4-vuotiaan lapsen surmasta syytetyt vapautettiin, kansa raivostui Asiantuntijat jyrähtävät
Käräjäoikeus vapautti Joensuun lapsisurmasta syytetyt vanhemmat. Rikosoikeuden asiantuntijat kertovat, mitä päätöksen taustalla on.
https://iltalehti.fi/kotimaa/a/5e6e5caa-d669-4326-a7c6-76a02ca4d9c8
Kommentit (737)
Tavan kansa mölisee, kun ei tiedä oikeuskäytäntöä. Suurinosa pääsee vapaalle, kun tuomio on luettu.
Vankilaan ei mennäkään heti oikeussalista, vaan pääsee järjestämään vaikka asioitaan tai pakkaamaan vankialkassin.
Vierailija kirjoitti:
Mä en ymmärrä, että, kun iltalehdessä sanotaan lapsen kuolleen palovammoihin ja ensihoitaja sanonut , että lapsessa oli brutaaleja vammoja mm. tarkkarajainen kolmion muotoinen palovamma, niin mitä saatanan epäselvää tässä on!?
Syytetty pokkana videolla kertoo, että suihkussa tuli vammat.
Hyi helvetti tää maa on sekaisin.
Tietenkin valehtelee pokkana. Mitä muuta sitten oletit?
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti tulee kuitenkin maksimituomiot törkeästä pahoinpitelystä ja törkeästä kuolemantuottamuksesta. Muuten kiva esimerkki kaikille narkkareille ja muuten vaan seonneille että lapsesta pääsee helposti höyrymopilla eroon jos nyt joskus vähän ärsyttää.
Tuskinpa pääsevät kyllä vapaudestaan kovin nauttimaan. Sen verran on näitä sankareita kohtaan vihaa ihmisissä että tuskin uskaltavat naamaansa näyttää edes lähikaupassa.
Miksei mur hasta?
Ei hitto näissä keskusteluissa on aina ihan helvetin tyhmää porukkaa. :D
Hajotkaa rageenne.
Vierailija kirjoitti:
Mitä sitten vaikka nyt vapautettiin odottamaan tuomiotaan. Linnaan joutuvat kuitenkin. Tässä on se hyvä puoli, että on edes pieni mahdollisuus, että riistävät sillä aikaa hengen itseltään, kun vankilan kalterit tuntuu pahalta. Säästyy rahaa veronmaksajilta sievoinen summa.
Tätä mäkin ajattelin, että ovat vapaalla siksi, kun eivät ole vaaraksi ympäristölleen noin niin kuin muuten ja toiveissa varmaan, että sillä aikaa kun miettivät että "voi helvetti, linnaa tulossa" niin vetäisivätkin narut kaulaansa ja yhteiskunta kiittäisi.
Saako suihkusta kuolettavia palovammoja?
Lapsihan olis huutanut kun syötävä , jos suihku olisi ollut tosi kuumalla ja normaali ihminen olisi keskeyttänyt suihkun ja vaihtanut viileämpään veden, mutta hän siis jatkoi suihkuttelua niin kauan, että iho kuoriutui jo...
Miten tällaista " vahingossa suihku oli tulikuumalla niin kauan, että iho paloi" paskaa voi joku uskoa?!?!?
Tahallista kidutusta!
Vierailija kirjoitti:
Mä en ymmärrä, että, kun iltalehdessä sanotaan lapsen kuolleen palovammoihin ja ensihoitaja sanonut , että lapsessa oli brutaaleja vammoja mm. tarkkarajainen kolmion muotoinen palovamma, niin mitä saatanan epäselvää tässä on!?
Missä tämä on pyörretty?
Pitäs rauhottua. Ymmärtää lukemansa, ennen kuin kommentoi.
Vierailija kirjoitti:
Tavan kansa mölisee, kun ei tiedä oikeuskäytäntöä. Suurinosa pääsee vapaalle, kun tuomio on luettu.
Vankilaan ei mennäkään heti oikeussalista, vaan pääsee järjestämään vaikka asioitaan tai pakkaamaan vankialkassin.
Ei tässä ole tuomiota luettu vaan pääsevät vapaalle odottamaan tuomiopäätöstä.
Vierailija kirjoitti:
Muusa Rissanen, Sebastian Halonen. Jos ei vielä ole nimet tullut ilmi täällä.
Ihan vain, kun v*tuttaa Suomen lepsu oikeusjärjestelmä.
Mitä mä näillä nimillä teen?
Toivottavasti tuomio tulee ja kovin mahdollinen noille lapsen tappajille.
Vierailija kirjoitti:
Saako suihkusta kuolettavia palovammoja?
Lapsihan olis huutanut kun syötävä , jos suihku olisi ollut tosi kuumalla ja normaali ihminen olisi keskeyttänyt suihkun ja vaihtanut viileämpään veden, mutta hän siis jatkoi suihkuttelua niin kauan, että iho kuoriutui jo...
Miten tällaista " vahingossa suihku oli tulikuumalla niin kauan, että iho paloi" paskaa voi joku uskoa?!?!?
Tahallista kidutusta!
Sanottiinko jossain, että joku sen uskoi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin valehtelee pokkana. Mitä muuta sitten oletit?
No eivät asiantuntijat vissiin oleta valehtelevan..
Kidutus,tappo..
Ymmärrän tutkintyavankeudesta vapauttamisen sinällään.
Mutta en sitä, jos se tarkoittaa, että kärjäoikeus ei katso tapausta tapoksi tai m-urhaksi. Sitä en kässää sitten lainkaan.
Vierailija kirjoitti:
Ihan kun noista nyt kumpikaan työllistyisi muutenkaan. Vaikka nyt kaikki syytteet hylättäisiin niin silti se lapsi on kuollut noiden toiminnan seurauksena ja siitä kuuluukin mennä maine iäksi.
Eli vapautetaan vaa kokonaa ku vahinko on jo tehty?
No jos vapautetaan niin eikös silloin uskota, että vahinko on käynyt eikä olese taposta?
Eli kai nuo uskovat tämän nistin ulinaa suihkusta.
Miten rauhallisesti ja täysin tunteettomasti selittää videolla valheitaan. 🤢
Vierailija kirjoitti:
Jos olisi mun lapsi, niin minä maksaisin jollekin noiden elukoitten hävittämisestä
Sama täällä. Oikeuden joutuu ottamaan omiin käsiin, jos se ei toteudu laillisin keinoin.
Ei mitään armoa tollasille huumehörhömurhaajille. Itse ovat sitä huumetta alkaneet käyttämään, ei kukaan ole heitä siihen pakottanut. Oma hankkima tila. Äijä oli ihan tillin tallin, kuten häkepuhelunauhalta kuuluu, ei edes ymmärtänyt älyltään nollatasoa, mikä on "ilmavirta", kun häkepäivystäjä kysyi...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos olisi mun lapsi, niin minä maksaisin jollekin noiden elukoitten hävittämisestä
Sama täällä. Oikeuden joutuu ottamaan omiin käsiin, jos se ei toteudu laillisin keinoin.
Ai niin siellä maaseudulla tehdään?
Jos asuisivat naapurissa en takaisin etteikö heille voisi käydä pieni onnettomuus.
Geneven sopimukset ovat joukko sodassa haavoittuneiden, sotavankien ja siviiliväestön kohtelua sääteleviä kansainvälisiä sopimuksia. Sopimukseen on tehty lisäosia sen solmimisen jälkeen ja ne muodostavat humanitaarisen oikeuden ytimen. Kiellettyjä ovat muun muassa väkivalta, kidutus, nöyryyttävä kohtelu ja murha.