Jännä miten poika muistuttaa lopulta isäänsä ja tyttö äitiään myös henkisesti!
isäni oli sosiaalinen erakko, tutki paljon kirjallisuutta ja kieliä ja patalaiska sekä pappi ja kalastaja ja keräsi monta yllyä kirjoja ja postimerkkejä
luulin ettei minusta tule samanlaista, mutta olin sosiaalinen erakko jo nuorena, sittten luin kirjoja ja olin kielellisesti lahjakas, keräsin rock levyjä tuhansia jo lukiossa ja menin yliopistolle lukemaan kirjallisuutta ja historiaa. ajattelin ruveta historian tutkijaksi, mutta väsyin siihen.
nyt 50-vuotiaana: ei ole sosiaalista elämää ollut 20 vuoteen, harrastan kalastusta, urheilen joskus, olen kiinnostunut kielistä, olen lukenut hepreaa nyky ja vanhaa, kreikkaa, aion opiskella vielä espanjaa, en siedä muiden ihmisten seuraa, olen laiska en halua olla töissä- ainoa että en kerää kirjoja enkä lue niitä enkä kerää postimerkkejä
ja ilmeisesti olen sovinisti kuten isänikin kun naissuhteita en jaksa muodostaa enkä ottaa vastuuta perheestä, jota ei tosin ole
äitini oli aktiivinen ja opettaja ei järjestyksessä eikä tuhlannut aikaa mihinkään turhaan. töissä huolehti perheestä siivosi marjasti urheili ja opetti lapsia ja teki kaiken. siskosta tuli 10-oppilas ja heittämällä meni lääkikseen ja on 3 lapsen äiti ja ylillääkäri
Kommentit (6)
unohdin mainita, että veljeni on tai oli pappi kuten isäni, samoin minullakin on myös teologian maisterin paperit mutta nykykirkon surkean tilan takia en ole tehnyt papin töitä koskaan enkä aiokaan. mieluummin olen työtön juoppo tai mieluummin ei juoppo
Mä oon huomannu et aika usein tää menee toistepäin. Varsinkin ulkonäöllisesti. Tosi monessa tapauksessa tytössä on enemmän isänsä piirteitä ja pojassa äitinsä
Jännä ettei tuollainen väite pidä ollenkaan paikkaansa. Jos sinun perheessäsi noin on käynyt, et mitenkään voi yleistää sitä kaikkiin.
opisklein yliopistolla 7 vuotta ja myöhemmin 2 vuotta uudestaan toisen tutkinnon. se harmittaa etten jäänyt yliopistolle ikuiseksi opiskelijaksi
Hmm.. mä kyllä muistutan kaikin puolin enemmän isääni ja ihan nainen olen (40v). Olen persoonatyypiltäni sama kuin isäni, äitini on meidän vastakohta.