Tekosyysi olla muuttamatta Helsinkiin?
Suomen ainoa oikea kaupunki, paras harrastustarjonta, meri, sivistyneimmät ihmiset.
Kommentit (161)
Vierailija kirjoitti:
Pysykää sitten pöpelikössä, mutta älkää valittako, kun palvelut ei toimi ja lääkäri on sadan kilometrin päässä.
Jaa mulla on iso sairaala tuossa tien toisella puolen, siellä varmaa on lääkäreitäki.
Miksi näissä ketjuissa Tsadilaiset aina tulevat väittämään että muualla ei ole mitään? Luulevatko oikeasti että poistuessasi keskustasta on vain peltoa ja metsää? Minusta Tsadi on identtinen Espoon, Vantaan, Tampereen, Turun, jne. kanssa.
Vierailija kirjoitti:
En käy niin paljon teatterissa tai Ateneumissa, että sen takia viitsisin ahtautua kalliiseen, ruuhkaiseen ja turvattoman kaupunkiin. Kaikki peruspalvelut ja tarvittava viihde on saatavilla ihan jokaisessa keskisuuressa suomalaisessa kaupungissa, ja jos Helsingistä kaipaa jotain niin voihan siellä aina käydä. Vähän kauempaa niin hinta-laatusuhde moninkertaistuu näin tavallisen keskituloisen näkökulmasta.
Täysin samaa mieltä. Miksi minä Helsinkiin muuttaisin, siellä voi tarvittaessa käydä junalla tai Onnibussilla mutta en todellakaan haluaisi muuttaa sinne vakituisesti. Liikaa ruuhkia, liikaa ulkomailta tulleita, liian kallis hintataso, älyttömät vuokrat. Asun nytkin isossa (itselleni riittävän isossa) kaupungissa ja maksan tilavasta keskustayksiöstä alle 500e kuussa. Ei ihan onnistuisi stadissa, paitsi jossain tulitikkurasian kokoisessa miniatyyriasunnossa. Ei kiitos. Täällä on kaikki mitä tarvitsen ja jos haluaa välillä uusia ympyröitä niin tosiaan bussi tai juna kulkee kätevästi mihin tahansa päin Suomea. Merta ja saaristoa on muuallakin kuin Helsingissä.
Vierailija kirjoitti:
Pysykää sitten pöpelikössä, mutta älkää valittako, kun palvelut ei toimi ja lääkäri on sadan kilometrin päässä.
Mikä siellä Helsingissä muka on niin hienoa (rikollisuus, turvattomuus, TYÖTTÖMIÄ PALJON ja sitten niitä joita ei saa mainita)? Kuvitteletko tosissasi ettei muualla tässä maassa saa palveluja?
Kerrotko miksi haluaisit kaikkien muuttavan sinne teidän rumiin neukkukuutioihin asumaan?
Ei teko- mutta syyni:
-En halua asua Suomessa. Siksi olen sieltä aikanaan lähtenyt.
-Asun erään Euroopan maan pääkaupungissa, olen hyvin tyytyväinen. Täällä on kotini.
-Hyvät bussi- ja lentoyhteydet joka puolelle Eurooppaa. Omalla autolla pääsee kätevästi.
-Työpaikkani.
-Mitä mereen yulee, meri näkyy parvekkeelleni. Satamaan pari kilometriä, meren rantaan reilu kilometri.
-En pidä Helsingistä. Jos jostain kumman syystä Suomeen palaisin, niin en ainakaan Helsinkiin.
Tässä muutamia syitäni.
Mulla ei ole yhtään tekosyytä, vain oikeita syitä olla muuttamatta sinne paskaläävään !
Vierailija kirjoitti:
*huutonaurua*
Joo, todellakin asun 100 km päässä Helsingistä ja itse asiassa täällä on ihan helkkarin hyvät palvelut ja ihan oikea sairaala lääkäreineen, ja kas kummaa, lääkärinaikoja ei tarvitse odotella viikkokausia ja päivystykseen pääsee nopeasti ja hyvää hoitoa olemme saaneet, kiitos meidän lääkäreille siitä. Että kyllä palvelu pelaa ja on ystävällistä, ympäristö on turvallisempi ja rauhallisempi ( ei katujengejä). Saan nauttia luonnon rauhasta ja kauneudesta ja asua kauniissa ok-talossa maksamatta itseäni kipeäksi siitä. Tämä paikkakunta on oikea helmi ja pesee Helsingin mennen tullen. Ihana pöpelikkö tämä oma paikkakunta.
Ei ole tekosyitä vaan oikeita syitä.
Suomenlinna on ainoa vetovoimatekijä minulle, mutta ei sen takia tarvitse Helsinkiin muuttaa. Se on lisäksi aika tylsä kaupunki, Turku on mielestäni paljon kiinnostavampi ja siellä on ihanan keskieurooppalainen fiilis mikä puuttuu stadista. Ja tietenkin Turusta löytyy myös se meri.
Jengirikollisuus, häiriöt jne paljon yleisempiä kuin muualla. Tiedetään kyllä miksi.
Turussa upea Aurajoki, virtaa keskellä kaupunkia. Helsingistä tuollainen puuttuu, siitä iso miinus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vihaan tuota kaupunkia ja sen ylimielisiä asukkaita, käyn vain pakosta ja onneksi harvoin.
Kertoo vaan että et ole sieltä kotipitäjästäsi eli Hevonperseensuolta poistunut koskaan - tyypillistä bönde-ölinää :D
Hassua, suurin osa helsinkiläisistä on junatuomia ja heihin kuitenkin suhtaudutaan näin ylimielisesti. Ei ihme, että Helsinki on ankea paikka ihmisiä myöten.
Minä en pidä ulkomaalaisista, jotka eivät kunnioita maatani ja kieltäni.
Vierailija kirjoitti:
Kaikkien palveluiden pitää toimia ihan joka paikkakunnalla Suomessa vitunkapitalistiorjasika.
Helsinki ei tarjoa minulle mitään mitä en saisi maaseudunrauhassa kokea. Täällä on ruokakauppa ja posti ja tietokoneen läpi näen kaiken tarvittavan viihteen ja juttelen vaikka maorille Discordin välityksellä. Helsinki on kallis ja tunkkainen ihmisrauniola. Helsinkiläisten miesten terapia on Sandels-olut.
Vierailija kirjoitti:
Persut kadehtivat länsi-helsinkiläisiä. Ovat itse joutuneet työskentelemään ja asumaan tyyliin Kontulassa.
Eiköhän ne matalasti koulutetut "punapäät" löydy sieltä Kontulan suunnalta. Sinäkin...
-SDP:n kannatus on vuoden 2019 vaalien jälkeen suurinta matalammin koulutettujen keskuudessa
Perussuomalaiset sai suurimman osan (22 %) keskiasteen koulutuksen suorittaneiden äänestäjistä ja sai Kokoomuksen jälkeen toiseksi eniten ääniä (18 %) ammattikorkeakoulututkinnon suorittaneilta äänestäjiltä. Vaalitutkimus
Perhe, työ ja ystävät on täällä. Miksi vaihtaisin omakotitalon järvenrannalta lähiöelämään?
Vierailija kirjoitti:
Minä en pidä ulkomaalaisista, jotka eivät kunnioita maatani ja kieltäni.
Miksi me suomalaiset kunnioitettais sun hesaa ja stadin slangia? Ihan sama vaikket meistä pidä, pysy siellä Tsadissa.
En halua ympärilleni tarpeetonta ruuhkaa ja infraa vain sen takia että jokaisen pikkuasian hoitamiseen menee pari tuntia seikkaillessa kun voin pienellä paikkakunnalla hoitaa saman homman 10 minuutissa. Voin katsella vaikka web-kamerasta miltä Helsingin paska ja turha ja kallis meno näyttää. Eihän siellä tuoteta enää edes katsottavaa viihdettä. Moon-TVn Yöruokaa ohjelman jälkeen en ole nähnyt suomalaisessa televisiossa mitään katsomisen arvoista. Ja siitäkin formaatista taitaa olla aikaa jo 10 vuotta...