4-vuotiaan lapsen surmasta syytetyt vapautettiin, kansa raivostui Asiantuntijat jyrähtävät
Käräjäoikeus vapautti Joensuun lapsisurmasta syytetyt vanhemmat. Rikosoikeuden asiantuntijat kertovat, mitä päätöksen taustalla on.
https://iltalehti.fi/kotimaa/a/5e6e5caa-d669-4326-a7c6-76a02ca4d9c8
Kommentit (737)
Jos olisi ollut kyseessä vakuutus-tai veropetos, olisivat saaneet maksimivankeusrangaistuksen.
Ihmisen henki ei ole minkään arvoinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä luin ne aikaisemmat jutut, missä naapurit kommentoi perhettä. Oli ollut levotonta elämää. Poika kerran ollut yksin myöhään illalla pihalla. Poliisit käyneet. Tän vuoden äipän viestien perusteella isäpuoli kiusasi poikaa. Poika pelkäsi. Itsekkin sanoo ettei osaa olla lasten kanssa. Ei halua osallistua lasun kotikäynteihin, kun ei ole biologinen isä. Silti mummo ja sisko kertovat isäpuolen ja pojan lämpimistä väleistä. Perhekin on heidän mukaan ihan normaali lapsiperhe. Joku ei nyt täsmää.
Hyvin täsmää, että mummo ja täti ovat samanlaisia antisosiaalisia, manipulatiivisia valehtelijoita kuin piriluuseriäitikin.
Oliko mummo ja sisko oikeudessa? Toivottavasti saavat syytteet oikeudessa valehtelusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua raivostuttaa Itä-Suomen`käräjäoikeuden toiminta. Oikeudenkäynti oli täysin ala-arvoista. Syytetyt saivat vasta etäyhteydellä. Todistajina kuultiin uhrin mummoa ja tätiä. Näiden tietoihin ei voi luottaa. Miksei naapureita kuultu todistajina. Syytäjäkin jossitteli.
Minua järkyttää, että käräjäoikeus ei todennäköisesti epäile isäpuolta murhasta eikä äitiä taposta. Jotku rikosoikeuden asiantuntijat myötäilivät käräoikeuden päätöstä ja varoittelevat ihmisiä loukkaamasta syytettyjen kunniaa ja hankaloittanasta näiden asemaa.
Huoh, Hyttinen ja Tolvanen puhuvat somessa lynkaamisesta ilmiönä ihan yleisellä tasolla.
Kiitos, joku muunkin osaa sentään lukea.
Keskustelijat, jotka eivät keksi muuta sanottavaa kuin muiden tekstin tai sanomisten arvostelua, ovat kyllä turhinta sakkia planeetalla. Olisiko AIHEESEEN jotain annettavaa? Ai ei? No, en yllättynyt.
Vierailija kirjoitti:
Jos olisi ollut kyseessä vakuutus-tai veropetos, olisivat saaneet maksimivankeusrangaistuksen.
Ihmisen henki ei ole minkään arvoinen.
Ensikertalainen olisi niistä vakuutus- tai veropetoksistakin istunut vain puolet tuomiosta. Tai jos asiasta olisi uutisoitu iltapäivälehdissä, silloinkin tuomiota olisi alennettu. Sellaisissa tapauksissa ei kuulemma saa oikeudenmukaista oikeudenkäyntiä. Mutta muuten olet oikeassa, Suomessa ihmisen henki ei ole minkään arvoinen.
Jos te kaikista kovinta tuomiota haluatte niin törkeällä kuolemantuottamuksella 10 vuotta on enemmän kuin tappo 8. Think about it
Voisi Milon isä hoidella tämän Sebastianin. Niin minä tekisin jos minun lapselle olisi tehty noin, ihan sama vaikka istuisin loppuelämän linnassa. Mut eipä taida hänkään välittää.
Vierailija kirjoitti:
Voisi Milon isä hoidella tämän Sebastianin. Niin minä tekisin jos minun lapselle olisi tehty noin, ihan sama vaikka istuisin loppuelämän linnassa. Mut eipä taida hänkään välittää.
Nythän olisi saumaa kun Sebu on vapaana. Taitaa vaan isukki olla valitettavasti samanlainen selkärangaton rotta
Uskomatonta että lapsen elävältä kammottavalla tavalla kiduttaneet raakalaiset päästetään vapaaksi, meidän oikeusjärjestelmä ei tunne oikeutta. Pelkkää pykälien taakse piiloutumista ja paperin pyöritystä kovalla palkalla.
Ainoa hyvä puoli että nämä hirviöt ovat nyt vapaata riistaa aktiivisille kansalaisille, toivottavasti joku uskaltautuu toimimaan. Vai onko näillä joku suojelukin veronmaksajien piikkiin?
Vierailija kirjoitti:
Sosiaali työssä ja lasten suojelussa on vikaa. Mutta jos Äiti valehtelee ja peruu virkailijoiden käyntejä ym. Voivatko virkailijat väittää koko ajan Äidin valehtelevan, vaikka epäilisivätkin. Mutta kun Äiti on hakenut hakuja netistä (luki lehdessä) myöskin että uni lääkettä lapselle niin luultavaa on että on sitä saattanut myöskin antaa, itse uskoisin näin. Lapsi varmaan siksi nukkunut huumattuna ja vanhemmat omassa eri huoneessaan.
Jos nyt lukisit faktat. Lapsi ei niellyt lääkkeitä eikä hänestä löytynyt lääkeaineita. Lapsi ei nukkunut, isäpuoli kuuli vaikerrusta lapsen huoneesta. Kukaan ei käynyt yöllä häntä katsomassa kun hän teki kuolemaa.
Jostain syystä ihmiset edelleen luulee, että lapsi nukkui vaikka kukaan ei nuku hirvittävissä tuskissa eikä mikään unilääkekään olisi mikään nukutusaine.
Vierailija kirjoitti: en voi uskoa tätä! iten voi olla mahdollista, että rikollinen vapautetaan, vaikka hän on selvästi uhka yhteiskunnalle? Tämä osoittaa järjestelmän vakavan epäonnistumisen.
Järjestelmä. Se sylkee heikoimmat ulkopuolelle. Ehkä siksi syrjäytyvät ja tällaista tapahtuu.
Minusta tuo hätäkeskuspuhelu voisi olla julkaistuna ihan kokonaan. Siinähän sebu selostaa palovammasta
Seurasin Ilta-Sanomista livenä käräjiä. Siitä tuli mielikuva, että asiaa käsiteltiin lepsusti. Jälkikäteen olen ajatellut, että uutisoiko toimittaja vain pintapuolisesti oikeudenkäynnin etenemistä. Kai siellä kuitenkin syvennyttiin tarkemmin todisteisiin esim.dna-näytteisiin.
Pojan kohtalo on kouraussut minua syvältä sydämestä. Seuraan tarkasti, minkä tuomion Itä-Suomen käräjäoikeus antaa isäpuolelle ja äidille.Vaikka olen sivullinen ja tavis, niin kantelen kaikkiin mahdollisiin paikkoihin, jos isäpuoli ei saa murhatuomiota ja äiti tappotuomiota
Joutaisivat molemmat tekijät mätänemään loppuikänsä vankilassa. Tämä "vuoden äiti" ei saa enää ikinä tuhota kenenkään viattoman lapsen elämää. Pakkosteri pitäisi tuollaisilla tehdä...
Muu sa Ris sa nen on hirviö, kuolleen pojan isäpuolesta puhumattakaan
Vierailija kirjoitti:
Muu sa Ris sa nen on hirviö, kuolleen pojan isäpuolesta puhumattakaan
Jos helvetti on olemassa niin sinne joutaisivat molemmat. Myös äipän sisko ja mummo, kun sulkivat silmänsä poikaan kohdistuvalta väkivallalta ja vielä puolustelevat tuota paskaäitiä
Kuulkaas asiantuntijat. Kuunnelkaa se puhelu hätäkeskukseen tai Muusan ja isäpuolen välinen viestittely. Minä älähdän koska tuo on aivan pimeätä sairasta. Lasta ei pidä kohdella noin. Lasta ei olisi koskaan pitänyt päästää takaisin kotiin. Molemmat vaan vaikka loppu elämäksi Niuvanniemeen.
Lapsen kärsimykset ja hirvittävä kuolema olisi voitu mahdollisesti vältää, jos sosiaalitoimen ja lastensuojelun työntekijät olisivat puuttuuneet perheen oloihin jo aikaosemmin. Nyt on selvitett'vä laiminlöivätkö he velvollisuuksiaan. Josnäin on tapahtunut, niin heidät tulee tuomita ankariin rangaistuksiin.
Jossain oli kirjoitus , kun joku oli tehnyt veropetoksen. Monta vuotta linnaa. Nyt nämä kaksi vapaalla. Eikä tahallinen teko ? Suomi on aivan sekaisin. Noita ei olisi missään nimessä pitänyt päästää vapaaksi. Toivottavasti on veemäiset olot heillä nyt.
Hyvin täsmää, että mummo ja täti ovat samanlaisia antisosiaalisia, manipulatiivisia valehtelijoita kuin piriluuseriäitikin.