Kela on tähän mennessä maksanut vuokrani 920€/kk kokonaan mutta nyt painostaa muuttamaan halvempaan asuntoon, mitä ihmettä?
Kela on tähän mennessä maksanut vuokrani 920€/kk kokonaan mutta nyt painostaa muuttamaan halvempaan asuntoon, mitä ihmettä?
Ei minulla ole varaa muuttaa enkä saa halvempaa asuntoa tältä alueelta Helsingistä missä asun. Eikä minulla ole luottotietoja niin vaikea saada asunto....
Kommentit (212)
Kohtuulliset asumismenot Helsingissä 31.3.2024 saakka:
Helsinki: yksin asuva 694e, kaksi henkilöä 869e, kolme henkilöä 993, neljä henkilöä 1089e ja sitä seuraavissa korotus henkilöä kohden 122e.
Kaikki ovat nyt samassa veneessä ja muutto koskettaa monia. Jos Kelasta on kehotettu muuttamaan niin saa jonkunlaisen tuen siihen muuttoon. Vakuus uuteen ja muuttokustannuksia minimissään 120e.
Vierailija kirjoitti:
Ap, mitä sinä haluat sillä, että pidät yllä tätä jankutusta päivästä toiseen? Kohta on kymmenen sivua täynnä, eikä sinun ongelmaasi ole löytynyt ratkaisua.
Mitä sinä toivot? Mihin tähtäät? Mitä sinulle pitäisi sanoa? Riittääkö myötätunto?
Toivon että joku neuvoisi, antaisi halvan asunnon Helsingistä vuokralle minulle, antaisi töitä jossa 2000€/kk nettopalkka tai antaisi minulle tuon ylimenevän summan että saan vuokran maksettua.
AP
Vierailija kirjoitti:
Odd 43 kirjoitti:
jos ei saa töitä helsingistä eikä halvempaa käppää, muuta vaikka lahteen, töitä et saa edelleenkään mutta halvimmat kämpät saa 440e ylöspäin, jos ei tarvitse saunaa ja parveketta yms.
Itse maksan asuntolainaa 1200€/kk ja sähkö,puhelin, kiinteistövero, ylevero ja vakuutukset noin 250e/kk työmatka päivisin 96km.
ja töissä pitää käydä, eikä kukaan maksa minulle mitään sosiaali etuuksia?
Harrastan ilmaisia tai lähes ilmaisia asioita, olen päihteetön ja palkasta jää viellä vähän ruuan jälkeen säästöönkin,
mutta kulutusta on pitänyt hallita, karsia lelut vakuutuksia ja muuta,
töissä ollut yli 22v samassa ammattikoulun työharjoittelupaikassa. Jotenkin tuntuu haljulta osallistua veroina muiden elintason ylläpitämiseen.
Jos opiskelet, on mahdollista että saat täyden ylläpidon ja vielläpä voit asua omakotital
Sitten sä elät pienemmillä tuloilla ja pistät suuta soukemmalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap, mitä sinä haluat sillä, että pidät yllä tätä jankutusta päivästä toiseen? Kohta on kymmenen sivua täynnä, eikä sinun ongelmaasi ole löytynyt ratkaisua.
Mitä sinä toivot? Mihin tähtäät? Mitä sinulle pitäisi sanoa? Riittääkö myötätunto?
Toivon että joku neuvoisi, antaisi halvan asunnon Helsingistä vuokralle minulle, antaisi töitä jossa 2000€/kk nettopalkka tai antaisi minulle tuon ylimenevän summan että saan vuokran maksettua.
AP
OK, tuo on selvä vastaus. Luulen kyllä, että tämän ketjun avulla et saa toivettasi toteutumaan, koska tyylisi ei varsinaisesti herätä empatiaa. Ymmärrän kyllä, millainen olo sinulla on, koska olen samankaltaisessa tilanteessa, mutta paljon huonommassa.
Vierailija kirjoitti:
Antaisitko miehelle anteeksi jos hänen mulkku vahingossa sujahtaa sinun perä reikään takaapäin pantaessa?
ulostus otto vi ra n om aise t tap p avat si nut ! älä ole huolissa si
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Antaisitko miehelle anteeksi jos hänen mulkku vahingossa sujahtaa sinun perä reikään takaapäin pantaessa?
Ei minulla ole varaa muuttaa enkä saa halvempaa asuntoa tältä alueelta Helsingistä missä asun. Eikä minulla ole luottotietoja niin vaikea saada asunto....
AP
Muutat sinne, missä on varaa asua halvemmalla. Ellet sitten vaihtoehtoisesti halua työllistyä ja maksaa oman asumisesi...
p u tinin ulo s o tto vira sto tap p aa si nut joka tapa uk se ssa joten ihan sa ma
terve tuloa ulos o tto vi ras ton as ia kkaa ksi ja ter ve menoa elä mä
Vierailija kirjoitti:
Muutat sinne, missä on varaa asua halvemmalla. Ellet sitten vaihtoehtoisesti halua työllistyä ja maksaa oman asumisesi...
AP
Luojan kiitos laki vihdoin muuttuu, että teikäläisiä saadaan laitettua sinne, missä ette ole muiden tiellä. Kohta sinulla on muutto edessä. Ei Helsinkiin, vaan halvempaan paikkaan. Kela kyllä antaa muuttoapua, se tulee halvemmaksi kuin kalliin vuokran maksaminen
Olet saanut kaikki vastaukset, joilla pääsisit elämässä eteenpäin. Ongelmana on nyt, että haluat kaiken sinulle tarjottuna.
Maailma ei toimi niin. Moni on samassa tilanteessa, jopa pshemmassa.silti he kuuntelevat, kun apua tarjotaan. Ei työtä tarjota, töitä haetaan. Asuntoa ei saada, sitäkin haetaan. Rahaa ei noin vaan anneta, sitäkin on haettava. Että näin....
Vierailija kirjoitti:
Olet saanut kaikki vastaukset, joilla pääsisit elämässä eteenpäin. Ongelmana on nyt, että haluat kaiken sinulle tarjottuna.
Maailma ei toimi niin. Moni on samassa tilanteessa, jopa pshemmassa.silti he kuuntelevat, kun apua tarjotaan. Ei työtä tarjota, töitä haetaan. Asuntoa ei saada, sitäkin haetaan. Rahaa ei noin vaan anneta, sitäkin on haettava. Että näin....
AP
Vierailija kirjoitti:
Luojan kiitos laki vihdoin muuttuu, että teikäläisiä saadaan laitettua sinne, missä ette ole muiden tiellä. Kohta sinulla on muutto edessä. Ei Helsinkiin, vaan halvempaan paikkaan. Kela kyllä antaa muuttoapua, se tulee halvemmaksi kuin kalliin vuokran maksaminen
Ei Helsinki voi noita toisten kuntien niskoille sysätä. Monisairaat, vanhentuvat, työkyvyttömät ynnä muut joilla on
elämänhallinta hukassa. Ei mikään kunta halua noita, eikä pienten kuntien talous kestäisikään.
Yksinkö asut, missä, paljonko neliöitä?
Ei tuo ole 25m yksiön vuokra edes Helsingissä.
Onko sinulla itseäsi varten kaksio?
Miksi jonkun pitäisi se sinulle maksaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP
Perustele kelalle miksi et saa vaihdettua asuntoa. Vetoa alentuneeseen toiminta kykyysi ja luottotiedottomuuteesi.
Luulisi, että nuo riittävät erityiseksi perusteluiksi ja kela huomioisi jatkossakin vuokrasi kokonaan.
Kannattaa ilmoittaa itsenä edunvalvonnan tarpeessa olevaksi, he tekevät sitten pakolliset vaikeat päätökset puolestasi.
Just APn kaltaisten loisijoiden vuoksi asumistuki ja muu loisimisen mahdollistava kela-kuppaus tulee lopettaa välittömästi!