Kela on tähän mennessä maksanut vuokrani 920€/kk kokonaan mutta nyt painostaa muuttamaan halvempaan asuntoon, mitä ihmettä?
Kela on tähän mennessä maksanut vuokrani 920€/kk kokonaan mutta nyt painostaa muuttamaan halvempaan asuntoon, mitä ihmettä?
Ei minulla ole varaa muuttaa enkä saa halvempaa asuntoa tältä alueelta Helsingistä missä asun. Eikä minulla ole luottotietoja niin vaikea saada asunto....
Kommentit (212)
Helsingissä on töitä, samoin Espoossa, Vantaalla ja vaikka Riihimäellä. Ne kuuluu sinun työssäkäyntialueeseen. Kannattaa kiireesti hommata se työpaikka, koska sinä olet ennen juhannusta asunnoton. Onneksi kesät on lämpimiä, joten ulkona pärjää. Talvella voi olla vähän haasteita.
Vierailija kirjoitti:
Helsingissä ei ole töitä? Älä viitti, tämän trolon viihdearvo just painui nollaan.
Kerro mistä saan töitä ilman koulutusta, työpaikka korkeintaan 10km päässä kotoa ja nettopalkka vähintään 2000€/kk?
AP
Vierailija kirjoitti:
Helsingissä on töitä, samoin Espoossa, Vantaalla ja vaikka Riihimäellä. Ne kuuluu sinun työssäkäyntialueeseen. Kannattaa kiireesti hommata se työpaikka, koska sinä olet ennen juhannusta asunnoton. Onneksi kesät on lämpimiä, joten ulkona pärjää. Talvella voi olla vähän haasteita.
Kerro mistä saan töitä ilman koulutusta, työpaikka korkeintaan 10km päässä kotoa ja nettopalkka vähintään 2000€/kk?
AP
Vierailija kirjoitti:
Työkokeilussa saat sen n. 180e kuussa lisää, jolla voit vuokraasi maksaa. Ties vaikka innostuisit muutenkin työn tekemisestä. Ja jos kaksi vuotta on työttömyyttä takana, niin pääset ihan palkkatuella töihin.
Palkkatuettuun työpaikkaan ei pääse ihan noin vaan. Palkkatuesta yrityksen pitää maksaa osa palkasta, joten yritykset eivät ole erityisen innostuneita.
Minä taas en saa muuttaa halvempaa. Vuokrani on 540 euroa mutta olisin halunnut muuttaa asuntoon jossa vuokra on 400 euroa. En saanut kelasta muuttorahaa enkä kunnalta täydentävää tukea sitä varten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helsingissä ei ole töitä? Älä viitti, tämän trolon viihdearvo just painui nollaan.
AP
Vaikka niitä lehtiä jakamaan, pikaruokapaikkaan tms. Työkokeilu puolestaan on täysin maksuton työnantajalle, samoin saisit täyden palkkatuen eli sama homma. Josko linnunpelätin olisi sinulle hyvä homma? Mitään 2000e euroa et tietenkään tule tienaamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi meidän muiden pitäisi maksaa, että saat asua suosikkialueellasi?
1) mene töihin
2) muuta halvempaan
Töitä en saa, Ei minulla ole varaa muuttaa enkä saa halvempaa asuntoa tältä alueelta Helsingistä missä asun. Eikä minulla ole luottotietoja niin vaikea saada asunto....
AP
Kaupungin vuokra asuntoon ei tarvitse luottotietoja. Titäisit sen jos stoorisi olisi totta. Kas kummaa, että Kela ei maksa minun 680e vuokraa, vaikka olen työtön. Selitä minulle että miksi?
Sama, en saa asumistukea enkä toimeentulotukea vaikka olen työtön. Ainakin voin ylpeästi sanoa etten loisi kenenkään lompakolla.444
Et ilmeisesti asu yksin, tai et ole työmarkkinatuella, tai sitten sinulla on säästöjä, joilla voit maksaa asumisesi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP
Sinulla on velvollisuus hakea töitä 80km päässä kotoa, ja palkka voi olla vaikka 500 euroa/kk. Jos et ota tarjottua työtä vastaan, saat karenssin. Nauran sinunlaisille retardeille, kun te nukutte ensi talvena siltojen alla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP
Vaikka niitä lehtiä jakamaan, pikaruokapaikkaan tms. Työkokeilu puolestaan on täysin maksuton työnantajalle, samoin saisit täyden palkkatuen eli sama homma. Josko linnunpelätin olisi sinulle hyvä homma? Mitään 2000e euroa et tietenkään tule tienaamaan.
En ole päässyt pikaruoka paikkoihin enkä postille koska siellä pitää olla oma auto ja kortti....
AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työkokeilussa saat sen n. 180e kuussa lisää, jolla voit vuokraasi maksaa. Ties vaikka innostuisit muutenkin työn tekemisestä. Ja jos kaksi vuotta on työttömyyttä takana, niin pääset ihan palkkatuella töihin.
Palkkatuettuun työpaikkaan ei pääse ihan noin vaan. Palkkatuesta yrityksen pitää maksaa osa palkasta, joten yritykset eivät ole erityisen innostuneita.
Järjestöt saavat täyden palkkatuen eli maksettavaa ei jää mitään. Joten ihan kahvia keittämään ja kopioita ottamaankin voidaan hyvin ottaa.
Vierailija kirjoitti:
Minä taas en saa muuttaa halvempaa. Vuokrani on 540 euroa mutta olisin halunnut muuttaa asuntoon jossa vuokra on 400 euroa. En saanut kelasta muuttorahaa enkä kunnalta täydentävää tukea sitä varten.
Ei se tarkoita, että sinä et SAA muuttaa siihen halvempaan asuntoon.
Sinä saat kyllä muuttaa, mutta kustannat muuttokulut itse.
Jos luottotiedot eivät ole kunnossa on ainakin Tampereella turha haaveilla vuokra-asunnosta. Tuttavan kautta joku luukku onnistuu ehkä löytää, mutta jos ei suhteita niin voi voi.
Vihdoin tuli hallitus, joka uskalsi tehdä asialle jotain. Ensi syksynä on taas vihdoin työpaikkoihin hakijoita, kun kylmä alkaa tulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP
En ole päässyt pikaruoka paikkoihin enkä postille koska siellä pitää olla oma auto ja kortti....
AP
Jaetaanko postia nykyään omilla autoilla? Mihin sinä tarvit pikaruokapaikassa autoa ja korttia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP
Se ei ole 10 km vaan 3 tuntia. Eli työhön pitää lähteä vaikka Itä-Helsingistä Länsi-Espooseen. Koulutuksetta pääsee paistamaan burgeria, jakamaan mainoksia ja heittään Woltia. Tuohon palkkaan pääsee runsailla ylitöillä tai heittämällä vielä lisäksi siivousta tai muuta keikkaa. Itse olet asiasi kussut, nyt on aika korjata.
Vierailija kirjoitti:
Tuet pois ja töihin, loppuu narinat.
Jokaisen kuuluu itse vastata elämästään, ei ole kenenkään toisen vika kun tuki loppuu. Paitsi jos on vammainen, mutta se onkin eri asia.
Mä sain tämän asunnon vuosia sitten ennen kuin luottotiedot meini. Yhtään vuokraa ei ole jäänyt maksamatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP
AP
Jaetaanko postia nykyään omilla autoilla? Mihin sinä tarvit pi
En minä tiedä, niin lukee työpaikka ilmoituksessa...
AP
Asenne vamma jos työt ei maita, eletään tuilla sitten jotain instaelämää jossain haavemaailmassa.