Tajuaakohan ihmiset edes, että ghostaaminen voi tuntua todella pahalta?
En nyt tarkoita sellaista tilannetta, että ollaan vasta viestitelty ja maksimissaan kerran tavattu, vaan sellaista, että ollaan tapailtu useampaan kertaan ja oltu ehkä jo intiimissä kanssakäymisessäkin. Itkettää :(
Kommentit (185)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enpä tiedä. En itse pidä ghostaamista sen harmillisempana kuin muutakaan tapaa päättää tapailu. Harmittaa se joka tapauksessa jos itse haluaisi vielä jatkaa. Jos ei, niin ghostatuksi tuleminen on paras vaihtoehto.
Ai miksi? Minä ainakin haluaisin kuulla suoraan, että ei tästä tule mitään eikä tarvitsisi ihmetellä miksi toinen ei enää vastaa viesteihin.
Minulle taas ei ole väliä kuulenko suoraan vai en. Ymmärrän kyllä yskän jos yhteydenpito loppuu, en minä sitä ihmettelemään jää.
Ei ole ghostattu, mutta kyllä minä jäisin ihmettelemään, että onko jotain sattunut vai mistä on kyse.
99,99% tapauksista kyse on siitä, ettei toinen halua olla enää yhteydessä. Se kannattaa muistaa.
Laittaisin viestiä, että oletkohan mahdollisesti kuollut vai etkö enää halua tavata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enpä tiedä. En itse pidä ghostaamista sen harmillisempana kuin muutakaan tapaa päättää tapailu. Harmittaa se joka tapauksessa jos itse haluaisi vielä jatkaa. Jos ei, niin ghostatuksi tuleminen on paras vaihtoehto.
Ai miksi? Minä ainakin haluaisin kuulla suoraan, että ei tästä tule mitään eikä tarvitsisi ihmetellä miksi toinen ei enää vastaa viesteihin.
Minulle taas ei ole väliä kuulenko suoraan vai en. Ymmärrän kyllä yskän jos yhteydenpito loppuu, en minä sitä ihmettelemään jää.
Olet ollut tyypin kanssa jo sängyssä ja sitten et yhtään ihmettele, kun hänestä ei kuulu enää mitään?
En ymmärrä mitä ihmeteltävää siinä olisi. Ajattelisin että ei natsannut tällä kertaa ja jatkaisin elämääni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole ghostattu, mutta kyllä minä jäisin ihmettelemään, että onko jotain sattunut vai mistä on kyse.
&nb
Joka tapauksessa olisin varmaan huolissaan ja ihmettelisin asiaa.
Hmm, on toki olemassa raja, jonka jälkeen ghostaaminen muuttuu julmaksi ja kammottavaksi käytökseksi. Mutta jos kyseessä on deittailu, niin usein toinen on vain ihastuneempi ja investoituneempi kuin toinen, eikä se ghostaaja välttämättä tarkoita mitään pahaa tai ajattele asiaa sen kummemmin. Itselle ainakin kävi aktiivideittaillessa usein, että olin tavannut jonkun tyypin joitain kertoja, mutta en ollut sen kummemmin kiinnostunut ja jatkoin elämää miettimättä sen kummemmin sitä toista ja oletin hänen tekevän saman. Sitten tulikin myöhemmin kautta rantain selvitystä kuinka olin ghostaava bitch 🤷 No, ehkä olin, mutta ei kukaan minulta mitään lopputilitystä koskaan pyytänyt enkä pyydellyt sellaisia itsekään. Toki jos uutta tapaamista yrittivät, niin kerroin, etten ehdi enkä priorisoi, kaikkea hyvää jatkoon.
Ymmärrän että voi tuntua ikävältä, mutta eihän tuossa menetä mitään muuta kuin ihmisen, joka ei ollut sinusta kiinnostunut. Toki ystäviltä, kumppanilta, sukulaiselta ym ghostaaminen on hirveää käytöstä, deiteiltä aika normi.
Ilmeisesti nämä ghostaajat ovat jotain sarjatapailijoita, joilla on mahdollisesti useampi samaan aikaan kierrossa.
Normaali ihminen kyllä ilmoittaa, että eiköhän tämä ollut nyt tässä ja jatketaan elämää erillään.
Vierailija kirjoitti:
Mikä hittoa tarkoittaa "ghostaaminen"? Miksi porukka puhuu kuin vammaiset?
Ghostaaminen on englannin kielestä otettu sanonta, joka tarkoittaa sitä, että tapailukumppaneista toinen yhtäkkiä katoaa ilman varoitusta, katoaa kuin olisi kuollut tai aave. Ghost = aave, kummitus.
Ghostaaminen on yksi eron muoto, jossa toinen osapuoli ei saa minkäänlaista varoitusta eikä keskustelua suhteen päättymisestä, koska tapailukumppani yksinkertaisesti katoaa kuin tuhka ilmaan.
Ghostaamiseen liittyy yleensä myös blokkaaminen, eli tämä ghostaaja myös blokkaa kaikkialta jättämänsä ihmisen, jotta tämä jätetty ei voi edes yrittää ottaa yhteyttä ja kysyä, että loppuiko meidän suhde ja mihin katosit.
Ghostaaja jättää jätetyn yksin ihmettelemään viikoiksi ja kuukausiksi, että mitä ihmettä tapahtui, loppuiko suhde, mitä toiselle tapahtui, miksi suhde loppui?
Jätetty joutuu ihan yksin sitten selviytymään jättämisestä, käymään yksinpuhelua itsensä kanssa, että miksiköhän joutui jätetyksi ja joutuu jossain kohtaa myös myöntämään, että ei se toinen ole tulossa enää takaisin.
Ghostaamista tapahtuu tapailusuhteissa (ei vielä virallisesti olla yhdessä, mutta nähdään usein), mutta sitä tapahtuu myös ihan virallisissa parisuhteissa, joissa ollaan ihan julkisesti pari.
Vierailija kirjoitti:
Hmm, on toki olemassa raja, jonka jälkeen ghostaaminen muuttuu julmaksi ja kammottavaksi käytökseksi. Mutta jos kyseessä on deittailu, niin usein toinen on vain ihastuneempi ja investoituneempi kuin toinen, eikä se ghostaaja välttämättä tarkoita mitään pahaa tai ajattele asiaa sen kummemmin. Itselle ainakin kävi aktiivideittaillessa usein, että olin tavannut jonkun tyypin joitain kertoja, mutta en ollut sen kummemmin kiinnostunut ja jatkoin elämää miettimättä sen kummemmin sitä toista ja oletin hänen tekevän saman. Sitten tulikin myöhemmin kautta rantain selvitystä kuinka olin ghostaava bitch 🤷 No, ehkä olin, mutta ei kukaan minulta mitään lopputilitystä koskaan pyytänyt enkä pyydellyt sellaisia itsekään. Toki jos uutta tapaamista yrittivät, niin kerroin, etten ehdi enkä priorisoi, kaikkea hyvää jatkoon.
Ymmärrän että voi tuntua ikävältä, mutta eihän tuossa menetä mitään muuta kuin ihmisen, joka ei ollut sinusta kiinnostunut.
Ymmärrän että voi tuntua ikävältä, mutta eihän tuossa menetä mitään muuta kuin ihmisen, joka ei ollut sinusta kiinnostunut.
Samaa mieltä. En tajua miten se paha mieli muuttuisi muuksi sen perusteella, miten jätetyksi tuleminen tapahtuu. Dumpattu sitä on sitten joka tapauksessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedätkö itse, kuinka pahalta tuntuu, kun deittikumppani paljastuu sen tason sekopääksi, että turvallisin keino päästä eroonon ghostata?
Minä en ole sekopää, mutta ymmärrän kyllä, että joissain tapauksissa tuo voi olla paras tapa toimia. Omassa tapauksessani vaan yksinkertaisesti julmaa.
Ap
Deittikumppanillasi voi olla aiempia kokemuksia sekopäistä, turha siis tuomita.
Eli ihmisiä on oikeus kohdella huonosti, kun joku on joskus ollut sekopää?
Ap
Sivusta huutelen, että taitaa vain tunnekylmä sarjaghostaaja puolustella tekosiaan, jotta voi nukkua yönsä hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedätkö itse, kuinka pahalta tuntuu, kun deittikumppani paljastuu sen tason sekopääksi, että turvallisin keino päästä eroonon ghostata?
Minä en ole sekopää, mutta ymmärrän kyllä, että joissain tapauksissa tuo voi olla paras tapa toimia. Omassa tapauksessani vaan yksinkertaisesti julmaa.
Ap
Deittikumppanillasi voi olla aiempia kokemuksia sekopäistä, turha siis tuomita.
Eli ihmisiä on oikeus kohdella huonosti, kun joku on joskus ollut sekopää?
Ap
Kyllä. Tällähän naisetkin perustelevat sitä, etteivät lähde miehen kanssa treffeille puistoon/kotiin/veneelle.
Vierailija kirjoitti:
Eikös sekin satu, jos toinen kertoo ettei halua enää olla tekemisissä?
Joo, mutta asia tulee kerralla selväksi ja sillä sipuli.
mut ghostataan aina naisten osalta mutta se johtuu siitä että elin armeija aikoihin roolissa ja naiset yksinkertaisesti luulee että olen aidosti se roolini päähenkilö. roolia tein siksi että en olisi joutunut kiusatuksi muiden miesten taholta.
ongelma on harvinaisen ärsyttävä koska joudun ghostaamisen jälkeen vielä jatkamaan yhteydenottoja jotta saisin selvitettyä naisille sen että olen oikeasti mukava ihminen.
Jätetyksi tuleminen on joka tapauksessa ikävää ja aiheuttaa joka tapauksessa surua ja muita tunteita.
Ghostattu ei ehkä ole osannut lukea niitä normaaleja sosiaalisia vinkkejä, ettei kiinnosta. Itse tosin olen usein lopulta sanonut sitten että palasin eksän kanssa yhteen ja kokeilemme vielä toimisiko, jos toinen ei tajua.
Joku parin päivän tuttavuus ei ole velvollinen hoitamaan sun mentaalisia mielenpahoitus haavoja. Deitti tarjoaa yleensä sitä deittailua, ei erokonsultointia ja sun murheiden projektointia.
Ghostaaminen on siksi ikävää, että se yllättäen jätetty osapuoli ei aluksi edes tajua, että joutui jätetyksi. Ensin tulee ihmettelyvaihe eli mihin toinen katosi sanomatta mitään. Miksei toinen enää yhtäkkiä vastaa viesteihin, vaikka on paikalla. Jotkut ghostaajat myös blokkaavat eli viestit eikä puhelut edes mene läpi.
Ehkä se suurin ilkeys tuossa ghostaamisessa on se, että tosiaan se toinen on monta viikkoa tai kuukautta sellaisessa epätietoisuudessa, että loppuiko siis tämä tapailu / parisuhde, vai eikö se loppunut.
Mitään vastauksia kun ei saa, kun ghostaaja ei vastaa viesteihin tai on blokannut.
Ghostaaja jättää toisen roikkumaan sellaiseen epätietoisuuteen.
Vierailija kirjoitti:
Laittaisin viestiä, että oletkohan mahdollisesti kuollut vai etkö enää halua tavata.
Monet ghostaajat myös samalla blokkaavat, eli viestit eivät mene läpi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä sanoin suoraan yhdelle, ettei tämä taida onnistua ja hän oli oikein tyytyväinen, että asia tuli selväksi ja toivotti kaikkea hyvää jatkoon.
Olen joskus laittanut tuollaisen vastauksen. En todellakaan ollut tyytyväinen vaikka viestissä annoin ymmärtää niin, itkua vääntäen kirjoitin sen. Mutta mitäpä muuta siinä voi jos toinen ei halua jatkaa.
Mitä??
Ihan normaalia että dumppaa naisen kun siltä on kerran saanut. Sitävartenhan ne on. Joskus sitä joutuu lämmittelemään pitkiäkin aikoja ja leikkimään, että se olisi jotenkin muutenkin kiinnostava . Käymään useammilla treffeillä ja valehdella rakastavansa tai jotain vastaavaa, mutta se on vain elämää. Joku puhui jotain naisten " tunteista"? Mitä merkitystä niillä on? Miksi niistä pitäisi välittää yhtään mitenkään? Pääsääntöisesti naiset kuitenkin miettivät vain omaa hyötyään joko taloudellisesti tai parisuhteen tuomia etuja esim lasten elättäjinä tai vastaavaa.
Ghostaaminen on ihan ok. Se on vastareaktio naisten tapaan hyötykäyttää miehiä. Sitä saa mitä tilaa. 💋
Vierailija kirjoitti:
Ghostaaminen on siksi ikävää, että se yllättäen jätetty osapuoli ei aluksi edes tajua, että joutui jätetyksi. Ensin tulee ihmettelyvaihe eli mihin toinen katosi sanomatta mitään. Miksei toinen enää yhtäkkiä vastaa viesteihin, vaikka on paikalla. Jotkut ghostaajat myös blokkaavat eli viestit eikä puhelut edes mene läpi.
Ehkä se suurin ilkeys tuossa ghostaamisessa on se, että tosiaan se toinen on monta viikkoa tai kuukautta sellaisessa epätietoisuudessa, että loppuiko siis tämä tapailu / parisuhde, vai eikö se loppunut.
Mitään vastauksia kun ei saa, kun ghostaaja ei vastaa viesteihin tai on blokannut.
Ghostaaja jättää toisen roikkumaan sellaiseen epätietoisuuteen.
Jos huomaat että toinen on blockannut sut - siinä ei kyllä ole yhtään mitään epätietoisuutta ihmissuhdeasian kanssa. Teistä ei ole tulossa paria vaikka mitä saisit blockin läpi sanottua.
Olet ollut tyypin kanssa jo sängyssä ja sitten et yhtään ihmettele, kun hänestä ei kuulu enää mitään?