Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten olette tehneet valinnan minkä merkin ihonhoitotuotteita käytätte? Valinnanvaraa on liikaa!

Vierailija
21.02.2023 |

Siis merkkejä on niin paljon, että en tiedä mitä sitten käyttää. Putsari, kasvovesi, kosteusvoide, seerumi, aurinkovoide....
Mitä käytätte ja miten olette päätyneet juuri näihin?

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntemalla ihotyyppini ja kosmetiikan ainesosat - sitten sitä valinnanvaraa onkin ykskaks paljon vähemmän.

Vierailija
2/33 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käytän eri merkin tuotteita, ihoni on aika hyvässä kunnossa. Tyyliin Garnierin misellivesi/ Lactoline pesuneste ihonpuhdistukseen, Ziaja yö- ja päivävoiteet, välillä Nivea Soft -kosteusvoide, Lumenen hoitoseerumi (missä hyaluronihappoa, se pitää ostaakin piakkoin). Näin olen tehnyt aina ja olen jo 51-vuotias. En ole koskaan miettinyt, että pitäisi pysyä yhdessä merkissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdan merkkiä pari kertaa vuodessa. Jossain joskus luki että samaa merkkiä ei kannata käyttää koko elämää.

Vierailija
4/33 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä käytän eri merkin tuotteita, ihoni on aika hyvässä kunnossa. Tyyliin Garnierin misellivesi/ Lactoline pesuneste ihonpuhdistukseen, Ziaja yö- ja päivävoiteet, välillä Nivea Soft -kosteusvoide, Lumenen hoitoseerumi (missä hyaluronihappoa, se pitää ostaakin piakkoin). Näin olen tehnyt aina ja olen jo 51-vuotias. En ole koskaan miettinyt, että pitäisi pysyä yhdessä merkissä.

Toki kaikki voiteet eivät sovi iholleni, mutta on ollut sellaista kokeilua välillä. Huonot kasvovoiteet käytän käsi- ja vartalovoiteena, enkä osta yli 20 euron voiteita, usein jopa alle 10 euron voiteita. Lidlin anti-age voiteet ovat hyviä myös.

Vierailija
5/33 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karsin pois kaikki eläinkokeita käyttävät ja suosin luonnonkosmetiikkaa. Kosmetologilta apaua ja seuraan muiden suosituksia arvosteluja.

Vierailija
6/33 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotimaisuus on mulle ykköskriteeri, joten ei tarvitse kovin isosta valmistajajoukosta valita.

Vierailija
7/33 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselle valinta on helppo, sillä en käytä mitään aloituksessa mainituista tuotteista. En ole koskaan käyttänytkään ja tuskinpa koskaan alan käyttämäänkään. Pelkkää rahan tuhlausta tuollaisten ostaminen on. Vettä saan kotini hanasta ja se riittää. Ihan nainen olen. Mikään ekohippi tai vastaava en myöskään ole, mutta suhtaudun erittäin kriittisesti koko kosmetiikkateollisuuteen ja vastaaviin tuotteisiin. En myöskään siis meikkaa, enkä omista yhtään meikkiäkään. Saippua, shampoo, suihkugeeli, hammasharja, hammastahna ja hiusharja riittävät tällaisista tuotteista itselleni pitkälle.

Vierailija
8/33 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitsin Patykan. Tämä sarja vastaa kaikkiin mun tarpeisiin ja aurinkovoidekin on ihan huippu (harvinaista luonnonkosmetiikassa)!

Vierailija
9/33 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselle valinta on helppo, sillä en käytä mitään aloituksessa mainituista tuotteista. En ole koskaan käyttänytkään ja tuskinpa koskaan alan käyttämäänkään. Pelkkää rahan tuhlausta tuollaisten ostaminen on. Vettä saan kotini hanasta ja se riittää. Ihan nainen olen. Mikään ekohippi tai vastaava en myöskään ole, mutta suhtaudun erittäin kriittisesti koko kosmetiikkateollisuuteen ja vastaaviin tuotteisiin. En myöskään siis meikkaa, enkä omista yhtään meikkiäkään. Saippua, shampoo, suihkugeeli, hammasharja, hammastahna ja hiusharja riittävät tällaisista tuotteista itselleni pitkälle.

Saippua ja vielä erillinen shampoo ovat myös turhia. Hammastahnaakin voi tehdä itse. Hiusharjaa minä en edes omista, turha kapistus sekin.

Vierailija
10/33 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan paljon tarjouksia, ja joskus vaan jää jokin merkki mieleen, että oli hyvä. Jos ei ole tarjousta, kunnjotain tarvitsen, niinnsitten lähden näiden merkkien perässä.

Vierailija
11/33 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitsen säästäväisenä halvimman sopivan. Hajusteettoman (jos ei kyseessä ole tuote, jota käytetään korkeintaan muutaman kerran viikossa) ja kotimaisen, jos hyvä sellainen on tarjolla.

Käytössä on puhdistusaine, savinaamio, c-vitamiini retinol ja glykolihapposeerumit, sekä perusvoide ja aurinkosuoja (yli puolet vuodesta sk50, talvella matalampi suojakerroin, joka edullisempi ja kosteuttavampi). Nämä on mikä mistäkin merkistä kokeilujen perusteella valittu, mutta kun hyvä löytyy en vaihda pois kuin pakon edessä. Liialliset kokeilut ei ihonhoidossa auta, vaan aktiivit vaativat säännöllistä käyttöä näkyäkseen ja liian monet tuotteet voi allergisoida. Seerumit ei ole kotimaisia, koska en ole sellaisia löytänyt järkevällä hinta-laatusuhteella.

Mieti mitä ihosi tarvitsee ja mitä haluat rahoillasi suosia.

Vierailija
12/33 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti hajusteettomia. Se rajaa jo paljon. Sitten marketti vai apteekki vai merkkituote, sekin rajaa. Olen tyytyväinen.

Vierailija
13/33 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekoittelen merkkejä sen mukaan, mikä toimii parhaiten.

Korealainen kosmetiikka on muuten kohtuuhintaista ja erinomaista, ovat valovuosia edellä meitä siellä.

Vierailija
14/33 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kotimaisuus on mulle ykköskriteeri, joten ei tarvitse kovin isosta valmistajajoukosta valita.

Herbina on sellainen merkki, jossa on avainlippu. Sitä ostan itsekin, jos on kaupassa, esim. Tokmannilla on. Mielestäni hius- ja ihonhoitotuotteiden valikoimaa yleensäkin voisi karsia kolmannekseen nykyisestä (ja kotimaista pitäisi olla enemmän tarjolla), suihkugeelit voisi myydä enimmäkseen täyttöpakkauksissa jne.  t. Se 51-vuotias, joka käyttää eri merkkejä

Vierailija
15/33 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ziaja on kyllä huippumerkki! Tilaan isot erät tuotteita Notinolta, saan ne vielä edullisemmin. Käsittämättömän hyvä tuoteperhe niin edulliseen hintaan.

Vierailija
16/33 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hienoa jos sinulle on suotu geenit, jotka mahdollistavat pärjäämisen ilman kasvovoiteita. Herkän ja ties mistä lehahtelevan ihon kanssa tuo on minulle vain kaukainen unelma.

Pelkällä vedellä et myöskään saa kasvojasi puhtaaksi, vaikka et edes meikkaisi.

Vierailija
17/33 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hienoa jos sinulle on suotu geenit, jotka mahdollistavat pärjäämisen ilman kasvovoiteita. Herkän ja ties mistä lehahtelevan ihon kanssa tuo on minulle vain kaukainen unelma.

Pelkällä vedellä et myöskään saa kasvojasi puhtaaksi, vaikka et edes meikkaisi.

Ei ole edes suotu mitään hyviä geenejä, vaan todella huonot geenit on. En vain ole koskaan pitänyt tuollaisten ehostusaineiksi katsomieni tuotteiden käyttöä tarpeellisena. En kauheasti välitä ulkonäöstäni. Olen ruma ja lihava ja toki käyn suihkussa ja perushygieeniasta huolehdin. Lisäksi kun olen köyhä pitkäaikaistyötön niin rahalle on muutakin käyttöä ja rahat muutenkin vähissä, eivätkä riitä edes peruselämiseen, vaikka turha onkin karsittu.

Vierailija
18/33 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korealaista kosmetiikkaa olen miettinyt kun lukenut, että ovat meitä "edellä" kuten joku tässäkin ketjussa mainitsi. Mietin vain onko tuotteet suunnattu sitten enemmän heidän ihotyypeilleen eikä suomalaiselle iholle.

Apteekkituotteista tulee sellainen mielikuva, että ovat varmaankin hyviä.

Marketti tuotteet ja kalliit merkkituotteet herättää epäilyksiä, vaikka varmasti voivat olla nekin ihan hyviä.

Luonnonkosmetiikkatuotteet kuulostavat hyvältä sanana, mutta niistäkin lukenut paljon ristiriitaista tietoa.

Olen ihan ulapalla mitä tässä nyt valita. Ehkä voisin mennä kosmetologille ja katsoa mitä tuotteita hän suosittelisi. Toisaalta en haluaisi valita tuotteita vain yhden ihmisen suosituksien perusteella.

Ap

Vierailija
19/33 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Korealaista kosmetiikkaa olen miettinyt kun lukenut, että ovat meitä "edellä" kuten joku tässäkin ketjussa mainitsi. Mietin vain onko tuotteet suunnattu sitten enemmän heidän ihotyypeilleen eikä suomalaiselle iholle.

Marketti tuotteet ja kalliit merkkituotteet herättää epäilyksiä, vaikka varmasti voivat olla nekin ihan hyviä.

Luonnonkosmetiikkatuotteet kuulostavat hyvältä sanana, mutta niistäkin lukenut paljon ristiriitaista tietoa.

Olen ihan ulapalla mitä tässä nyt valita. Ehkä voisin mennä kosmetologille ja katsoa mitä tuotteita hän suosittelisi. Toisaalta en haluaisi valita tuotteita vain yhden ihmisen suosituksien perusteella.

Ap

Ei ole olemassa mitään "suomalaista ihotyyppiä". Minkälainen iho sulla on? Vaikea suositella mitään, jos ei tiedä.

Vierailija
20/33 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Tutustupa muutamaan youtuben tai muun somen ihotautilääkäriin. Luottaisin heidän apuunsa mieluummin kuin kosmetologiin, takana kuitenkin paljon tutkimusta.

Luonnonkosmetiikka sopii toisille ilmeisen hyvin, oma ihoni tuppaa herkistymään helposti joten vältän siinä kuin hajusteitakin. Markettituotteissa on aivan mainioita perustuotteita. Esim puhdistusaineen kaikki tarvitsee, mutta se on vain hetken kasvoilla, eli ei siihen kovin kannata rahaa kaataa. Seerumiin ja/tai voiteeseen mieluummin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kolme