetaan vain lain määräämä maksimi, eikä joustoja enää ole.

Vierailija
146/212 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti Suomessa saa asua missä lystää. Kunhan ei maksata kaikkea yhteiskunnan rahoilla.

Vierailija
147/212 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsi kimppakämppä, 400 euroa kuussa. 

Vierailija
148/212 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli asut yksin? Mikä on vuokrarajasi mikä hyväksytään. Esim. yh:lle ja 2 lasta hyväksyttävä vuokra on 1100€.

On tuo kallis sinkulle.

Vierailija
149/212 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vi...... näitä provo aloituksia satoja joka kuukausi. Ei maksa kokonaan. 

Vierailija
150/212 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap leuhkii täällä meille töitä tekeville kuinka saa asua Hesan kalliilla asuinalueella ilmaiseksi pelkillä tuilla ilman töitä. Hyvä että hallituskin on tämän huomannut.

Vierailija
151/212 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä PK-seudulla on myös vuokraajia, jotka vuokraa ilman luottotietoja. Kelalta saa vuokravakuuden, sosiaalitoimen kanssa voi sopia muista kuluista. Jos ei voi muuttaa, on siihen todistettava oleva hyväksyttävä, painava syy.

Vierailija
152/212 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä pakko on saada asunto juuri samalta alueelta tai ylipäänsä juuri helsingistä? Mikä etuoikeus sinulla on määritellä missä sinä muiden kustannuksella itseäsi elätät?

Tämä sama siis varmaan sinun mielestäsi koskee niitä alueita, joilla on vähän töitä tarjolla ja paljon työttömiä? Eli ei pidetä kaikkia alueita elinvoimaisina, koska miksi kenenkään pitäisi saada valita missä elää. Miksi pääkaupunkilaisten pitäisi maksaa veroja, jotta joku saa asua jossain Pohjois-Suomessa keskellä ei mitään?

Selittäjät selittää ja keksii kyllä tekosyitä että saisi elää muiden kustannuksella. Nyt vähän ryhtiä ja mene sinäkin töihin. Muuta sinne missä töitä on äläkä ulise tyhmiä.

Ilmeisesti niitä ei ainakaan ole siellä hänen asuinalueellaan Helsingissä.

Vierailija
153/212 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli asut yksin? Mikä on vuokrarajasi mikä hyväksytään. Esim. yh:lle ja 2 lasta hyväksyttävä vuokra on 1100€.

On tuo kallis sinkulle.

AP:n ulosannista päätellen hänellä voi olla jonkinlainen invalidituki lisäksi.

Vierailija
154/212 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muuta Vantaalle

AP

Vierailija
155/212 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mitä ihmettä" - trollailija taas keskuudessamme  :D

Vierailija
156/212 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sinun ole pakko muuttaa. Maksat vain ylimenevän osuuden kohtuulliseksi katsotusta vuokrasta itse. Niin minäkin teen. 

En kai minä ala elämisestäni ja asumisestani maksamaan. Minusta se on kohtuuton pyyntö.

Vierailija
157/212 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokkarin masinoima vihatkaa köyhiä- provoaloitus.

Vierailija
158/212 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap jatkaa vielä:

Lisäksi minua vaivaa peräsuolen laskeuma.

Ap

Vierailija
159/212 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap leuhkii täällä meille töitä tekeville kuinka saa asua Hesan kalliilla asuinalueella ilmaiseksi pelkillä tuilla ilman töitä. Hyvä että hallituskin on tämän huomannut.

En asu missään kalliilla asuin aluella edes

AP

Vierailija
160/212 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun on luottotiedot kunnossa ja töitä, niin voi asua mukavasti omakotitalossa. Ja vielä tiedoksi, olen 20 vuotta elättänyt itseni siivoustyöllä, eikä kelaa ole tarvinnut vaivata. Pienellä palkalla aloitin ja nyt on palkka ihan mukava, yli 14e ja pyhinä tuplat.