Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Säästätkö cd-levysi, jos sinulla sellaisia on?

Vierailija
25.07.2025 |

Mietin, että mitä ihmettä teen niillä jatkossa......mutta en raaski heittää pois.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liimaa kämppäsi kattoon.

2/20 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, ostan niitä jopa lisää jos tulee hyviä myyntiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo.

Oon musiikki-ihminen henkeen ja vereen. Spotifysta/ YouTubesta ei nykyään enää löydy kaikkea mitä kuuntelin aikoinaan.

Joillain levyillä on nykyään muuten arvoa samalla tavalla kun älpyillä. Nykyään kuuntelen ja keräilen taas LP-levyjä, CD-levyt on varastossa kun ei ole soitinta mutta kunhan pääsen isompaan kämppään niin ne tulee taas käyttöön.

Vierailija
4/20 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai. Aina voi tulla tilanne, että netti kaatuu, eikä pääse musiikkia kuuntelemaan. Olen myös säästänyt kasetit ja ketään niitäkin lisää.

Vierailija
5/20 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai säästän, ja kuuntelen niitä. Uusia ostan kun löydän kiinnostavaa musiikkia. 

Vierailija
6/20 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan nuo tullut säästettyä. Harvemmin enää tulee kuunneltua. Aika moni levy tullut ripattua MP3:ksi tai FLAC -tiedostoiksi. Tulee kuunneltua sit puhelimen tai tietokoneen kautta.

Vierailija
7/20 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokoelmani ei ole niin valtava, että liikaa tilaa veisi. Saattaa osalle kuitenkin tulla joskus keräilyarvoa, joten en viitsi ilmaiseksi / puoli-ilmaiseksi luopua.

En sinänsä kuuntele niitä levyjä enää, vaan kaikki musiikki tulee nautittua muuta kautta.

Vierailija
8/20 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo.

Oon musiikki-ihminen henkeen ja vereen. Spotifysta/ YouTubesta ei nykyään enää löydy kaikkea mitä kuuntelin aikoinaan.

Joillain levyillä on nykyään muuten arvoa samalla tavalla kun älpyillä. Nykyään kuuntelen ja keräilen taas LP-levyjä, CD-levyt on varastossa kun ei ole soitinta mutta kunhan pääsen isompaan kämppään niin ne tulee taas käyttöön.

YouTubesta löytyy ihan kaikki

Vierailija
9/20 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On mulla lp:tkin kaapissa. Pitää miettiä sitkun joutuu muuttamaan pienempään.

Vierailija
10/20 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jo jonkin aikaa miettinyt mitä noille tekisin.

Vierailija
11/20 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo.

CD:llä on myös äänen laatu paljon parempi. Monta kertaa olen yllättynyt kuunnellessani jotain albumia taas pitkästä aikaa CD:ltä, että enpä muistanut noitakaan yksityiskohtia, kun niitä ei Spotifyn kautta kuunnellessa edes huomaa.

Vierailija
12/20 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki musiikki ei edelleenkään ole netissä.

Ihan varmasti säästän ja myös kuuntelen.

Vierailija
13/20 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan koko ajan lisääkin, mutta siirrän koneelle aineettomaan muotoon ja myyn/vaihdan eteenpäin. Useissa käytettyjä vinyylilevyjä myyvissä kaupoissa on myös käytettyjen CD:iden osasto, ja kaikki CD:t eivät ole rahallisesti lähes arvottomia vaikka suurin osa tätä nykyä onkin.

Joku vuosi sitten arvioin pistokokeiden perusteella, että suoratoistopalveluista puuttuu jonkin verran yli kolmannes kuuntelemastani musiikista, joten niitä en ole käyttänyt. Riippuu todella paljon musiikillisista kiinnostuksenkohteista, kuinka hyvä tai huono kattavuus suoratoistopalveluissa on kenellekin; monille muille hyvin laaja-alaisestikin kuunteleville kuin minulle siellä epäilemättä on kaikki mitä tarvitsee.

("Säästän" siinä mielessä, että ne levyt joille ei ole kaupoissa kysyntää kasaantuvat kirjahyllyn kirjarivien taakse, missä on juuri sopiva 15 cm leveä tyhjä tila jota ei näin ahtaassa asunnossa mielellään jätä käyttämättä.)

Vierailija
14/20 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullei oo cd levyjä. On vain vinyylejä, ihan alkuperäisiä, joita en myy koskaan.

Vierailija
15/20 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo.

YouTubesta löytyy ihan kaikki

YouTuben laatu ei ole yhtä hyvä kuin CD:llä.

Vierailija
16/20 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ne on?

Bertta101v

Vierailija
17/20 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, kaikki cd-levyt on säästetty 

Vierailija
18/20 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pala liekeissä!

Vierailija
19/20 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan nuo tullut säästettyä. Harvemmin enää tulee kuunneltua. Aika moni levy tullut ripattua MP3:ksi tai FLAC -tiedostoiksi. Tulee kuunneltua sit puhelimen tai tietokoneen kautta.

Puheöimen kautta musaa, huoh🤢

Kunnon stereot ja kaiuttimet, kaikki muu on musiikin raiskaamista. Cd:t ja LP:t soimaan.🥰

Vierailija
20/20 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska radiosoitto on samaa toistoa kyllästymiseen saakka. Tahdon vaihtelua mikä virkistää ja mielialan mukaan kuulla juurikin niitä biisejä mitä milloinkin tahdon kuulla. Kun hipelöin esim lp levyä on ihan eri fiilis kun joku digitaalinen aistittomissa oleva heken mielijohteesta pieraistu tekele jossain bittiavaruudessa mikä ei kosketa millään tasolla vaan aiheuttaa ennemminkin myötähäpeää ja pahimmillaan päänsärkyä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi seitsemän