4-vuotiaan lapsen surmasta syytetyt vapautettiin, kansa raivostui Asiantuntijat jyrähtävät
Käräjäoikeus vapautti Joensuun lapsisurmasta syytetyt vanhemmat. Rikosoikeuden asiantuntijat kertovat, mitä päätöksen taustalla on.
https://iltalehti.fi/kotimaa/a/5e6e5caa-d669-4326-a7c6-76a02ca4d9c8
Kommentit (737)
Vierailija kirjoitti:
Jos asuisivat naapurissa en takaisin etteikö heille voisi käydä pieni onnettomuus.
Sitten istut vankilassa samanlaisten parissa 10 v.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muusa Rissanen, Sebastian Halonen. Jos ei vielä ole nimet tullut ilmi täällä.
Ihan vain, kun v*tuttaa Suomen lepsu oikeusjärjestelmä.
+ soile tuononen, muusan äiti. ironista, että mummu ei huomaa lapsen lapsessa mitään, mutta on työkseen hoitoalalla lasten parissa ja opiskelee lakia kuudetta vuotta. Hän on myös rankin sana kääntein arvostellut lastensuojelua. Ja oikeudessa vakuuttelee kaiken olleen ok.
Onks se Soile tollanen jäätävä läz-ki?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos olisi mun lapsi, niin minä maksaisin jollekin noiden elukoitten hävittämisestä
Sama täällä. Oikeuden joutuu ottamaan omiin käsiin, jos se ei toteudu laillisin keinoin.
Rikosilmoitus tehty
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän tutkintyavankeudesta vapauttamisen sinällään.
Mutta en sitä, jos se tarkoittaa, että kärjäoikeus ei katso tapausta tapoksi tai m-urhaksi. Sitä en kässää sitten lainkaan.
Todistusvelvollisuus.
Täytyy sanoa että enemmän nuo tekijät turvassa olisi siellä tutkintavankeudessa kuin vapaalla missä kuka tahansa raivostunut kansalainen saattaisi käydä päälle. Suurimmalle osalle ihmisiä pienen lapsen kidutus herättää sellaisia primitiivireaktioita, etten tekijänä edes uskaltaisi olla vapaana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Systeemi on rikki
Pask*na, etten sanois
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos olisi mun lapsi, niin minä maksaisin jollekin noiden elukoitten hävittämisestä
Sama täällä. Oikeuden joutuu ottamaan omiin käsiin, jos se ei toteudu laillisin keinoin.
Rikosilmoitus tehty
Päivän paras :-D. Rikosilmoitus tehty mistä? Vihapuheesta vai ;-). huuuuuuiiiiiii!!!
Vierailija kirjoitti:
Ei hitto näissä keskusteluissa on aina ihan helvetin tyhmää porukkaa. :D
Hajotkaa rageenne.
Tervehdys lapsentappajat, olette löytäneet palstalle vapauduttuanne!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rikosilmoitus tehty
Päivän paras :-D. Rikosilmoitus tehty mistä? Vihapuheesta vai ;-). huuuuuuiiiiiii!!!
Haluaa vain ketjun poistoon. Kun laittaa tuollaisen kommentin, niin ei mene kauaa, kun keskustelu katoaa.
Vierailija kirjoitti:
Monikohan on huomannut, ettei heitä julistettu syyttömiksi vaan eivät odota tuomiotaan tutkintavankeudessa.
Kyllä näin, mutta heitä tullaan syyttämään lievemmistä rikoksista kuin murha ja tappo.
Kunhan saavat näistä tuomiot, niin on varmaa että syyttäjä valittaa hovioikeuteen ja vaatii heille rangaistusta vakavammista rikoksista.
Myös sossut saavat toivottavasti osansa.
Vierailija kirjoitti:
Täytyy sanoa että enemmän nuo tekijät turvassa olisi siellä tutkintavankeudessa kuin vapaalla missä kuka tahansa raivostunut kansalainen saattaisi käydä päälle. Suurimmalle osalle ihmisiä pienen lapsen kidutus herättää sellaisia primitiivireaktioita, etten tekijänä edes uskaltaisi olla vapaana.
Ihan kuin täällä oikeasti kukaan raivoavista kansalaisista uskaltaisi tehdä mitään? Ihan vellihousumeininkiä.
Tuliko oikeasti yllätyksenä että kansa raivostuu tälläisestä päätöksestä?! 😡
Pieni poika on tuhkaa ja äiti bilettää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rikosilmoitus tehty
Yritys on rangaistava. Puhe riittää täyttämään rikoksen merkit yrityksen osalta.
Asuvatko yhä samassa asunnossa?
Miten tämä äiti voi herätä joka aamu ja nähdä lapsensa tyhjän huoneen? Sängyn jossa..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos asuisivat naapurissa en takaisin etteikö heille voisi käydä pieni onnettomuus.
Sitten istut vankilassa samanlaisten parissa 10 v.
Ei, ku selittää vaan, että naapurit käväisi suihkussa, mut oli näköjään vähän liian kuumaa vettä.
Mitä hittoa, rikollinen vapautettiin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan kuin täällä oikeasti kukaan raivoavista kansalaisista uskaltaisi tehdä mitään? Ihan vellihousumeininkiä.
Eikä kannattaisikaan. Seku puretaan kiukkua, kun kunniallisilla kansalaisilla ei ole muuta mahdollisuutta kuin sanat. Ei siellä vankiloissakaan niitä lapsiin kajonneita mitenkään kurmoteta, kun ei kukaan halua paskoa asioitaan jonkun toisen kriminaalin teon takia eikä kaikki tiedä jonkun tekosia ellei itse kerro. Vaikka se on kuin hotelli niin vapaalla on varmasti paljon kivempaa kun ei kukaan aseta rajoja. En siis ole vankilassa ollut, mutta olettaisin. Ei kaikki rikolliset ole imbesillejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rikosilmoitus tehty
Yritys on rangaistava. Puhe riittää täyttämään rikoksen merkit yrityksen osalta.
Keneen kohdistuu tämä puhe? Ymmärsin, että tuo kommentoia ottaisi omankädenoikeuden käyttöön, JOS hänen lapselleen tehtäisi nuin. Eli keneen tämä kertomasi "yritys" kohdentuu?
Eikö tota pariskuntaa voisi laittaa itärajalle talsimaan Venäjälle päin? Kyllä heistä selvää naapurimaassa tehtäisiin välittömästi kun olisivat rajan ylittäneet. Ei muuta kuin lappu kaulaan venäjän tekstillä: "Saa ampua"