Kela on tähän mennessä maksanut vuokrani 920€/kk kokonaan mutta nyt painostaa muuttamaan halvempaan asuntoon, mitä ihmettä?
Kela on tähän mennessä maksanut vuokrani 920€/kk kokonaan mutta nyt painostaa muuttamaan halvempaan asuntoon, mitä ihmettä?
Ei minulla ole varaa muuttaa enkä saa halvempaa asuntoa tältä alueelta Helsingistä missä asun. Eikä minulla ole luottotietoja niin vaikea saada asunto....
Kommentit (212)
Oikotien haulla löytyi 292 yli 25-neliöistä asuntoa Helsingistä alle 721 eurolla. Että älä viitti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos et muuta niin sitten maksat max asumistuen ja vuokran erotuksen itse. Siihen voi muuten hakea toimeentulotukea jos tuloja on vähän tai niitä ei ole.
'Toimeentulotuessa nimenomaan on ne maksimivuokrat, jotka määritellään paikkakunnittain, ei asumistuessa. Helsinki yksinasuva max 694 euroa.
Asumistuen maksimi on 320e
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi meidän muiden pitäisi maksaa, että saat asua suosikkialueellasi?
1) mene töihin
2) muuta halvempaan
Töitä en saa, Ei minulla ole varaa muuttaa enkä saa halvempaa asuntoa tältä alueelta Helsingistä missä asun. Eikä minulla ole luottotietoja niin vaikea saada asunto....
AP
Kaupungin vuokra asuntoon ei tarvitse luottotietoja. Titäisit sen jos stoorisi olisi totta. Kas kummaa, että Kela ei maksa minun 680e vuokraa, vaikka olen työtön. Selitä minulle että miksi?
Helsingissä ei saa kaupungin vuokra asuntoa, minulla maksaa.
AP
Vierailija kirjoitti:
Oikotien haulla löytyi 292 yli 25-neliöistä asuntoa Helsingistä alle 721 eurolla. Että älä viitti.
Ei minulla ole varaa muuttaa enkä saa halvempaa asuntoa tältä alueelta Helsingistä missä asun. Eikä minulla ole luottotietoja niin vaikea saada asunto....
AP
Vierailija kirjoitti:
Jos et muuta niin sitten maksat max asumistuen ja vuokran erotuksen itse. Siihen voi muuten hakea toimeentulotukea jos tuloja on vähän tai niitä ei ole.
Paitsi että 1.4 alkaen ylimenevää vuokraa ei enää huomioida toimeentulotuessa menona joten sen ylimenevän osan saa maksaa ihan perustoimeentulo osastaan.
Kyllä tämän nyt pitäisi olla jokaisen tiedossa oleva asia jo tässä vaiheessa .
Näin se vaan menee..
Ja se on näille pikkupaskiaisille ihan oikein.
Alle 694 euroa maksavia löytyi 148 kappaletta.
Vierailija kirjoitti:
Ei sinun ole pakko muuttaa. Maksat vain ylimenevän osuuden kohtuulliseksi katsotusta vuokrasta itse. Niin minäkin teen.
Mitä ihmeen neuvotteluja mitä haluaa ite maksaa asumistuesta? Ai tää on tällaista hyysäämistä. Ei ihme että hallitus puuttuu asiaan. Minä en saa tukea yhtään euroa mutta mulla onkin työpaikka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helsingistä saa töitä jokainen.
Älä valehtele. Satoja hakemuksia laittanut enkä edes siivoamaan ole päässyt....
AP
Kannattaa ensin käydä suihkussa ja sitten vasta mennä työhaastatteluun. Ja siellä kannattaa käyttäytyä asiallisesti eikä kiroilla.
Vuokraat pakettiauton parilla kympillä ja kas muutto on siinä. Ongelma ratkaistu.
Vierailija kirjoitti:
Mikä pakko on saada asunto juuri samalta alueelta tai ylipäänsä juuri helsingistä? Mikä etuoikeus sinulla on määritellä missä sinä muiden kustannuksella itseäsi elätät?
Tämä sama siis varmaan sinun mielestäsi koskee niitä alueita, joilla on vähän töitä tarjolla ja paljon työttömiä? Eli ei pidetä kaikkia alueita elinvoimaisina, koska miksi kenenkään pitäisi saada valita missä elää. Miksi pääkaupunkilaisten pitäisi maksaa veroja, jotta joku saa asua jossain Pohjois-Suomessa keskellä ei mitään?
Ei pakota eikä edes painosta muuttamaan, vaan etsimään edullisempaa asuntoa. Ota se päätös käteen ja lue se.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paitsi että 1.4 alkaen ylimenevää vuokraa ei enää huomioida toimeentulotuessa menona joten sen ylimenevän osan saa maksaa ihan perustoimeentulo osastaan.
Näin se vaan menee..
Hymyilyttää että näiltä lusmuilta oikeasti otetaan vihdoinkin luulot pois eikä anneta enää mahdollisuutta paikata toista tukea toisella tuella.
Tältä maistuu oikea demokratia! Äänestäjien tahto toteutuu.
Kerrankin hallitus joka ajattelee koko suomen parasta .
Lehtiä tai mainoksia pääsee kuka tahansa lukutaitoinen jakamaan. Samoin pikaruokapaikat palkkaavat käytännössä kaikki puhetaitoiset.
Tampereella vuokrat voivat olla 800+ ja laskut päälle. Ellei saa tuurilla kunnalta koirankopin, kaukaa palveluista. Ellei ole muu asumismuoto, joka ei ole vuokra. Sastamalassa oli yksityistetyn kunnan asunnon kaksio myös hinnoissaan todella. Ja oli oikein toimitusjohtaja taloilla?
Vierailija kirjoitti:
Vuokraat pakettiauton parilla kympillä ja kas muutto on siinä. Ongelma ratkaistu.
Ei ole korttia enkä uskalla ajaa autoa
AP
Sellanen trolli siellä taas.
Älkää nyt menkö ton höpinöihin mukaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin se vaan menee..
Hymyilyttää että näiltä lusmuilta oikeasti otetaan vihdoinkin luulot pois eikä anneta enää mahdollisuutta paikata toista tukea toisella tuella.
Tältä maistuu oikea demokratia! Äänestäjien tahto toteutuu.
Kerrankin hallitus joka ajattelee koko suomen parasta .
Tämä! Vihdoin nämä loiset pakotetaan ihan oikeasti töitä tekemään, kun ilmainen raha loppuu.
Naapurin vuokralainen oli rikollinen, maksoi nipin napin vaan oman osuuden vuokrasta mutta kelan asumistuen pimitti itselleen ja selitteli mitä hullumpia syitä kun rahaa ei ole. Kaikkea muuta kyllä ostelivat tukirahalla.
Samoin Mellunmäessä, Vuosaaressa, Jakomäessä ja niiden lähellä. Vantaan puolelta esim. Länsimäestä saa halpoja kämppiä eikä metrolle ole pitkä matka.