Kassana päivittelin taas ihmisten "ruoka"ostoksia: valkoista leipää, kermajuustoa, nakkeja, pekonia,,ei mitään vihreää korissa
Sitten ihmetellään kun kansa sairastuu elintasosairauksiin, tiabetekseen jne
Kommentit (81)
mulla oli ainakin vihreitä kuulia ostoskorissa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä taas korkeakoulutettuna päivittelen joidenkin luuserien jämähtämistä suorittavan tason mekaanisiin hommiin jotka robotti hoitaa paremmin.
Ja sitten ihmetellään kun kansa ei vaurastu.
Tykkään kassatyöstä koska en kestäisi päivääkään työtä jossa pitäisi sen kummemmin ajatella, tuossa hommassa voi jättää aivot narikkaan ja elämä sekä ajattelu, itsensä kehittäminen on vapaa-ajalla. Palkalla tulee hyvin toimeen ja ah kun nautin kotiin päästessä kun energiaa on vielä vaikka mihin kun aivot ei savua.
Minä olin kassatyöpäivien jälkeen aina aivan poikki. Asiantuntijatyössä virtaa on vapaa-aikanakin paljon enemmän, kun päivän saa tehdä mielenkiintoisia hommia puuduttavan työn ja rasittavien asiakkaiden kohtaamisen sijaan. Mutta kukin etsikööt itselleen sopivimman homman 🙂<
Juuri näin. Menen työmoodiin jossa en ota asiakkaiden sanomisia itseeni ja jos joku raivoaa yms niin hän on tavallaan minulle ilmaa vaan henkisesti vaikka fyysisesti paikalla olenkin. Olen lapsesta saakka tykännyt ahertaa jotain ja samalla olla muissa maailmoissa. Toki kassalla on asiakkaita joita pitää huomioida mutta se tulee jotenkin niin rutiinilla. Enkä tee edes täyttä päivää.
Olin nuorena hyvin ujo ja sosiaalisesti kömpelö enkä ikinä olisi tajunnut että kassatäti voisi olla se mun juttu. En aio tehdä ikinä muuta työtä jos vain saan tätä tehdä. Onneksi meitä on moneen junaan!
Niin varmaan. Kassaa ei kyllä kiinnosta yhtään.
Otan einespitsaa ja karkkia ja limua. Ja elän silti pidempään kuin salaatin narskuttajat. Hah.
Lähikaupasta nyt harvoin tulee ostettua mitään terveellistä. Että varmasti monella vaihtelee se mitä mistäkin kaupasta ostetaan. Sanotaan lähikauppaa välillä jopa "herkkukaupaksi", koska käydään sieltä aina kiirepäivien pakastepizzat, sunnuntain karkkipussit ja perjantain limut tai saunakaljat. Että ihan turha kauhistella.
Provo mikä provo! Itsekin kassana väitän että hommaa tekee täysin mekaanisesti liukuhihnatyönä. Siinä ei todellakaan tarkkaile mitä ihmiset ostaa. Tuotteita kulkee hihnalla ja otat vaan niistä maksun. Sinua ei kassa voisi vähempää kiinnostaa mitä kukakin ostaa.
Leivän kun jättää pois niin nuohan on suorastaan terveysruokaa. Kunhan ei siis ole jauhonakkeja vaan 100% lihaa.
Vierailija kirjoitti:
Tomaatit 6-7 €/kg, kurkku 5 jne.
Ei niitä tarvitse kiloa päivässä syödä.
Hieman tomaattia ja kurkkua leivän päälle, sekä salaattia, pakastepussi parskaalia tai vihreitä papuja.
Tulee terveellistä höystöä nistipataan tai nakkien ja muusin kylkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tomaatit 6-7 €/kg, kurkku 5 jne.
Pakastevihannekset ajaa saman asian ja pavut ja linssit ei paljoa maksa
Voit tunkea pavut ja linssit hanuriisi.-eri
Vierailija kirjoitti:
mulla oli ainakin vihreitä kuulia ostoskorissa
Ne oli minun puolittamia.
Ja kaveri nuolaisee ja liimaa ne yhteen. On muuten hampaille tuhoisa työ.
Vierailija kirjoitti:
Provo mikä provo! Itsekin kassana väitän että hommaa tekee täysin mekaanisesti liukuhihnatyönä. Siinä ei todellakaan tarkkaile mitä ihmiset ostaa. Tuotteita kulkee hihnalla ja otat vaan niistä maksun. Sinua ei kassa voisi vähempää kiinnostaa mitä kukakin ostaa.
Kyllä pienessä lähikaupassa naamat tulevat tutuiksi ja joskus ostokset laittavat ajattelemaan:
Väsähtänyt ja ylipainoinen ostaa mättöä, joku toinen jatkuvasti hirveän määrän olutta jne.
Liittyvätkö tia-kohtaukset tiabetekseen?
Minä kyllä tekisin ilmoituksen työnantajalle jos kassa päivittelisi ostoksiani!
Olepa nyt varovainen, kaikki eivät varmaan hiljaa kuuntle päivittelyäsi, hyvin pian voit saada kunnolla tirsaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esimerkiksi me ostamme kasvikset ja hedelmät ja muut normaalit ruoka-aineet S-marketista. Sitten haetaan K-supermarketista lihoja, erikoisempia makkaroita ja parempaa vaaleaa leipää. Joskus myös herkkuja, kun siellä on vähän parempia ja erilaisia.
Joten se K-kaupan kassa voi saada vähän erikoisen kuvan ruokavaliostamme.
Miksi ihmeessä vaivaudut anonyymina selittämään täällä teidän ostoksia?
Miksi itse vaivaudut mitään kommentoimaan? Ja vielä anonyymina? Laita nimes perään jos anonyymiys häiritsee!
Mä ostan vihreät yleensä lidlistä, noin kerran viikossa. Siellä on selvästi halvimmat.
Kaikki muut ostokset muista kaupoista on viikon aikana maitoa, jauhelihaa, nugetteja, juustoa, mitä milloinkin mutta ei vihreää. Ei se silti tarkoita etteikö kotona jo oisi niitäkin.
Jaa. Ostin tänään Rismasta vain hävikkivihanneslootan 2 e, viikoksi vihanneksia ja hedelmiä yhdelle. Saat ihmetellä. Enempää en jaksanut kantaa, joten tulen nyt illalla vielä hakemaan 4 pkt kahvia.
Täällä ei myydä muuta kuin kermajuustoa. Vähäprosenttisista (vähemmän rasvaa) joku teki äkkiä kumimaisia, ennen eivät olleet niin kumikkaita. Onko öljyjä juustoissa vai pelkkä kerma? Levitteistä on poistunut suola lähes kokonaan. Kaikilla ei imeydy neste ilman suolaa hyvin, eli pari kertaa päivässä pitäisi saada suolaa.
Ihmetteletkö,jos jotain asikasta ei enää näykään?
Itse olen joskus ollut kovinkin "ylpeä" omasta ostoskorista. Kävin toisessa kaupassa ostamassa "paheet".
Nykyään ei jaksa kiinnostaa.