Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kela on tähän mennessä maksanut vuokrani 920€/kk kokonaan mutta nyt painostaa muuttamaan halvempaan asuntoon, mitä ihmettä?

Vierailija
15.02.2024 |

Kela on tähän mennessä maksanut vuokrani 920€/kk kokonaan mutta nyt painostaa muuttamaan halvempaan asuntoon, mitä ihmettä?

Ei minulla ole varaa muuttaa enkä saa halvempaa asuntoa tältä alueelta Helsingistä missä asun. Eikä minulla ole luottotietoja niin vaikea saada asunto....

Kommentit (212)

Vierailija
101/212 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minullöa on korkeakoulututkinto, enkä siltikään saa töitä. Joka paikkaan on ollut vähintään 40 muuta hakijaa. Enimmillään lähes 300.

Sitten haetaan paikkaan, jonne pääsee. Täällä mainitut pikaruokapaikat ottavat kyllä töihin. ''Eivät ota. Ainakaan täällöä kehäkolmosen ulkopuolella, kun noihinkin töihin tulijoita on ihan tarpeeksi muutenkin tai esim. varastoihin.

Vierailija
102/212 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi meidän muiden pitäisi maksaa, että saat asua suosikkialueellasi?

1) mene töihin

2) muuta halvempaan

Töitä en saa, Ei minulla ole varaa muuttaa enkä saa halvempaa asuntoa tältä alueelta Helsingistä missä asun. Eikä minulla ole luottotietoja niin vaikea saada asunto....

AP

Ikävää, mutta kun ei kerran saa töitä, ei ole pakko asua helsingissä. Asuu siis jossain missä on varaa.

Minä SAAN asua kotiseudullani ja tämän kuuluu Kelan maksaa, näin lukee ihan laissa.

AP

Ei varmasti lue.

"Jokaisella on oikeus liikkua vapaasti ja valita asuinpaikkansa valtion sisällä"

Lukee kyllä

AP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/212 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumistuessa on uudet säännöt ja nyt pelataan niiden mukaisesti. 

PS Rulettaa ja kansa hurraa !

Nyt on OIKEA suunta!

Vierailija
104/212 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämäkin köyhien ulina on musiikkia korvilleni ja näitä sulosointuja saan kuulla 2 kuukauden päästä enemmän ja enemmän.

Ihmisillä on ollut yli puoli vuotta aikaa etsiä itselleen edullinen asunto ja nämä tukimuutokset ovat varmasti olleet heillä tiedossa jo hyvinkin kauan. Kohta alkaa säälimätön pudotuspeli kun kaikenmaailman yh äidit ym  häädetään asunnoistaan kuin rotat koloistaan vuokrarästien vuoksi. Miksi odotatte niin pitkälle? Ei ole olemassa mitään vaihtoehtoa kuin joko muuttaa tai maksaa tukirajan ylittävä vuokraosuus itse. Ketään ei ole teitä pelastamassa koska ketään ei kiinnosta enää ottaa velkaa teidän takianne. Vihervassarien aika on ohi ja tukien alasajo on alkanut.

Kiitos luojan ja äänestäjien.

Ei minulla ole varaa muuttaa enkä saa halvempaa asuntoa tältä alueelta Helsingistä missä asun. Eikä minulla ole luottotietoja niin

Ketään ei kiinnosta. Ei edes Kelaa.

Vierailija
105/212 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liiku sitten. Ja valitse. Ja maksa myös itse. 

Vierailija
106/212 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minullöa on korkeakoulututkinto, enkä siltikään saa töitä. Joka paikkaan on ollut vähintään 40 muuta hakijaa. Enimmillään lähes 300.

Sitten haetaan paikkaan, jonne pääsee. Täällä mainitut pikaruokapaikat ottavat kyllä töihin. 

Olen melkein kaikkiin Helsingin pikaruoka paikkoihin hakenut, siellä on 500 muuta nuorempaa hakijaa enkä pääse kokopäivä töihin sinne.....

AP

No ei kai sinun kokopäiväduunia pidä edes hakea. Jos nyt jotain saat, niin saat vuokrasi maksettua. 

Pitää olla noin 1800€/kk nettopalkka että jää saman verran kuin tuista rahaa.

AP

Ne tuet tippuu kohta, minkä varmaan olet ymmärtänyt jo.. Ja matalan palkan päälle toki saa tukia.. 

Vierailija
107/212 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1) mene töihin

2) muuta halvempaan

Töitä en saa, Ei minulla ole varaa muuttaa enkä saa halvempaa asuntoa tältä alueelta Helsingistä missä asun. Eikä minulla ole luottotietoja niin vaikea saada asunto....

AP

Ikävää, mutta kun ei kerran saa töitä, ei ole pakko asua helsingissä. Asuu siis jossain missä on varaa.

Minä SAAN asua kotiseudullani ja tämän kuuluu Kelan maksaa, näin lukee ihan laissa.

AP

Ei varmasti lue.

"Jokaisella on oikeus liikkua vapaasti ja valita a

Siellä ei varmasti lue että oikeus asu missä tahansa verovaroin.

Vierailija
108/212 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten haetaan paikkaan, jonne pääsee. Täällä mainitut pikaruokapaikat ottavat kyllä töihin. 

Olen melkein kaikkiin Helsingin pikaruoka paikkoihin hakenut, siellä on 500 muuta nuorempaa hakijaa enkä pääse kokopäivä töihin sinne.....

AP

No ei kai sinun kokopäiväduunia pidä edes hakea. Jos nyt jotain saat, niin saat vuokrasi maksettua. 

AP

Ei saa kun kaikki raha minkä tienaa on tuista pois

AP

Vierailija
109/212 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

AP

Kohta saat enää sen 1000e, niin alkaa työt maistumaan. 

Vierailija
110/212 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1) mene töihin

2) muuta halvempaan

AP

AP

Ei varmasti lue.

"Jokaisella on oikeus liikkua vapaasti ja valita a

Senkus liikut kukaan ei kiellä. Ainoastaan kieltäytyy kustantamasta elämääsi.

Voit vapaasti valita missä asut, mutta valtiolta saat vuokraasi vain valtion määrittelemän summan.

Vierailija
111/212 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

AP

Työt maistuu mutta niitä ei saa....

AP

Vierailija
112/212 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta kela ei maksa vuokratakuuta. Ei ole säästössä 800 euroa.

Se on sinun ongelma, ei Kelan eikä veronmaksajien. Toivottavasti ensi talvena on 6kk ajan 30 asteen pakkasia.

Ei se ole minun ongelma. Saan tukia ja toimeentulotukea sähköön ja veteen. 

Vierailija
113/212 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää nyt uskoko tuota trollia.

Vierailija
114/212 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on pelkkä provo, ei maksa kela noin kallista asuntoa yhdelle ihmiselle! 

Vierailija
115/212 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älkää nyt uskoko tuota trollia.

Ei minulla ole varaa muuttaa enkä saa halvempaa asuntoa tältä alueelta Helsingistä missä asun. Eikä minulla ole luottotietoja niin vaikea saada asunto....

AP

Vierailija
116/212 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saa kun kaikki raha minkä tienaa on tuista pois

AP

No ei ole. Työttömyysturvasta vähennetään tienatusta eurosta 50 snt pois ja asumistuki menee kokonaistulojen mukaan. Jopa toimeentulotuessa saa ansaita 150e.

Vierailija
117/212 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helsingissä ei ole töitä? Älä viitti, tämän trolon viihdearvo just painui nollaan. 

Kerro mistä saan töitä ilman koulutusta, työpaikka korkeintaan 10km päässä kotoa ja nettopalkka vähintään 2000€/kk?

AP

Johan vitsin murjasit, mää sain bruttona 2000 e vaikka olin firmassa 28 vuotta. 

Vierailija
118/212 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää on pelkkä provo, ei maksa kela noin kallista asuntoa yhdelle ihmiselle! 

Helsingissä maksaa jos perustelee miksi ei voi muuttaa halvempaan

AP

Vierailija
119/212 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1) mene töihin

2) muuta halvempaan

AP

Kaupungin vuokra asuntoon ei tarvitse luottotietoja. Titäisit sen jos stoorisi olisi totta. Kas kummaa, että Kela ei maksa minun 680e vuokraa, vaikka olen työtön. Selitä minulle  että miksi?

Kaupunki ei anna asuntoa, ellet ole muualta tullut tai asunnoton.

Vierailija
120/212 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää olla melkoinen luuseri jos ei mihinkään pääse edes työkokeiluun. Mitä hyötyä tuollaisesta loisesta on yhteiskunnalle.