Mitkä ovat 5 yleisintä maustetta, joita käytät ruoanlaitossa? Jos suolaa ei lasketa.
Mitä mausteita käytät eniten, jos suolaa ei lasketa?
Itsellä eniten taitaa kulua
- valkosipulia
- paprikajauhetta
- currya
- mustapippuria
- kurkumaa
Kommentit (90)
Vierailija kirjoitti:
Aromisuolaa ja joskus oreganoa einespitsan päälle. Muita mausteita ei juurikaan löydy keittiöstä.
Niin ja ranskanperunamaustetta löytyy kanssa kun tulee useimmiten valmistettua pakasteranuja.
Mustapippuri
Valkosipuli
Timjami
Rosmariini
Mäkimeirami
savupaprika
persilja
maustepippuri
oregano
curry
Chili, kaneli, jeera, garam masala, basilika ja lipstikka todennäköisesti.
Savupaprika, mustapippuri, rosmariini, rakuuna ja tilli.
Sipulit, valkosipulit, liemikuutiot, majoneesit ja muut ovat mielestäni raaka-aineita eivätkä mausteita.
Basilika (tuoreena ja kuivattuna), mustapippuri, curry, vakosipuli (tuore ja kuivattu) ja paprikajauhe.
Vierailija kirjoitti:
Aromisuolaa ja joskus oreganoa einespitsan päälle. Muita mausteita ei juurikaan löydy keittiöstä.
Minkähänlainen syrjäytynyt peräkammarinpoika tämänkin kommentin kirjoitti? Itse en katselisi hetkeäkään jotain aromisuolapurkkia maustehyllyssäni.
Oregano, valkosipuli, savupaprika, limettimehu, savusuola. Tykkään meksikolaisesta ruoasta.
Mustapippuri, Ros dee, Chulot, Chili, Savupaprika.
Mustapippuri, jauhettu paprika, kuivattu basilika, curry, kuivattu tilli.
Yrttipajan lipstikka, pitsa-ja pastamauste sekä juuresmauste
Muita valkopippuri ja oregano
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin ja ranskanperunamaustetta löytyy kanssa kun tulee useimmiten valmistettua pakasteranuja.
Sulla varmaan käy todella usein vieraita kylässä. tirsk
Vierailija kirjoitti:
En käytä mausteita oikeastaan ollenkaan, suolaakin vain harvoin. En ymmärrä miksi ruoan maku pitää peittää ja jopa turmella vahvoilla mausteilla. Seurauksena on aina palanut suu ja närästys.
Ihanko totta? Laita jotain ruokia, mitä teet ilman mitään mausteita.
Itse käytän mausteita aika reilulla kädellä. Usein aloitan paahtamalla sipulia ja valkosipulia pannulla ja siitä vasta mun maustaminen alkaa
Tapoja on niin erilaisia
Chili
kaneli
basilika
kurkuma (teen Golden Milk -juomaa tästä joka ilta)
oregani
Valkosipuli
Mustapippuri
Lipstikka
Oregano
Poppamiehen Louisiana Rub -sekoitus
Vierailija kirjoitti:
Aika monella on pippuriallergia.
Voi ollakin. Itse en ole koskaan 40 vuoden aikana tavannut ketään, jolla olisin kuullut olevan pippuriallergia.
Mustapippuri, valkopippuri, curry, oregano, persilja
mustapippurimylly
tuore valkosipuli
sokeri
happo (esim etikka tai sitruunamehu)
chilikastike esim sriracha
Sinappi
Ketsuppi
Kurkkusalaatti
Raaka sipuli
Valkosipulimajoneesi