Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kela on tähän mennessä maksanut vuokrani 920€/kk kokonaan mutta nyt painostaa muuttamaan halvempaan asuntoon, mitä ihmettä?

Vierailija
15.02.2024 |

Kela on tähän mennessä maksanut vuokrani 920€/kk kokonaan mutta nyt painostaa muuttamaan halvempaan asuntoon, mitä ihmettä?

Ei minulla ole varaa muuttaa enkä saa halvempaa asuntoa tältä alueelta Helsingistä missä asun. Eikä minulla ole luottotietoja niin vaikea saada asunto....

Kommentit (212)

Vierailija
81/212 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ei minulla ole varaa muuttaa enkä saa halvempaa asuntoa tältä alueelta Helsingistä missä asun. Eikä minulla ole luottotietoja niin vaikea saada asunto....

AP"

Ap on samaa jankuttava trolli. Antaa jäädä asunnottomaksi.

Vierailija
82/212 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä muutos on parasta mitä Suomessa yksikään hallitus on ikinä tehnyt. Loppuu se verovaroilla makoilu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/212 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullöa on korkeakoulututkinto, enkä siltikään saa töitä. Joka paikkaan on ollut vähintään 40 muuta hakijaa. Enimmillään lähes 300.

Vierailija
84/212 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä muutos on parasta mitä Suomessa yksikään hallitus on ikinä tehnyt. Loppuu se verovaroilla makoilu.

Juuri näin. Vihdoin uskalletaan sanoa, että työkykyisen paikka ei ole sohvalla. 

Vierailija
85/212 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kela ei maksa vuokratakuuta. Ei ole säästössä 800 euroa.

Vierailija
86/212 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minullöa on korkeakoulututkinto, enkä siltikään saa töitä. Joka paikkaan on ollut vähintään 40 muuta hakijaa. Enimmillään lähes 300.

Sitten haetaan paikkaan, jonne pääsee. Täällä mainitut pikaruokapaikat ottavat kyllä töihin. 

Vierailija
87/212 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole totta, yli 900 €:n asunto ilmainen tuilla! Onneksi ilmainen asuminen loppuu.

Vierailija
88/212 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä taas en saa muuttaa halvempaa. Vuokrani on 540 euroa mutta olisin halunnut muuttaa  asuntoon jossa vuokra on 400 euroa. En saanut kelasta muuttorahaa enkä kunnalta täydentävää tukea sitä varten.

Ei se tarkoita, että sinä et SAA muuttaa siihen halvempaan asuntoon.

Sinä saat kyllä muuttaa, mutta kustannat muuttokulut itse.

Mutta kela ei maksa vuokratakuuta. Ei ole säästöjä 800 euroa.

Vierailija
89/212 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta kela ei maksa vuokratakuuta. Ei ole säästössä 800 euroa.

Se on sinun ongelma, ei Kelan eikä veronmaksajien. Toivottavasti ensi talvena on 6kk ajan 30 asteen pakkasia.

Vierailija
90/212 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämäkin köyhien ulina on musiikkia korvilleni ja näitä sulosointuja saan kuulla 2 kuukauden päästä enemmän ja enemmän.

Ihmisillä on ollut yli puoli vuotta aikaa etsiä itselleen edullinen asunto ja nämä tukimuutokset ovat varmasti olleet heillä tiedossa jo hyvinkin kauan. Kohta alkaa säälimätön pudotuspeli kun kaikenmaailman yh äidit ym  häädetään asunnoistaan kuin rotat koloistaan vuokrarästien vuoksi. Miksi odotatte niin pitkälle? Ei ole olemassa mitään vaihtoehtoa kuin joko muuttaa tai maksaa tukirajan ylittävä vuokraosuus itse. Ketään ei ole teitä pelastamassa koska ketään ei kiinnosta enää ottaa velkaa teidän takianne. Vihervassarien aika on ohi ja tukien alasajo on alkanut.

Kiitos luojan ja äänestäjien.

Vierailija
91/212 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi meidän muiden pitäisi maksaa, että saat asua suosikkialueellasi?

1) mene töihin

2) muuta halvempaan

Töitä en saa, Ei minulla ole varaa muuttaa enkä saa halvempaa asuntoa tältä alueelta Helsingistä missä asun. Eikä minulla ole luottotietoja niin vaikea saada asunto....

AP

Ikävää, mutta kun ei kerran saa töitä, ei ole pakko asua helsingissä. Asuu siis jossain missä on varaa.

Vierailija
92/212 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten haetaan paikkaan, jonne pääsee. Täällä mainitut pikaruokapaikat ottavat kyllä töihin. 

Olen melkein kaikkiin Helsingin pikaruoka paikkoihin hakenut, siellä on 500 muuta nuorempaa hakijaa enkä pääse kokopäivä töihin sinne.....

AP

Vierailija
93/212 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1) mene töihin

2) muuta halvempaan

Töitä en saa, Ei minulla ole varaa muuttaa enkä saa halvempaa asuntoa tältä alueelta Helsingistä missä asun. Eikä minulla ole luottotietoja niin vaikea saada asunto....

AP

Ikävää, mutta kun ei kerran saa töitä, ei ole pakko asua helsingissä. Asuu siis jossain missä on varaa.

Minä SAAN asua kotiseudullani ja tämän kuuluu Kelan maksaa, näin lukee ihan laissa.

AP

Vierailija
94/212 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen melkein kaikkiin Helsingin pikaruoka paikkoihin hakenut, siellä on 500 muuta nuorempaa hakijaa enkä pääse kokopäivä töihin sinne.....

AP

No ei kai sinun kokopäiväduunia pidä edes hakea. Jos nyt jotain saat, niin saat vuokrasi maksettua. 

Vierailija
95/212 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämäkin köyhien ulina on musiikkia korvilleni ja näitä sulosointuja saan kuulla 2 kuukauden päästä enemmän ja enemmän.

Ihmisillä on ollut yli puoli vuotta aikaa etsiä itselleen edullinen asunto ja nämä tukimuutokset ovat varmasti olleet heillä tiedossa jo hyvinkin kauan. Kohta alkaa säälimätön pudotuspeli kun kaikenmaailman yh äidit ym  häädetään asunnoistaan kuin rotat koloistaan vuokrarästien vuoksi. Miksi odotatte niin pitkälle? Ei ole olemassa mitään vaihtoehtoa kuin joko muuttaa tai maksaa tukirajan ylittävä vuokraosuus itse. Ketään ei ole teitä pelastamassa koska ketään ei kiinnosta enää ottaa velkaa teidän takianne. Vihervassarien aika on ohi ja tukien alasajo on alkanut.

Kiitos luojan ja äänestäjien.

Ei minulla ole varaa muuttaa enkä saa halvempaa asuntoa tältä alueelta Helsingistä missä asun. Eikä minulla ole luottotietoja niin vaikea saada asunto....

AP

Vierailija
96/212 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinteistöhuoltoihin otetaan ilman alan koulutusta, lumityöntekijöistä on pulaa. Samoin varastonhoitajan hommiin. Johonkin kuljetusalan liikkeeseen apupojaksi, ei tarvi korttia.

Vierailija
97/212 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesällä varmaan vihdoin onnistuu piian palkkaaminen, kun yh-äidit hädissään vihdoin etsivät töitä. 

Vierailija
98/212 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1) mene töihin

2) muuta halvempaan

AP

Minä SAAN asua kotiseudullani ja tämän kuuluu Kelan maksaa, näin lukee ihan laissa.

AP

Ei varmasti lue.

Vierailija
99/212 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

No ei kai sinun kokopäiväduunia pidä edes hakea. Jos nyt jotain saat, niin saat vuokrasi maksettua. 

Pitää olla noin 1800€/kk nettopalkka että jää saman verran kuin tuista rahaa.

AP

Vierailija
100/212 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, kohta nähdään tämän uudistuksen huikea työllistävä vaikutus. En odottaisi kovin suuria kuitenkaan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kuusi