Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

4-vuotiaan lapsen surmasta syytetyt vapautettiin, kansa raivostui Asiantuntijat jyrähtävät

Vierailija
15.02.2024 |

Käräjäoikeus vapautti Joensuun lapsisurmasta syytetyt vanhemmat. Rikosoikeuden asiantuntijat kertovat, mitä päätöksen taustalla on.
https://iltalehti.fi/kotimaa/a/5e6e5caa-d669-4326-a7c6-76a02ca4d9c8

Kommentit (737)

Vierailija
41/737 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi nämä saavat vastata vapaalta  kun aikuisen murhanneita pidetään vankeudessa?

Hyvä pointti!

Vierailija
42/737 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen syvästi huolissani yhteiskunnan turvallisuudesta, Tämä päätös saa minut epäilemään koko oikeusjärjestelmän kykyä suojella meitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/737 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti: Olen ällistynyt ja vihainen. ämä lähettää väärän viestin yhteiskunnalle että rikolliset voivat tehdämitä haluavat ilman seuraamuksia.

Vapautettu tuomiota odottamaan on siis mielestäsi ilman seurauksia? Luetunymmärtäminen taas hakusessa, voit aloittaa vaikka sieltä alakoulun aapisesta jossa tavuviivat mukana.

Vierailija
44/737 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistakaa että ketään ei ole vielä tuomittu. Me ei tiedetä mitä kaikkea oikeudessa on selvinnyt. 

Vierailija
45/737 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervemenoa 

Vierailija
46/737 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti: Olen ällistynyt ja vihainen. ämä lähettää väärän viestin yhteiskunnalle että rikolliset voivat tehdämitä haluavat ilman seuraamuksia.

Vapautettu tuomiota odottamaan on siis mielestäsi ilman seurauksia? Luetunymmärtäminen taas hakusessa, voit aloittaa vaikka sieltä alakoulun aapisesta jossa tavuviivat mukana.

Miksi murhaaja saa kävellä vapaalla. Lue ite uudelle

Vierailija
47/737 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jahas...sensuuri taas päällä ja ihan tavalliset sanat ei mene läpi. Ei saa vapaasti keskustella mutta lapsille saa tehdä pahoja asioita ihan asiantuntijoiden suostumuksella.

Vierailija
48/737 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi nämä saavat vastata vapaalta  kun aikuisen murhanneita pidetään vankeudessa?

Hyvä pointti!

Hyvä pointti? Tämähän on uutisissa ollut jo monet kerrat. Ei epäillä tappoa tai murhaa eli saavat vastata vapaalta.

Vierailija
49/737 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käsittämätöntä paskaa. Onneksi tavan kansalla on vielä oikeustajua, mutta sekin pyritään vaientamaan lakiasiantuntijoiden toimesta uhkailemalla kunnianloukkaussyytteillä. Ihme hyysäämistä tekijöitä kohtaan!

Miksi sinusta heitä olisi pitänyt säilyttää tutkintavankeudessa? Mikä on tutkintavankeuden merkitys? Ennen oikeuden tuomita ihminen on kuitenkin syytön ja ellei ole riski pakenemisesta tai tutkinnan haittaamisesta, niin eikö useimmat syytetyt ole vapaalla ennen tuomiotaan.

Se lapsi ei ole päässyt vapaalle kiduttajiltaan, joten miksi ihmishengen riistäneen pitäisi päästä? Tätä en ymmärrä. Laki on mätä, jos tämä on jotenkin jonkun mielestä oikeudenmukaista

Ensinnäkin ennen oikeuden tuomiota syytetty on syytön. Toisekseen, mikä sinusta on tutkintavankeuden tarkoitus?

Vierailija
50/737 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaikuta mitenkään mun elämään onko tää kersa elossa vai ei, joten kyyneltäkään ei saa tämä uutinen minulta.

Vierailija
51/737 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tahallisuuden arviointi on varmasti suurelle yleisölle vaikeaa"..

Vai näin meinaa? Kun pieni lapsi kuolee pahoinpitelyn seurauksena, on pahoinpitely ollut vakavaa ja tässä tapauksessa myös ilmeisesti pitkäkestoista. Ja kyllä vaan, pahoinpitely on aina tahallista.

Jos ei näin ole, niin silloin tekijä/-t ovat olleet täyttä ymmärrystä vailla ja sitähän ei ole missään vaiheessa tässä tapauksessa epäilty tai sanottu.

Ikävää myös, että näin vakavassa asiassa myötätunnosta raivostuneet ihmiset leimataan " rikollisiksi" somekirjoittelusta yms.

Sehän tässä maassa pahin rikos nykyään tuntuukin olevan, somekeskustelut ja viestittelyt toisille. Siitä lynkataan ihmiset eikä väliä, menettääkö esim.työnsä (esim.tulee mieleen Hirviniemi), mutta lapsensa tappaneita pitää suojella, ettei vaan tulevaisuus myöhemmin kärsi.

Ei ymmärrä ei.

Vierailija
52/737 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkintavankeudesta ei käsittääkseni päästetä vapaalle jalalle jos odotettavissa oleva tuomio on vähemmän kuin kaksi vuotta vankeutta, tjs. 

Vierailija
53/737 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olisi mun lapsi, niin minä maksaisin jollekin noiden elukoitten hävittämisestä

Vinkattu poliisille. 

Höpö höpö. Sä mitään vinkannut. Lapsen puolustaminen ja väkivallan kostaminen on yksi vahvimmista ja primitiivisistä ihmisen tuntemuksista. Jos emme suojelisi ja puolustaisi lapsiamme kuolemaan asti olisimme kuolleet sukupuuttoon jo miljoonia vuosia sitten. Samaa tekee muutkin eläimet.

"Lapsi" on nyt kasa tuhkaa. Miten tarkkaan ottaen meinasit sitä puolustaa?

Vierailija
54/737 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti: Olen syvästi huolissani yhteiskunnan turvallisuudesta, Tämä päätös saa minut epäilemään koko oikeusjärjestelmän kykyä suojella meitä.

👵🏻: YYYHYYY OLEN NIIN HUOLISSANI ÄKKIÄ MASKI KUONOLLE!!!

Vierailija
55/737 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tutkintavankeudesta ei käsittääkseni päästetä vapaalle jalalle jos odotettavissa oleva tuomio on vähemmän kuin kaksi vuotta vankeutta, tjs. 

Siis enemmän kuin kaksi vuotta.

Vierailija
56/737 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi murhaaja saa kävellä vapaalla. Lue ite uudelle

Kun ei ole murhaaja

Vierailija
57/737 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei voi uskoo et vaa päästetää vapaaks noin vaa 🙄

Vierailija
58/737 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko se rikolline sit vaa huviksee vankilas?

Vierailija
59/737 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

kauanko olikaan siellä nyt yhteensä

Vierailija
60/737 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko vähän höyrymopilla töitä tässä kohtaa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan viisi