Voin henkisesti huonosti surmatun 4-vuotiaan vuoksi
Tämä tapaus menee pahasti ihon alle. En ole voinut välttyä uutisotsikoilta. Uusimpia juttuja en enää lue, mutta valitettavasti osui silmiin mm.tekotapa. Sattuu. Itkettää. Tapaus tulee ajatuksiin vähän väliä. Vääryys on niin suuri. En oikein tiedä, miten pääsisin tunteesta yli. En ole varsinaisesti uskovainen, mutta olen rukoillut. Kynttilän sytytin pientä ajatellen. 😥😭💔
Kommentit (522)
Jos ahistutte noin kovasti uutisista ni mitenkä olis jos pistäisitte netin kiinni. Telkkaria ei sitten katella eikä radiota kuunnella. Menkää lenkille, se piristää.
Vierailija kirjoitti:
Niinpä. Fakta on se, että joka päivä tässä maailmassa lapset kokevat aivan kammottavia tekoja ja kuolemia.
Onko joku oma trauma hoitamatta, jos järkyttää ihan hirveästi? Surullista tuo on ja kauheaa, toki.
Ei tarvi olla mitään traumaa. Pikemminkin joskus voi olla toisinpäin, on ollut elämä niin hyvää, ettei voi kuvitellakaan edes synkimmissä ajatuksissaan, että jotain noin pahaa voi tapahtua.
Minusta nuo tuomiot on liian pieniä. Miksi ei vaadita 15 vuoden vankeutta? Pieni lapsi kitui suorastaan ja miten paljon kärsi ennen sitä? Oksettaa.
Vierailija kirjoitti:
Ai nyt te pillitätte tämän takia? Viimeksi se oli miljardööri meren pohjassa joka teitä niin liikutti. HUOH!
Minä tuhannesti mieluummin olen ihminen, joka välittää ja rakastaa, kuin ihminen kuten sinä.
Vihervasemmisto hyysää näitä nistejä ja vielä pitäisi veronmaksajien rahoilla rakentaa aineisiin tutustumista varten uusille käyttäjille käyttöhuoneita.
Vierailija kirjoitti:
Ai pitäiskö tuon viisastelusi jotenkin lohduttaa? Et taida tajuta että lapsi oli kokenut voimakasta kaltoinkohtelua ja kidutukseen verrattavaa kiusaamista jo pidempään. Meinaatko, että mainitsemasi "opioidiryöpyt" on tulleet joka kerta, kun pieni poika on pelännyt henkensä edestä kiusaajaansa ja jotenkin tekisi tämmöisestä sairaasta kohtelusta psremmin hyväksyttävää? Sinulla taitaa itselläsi olla ne opioidit pehmentämässä päätäsi. Tunnevammainen.
Itse asiassa juuri ne väkivaltahetket menevät "helpommin" suojamekanismien vuoksi. Pahempia ovat ne hetket, kun pitää pelätä, että se alkaa taas, koska se alkaa, olla niiden armoilla turvattomuudessa, epävarmuudessa ja kivussa ja parannella niitä saamiaan vammoja.
Ihmisen opioidijärjestelmä voi asettua toki yliaktiiviseksi tai tuossa tapauksessa tarpeellisesti aktiiviseksi. Ei se kaikkea kipua poista, mutta onhan se myös kemiallisena ja teollisena vahva kipulääke sekä turruttaa mieltä, että kestää tilanteen paremmin.
Ei vaikuta siltä, että näiden lapsen surmaajien elämä olisi ollut aikoihin millään tavalla normaalia, saatikka sitten koskaan.
Nyt vaan sitten pitäisi tavalla tai toisella varmistaa, etteivät enää koskaan pääse tekemään mitään vastaavaa.
Rangaistukset maamme lakien mukaan, ja erityisesti vapauden menetyksen täytyy olla pitkäaikainen, mieluiten jopa koko elämän mittainen.
Vierailija kirjoitti:
Te akat ette vaan kestä elämää. Suosittelen junan eteen hyppäämistä kunhan tuo raideliikenne palautuu.
Kummasti vaan sinullekin kelpaa sairastuessasi tai vammautuessasi akkojen hoito sairaalassa. Mites nyt noin? Kärsimys kuuluu elämään ja kukaan ei välty siltä. Hyppääminen junan eteen tai muu oman kuoleman edistäminen vie pikatietä helvettiin ilman muille annettavaa armoa ja anteeksiantoa synneistä.
Älä siis edes huvin vuoksi jakele täällä tuollaisia huonoja huonompia neuvoja, jotka vievät ikuiseen kärsimykseen.
Vierailija kirjoitti:
Jos ahistutte noin kovasti uutisista ni mitenkä olis jos pistäisitte netin kiinni. Telkkaria ei sitten katella eikä radiota kuunnella. Menkää lenkille, se piristää.
Sinullehan tuo on ihan normaalia. Mene sinä nisti vaan piikittämään itseäsi moppaamaan vauvaasi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai nyt te pillitätte tämän takia? Viimeksi se oli miljardööri meren pohjassa joka teitä niin liikutti. HUOH!
Minä tuhannesti mieluummin olen ihminen, joka välittää ja rakastaa, kuin ihminen kuten sinä.
Trendien mukana ruikuttaminen on täysin eri asia kuin oikea välittäminen.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa tapahtuu paljon pahempiakin asioita joka päivä. Mm lasten hyväksikäyttöä, lapsikauppaa, lapsiin kohdistuvaa väkivaltaa jne. Se asia on hyvä tiedostaa. Mutta niihin ei kannata jäädä vellomaan eikä sitä tuskaa kannata ottaa omille harteilleen.
Se mitä ihminen voi tehdä on lisätä hyvää tähän maailmaan omalla toiminnalla.
Jos te annatte sen asian mennä itseenne ja tulette vihaiseksi, se pahuus on tehnyt tehtävänsä.
Toimikaa itse hyvän asialla. Jos te näette lapsen kadulla kenellä ei näytä asiat olevan hyvin, puhukaa sille.
Tämä pieni puolustuskyvytön lapsi koki paljon pahaa ja kidutusta, kuten oikeuslääkäri kertoi. Har
mi, että lapset ovat liian lojaaleja vanhemmilleen. Tässä kävi niin huonosti. Surettaa ajatus, kuinka paljon nämä sadistit ehtivät vielä tehdä pahaa, kun nuoria ovat. Eikö Vilja Eerikan sadistimurhaajat ole pian vapaana taas?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä. Fakta on se, että joka päivä tässä maailmassa lapset kokevat aivan kammottavia tekoja ja kuolemia.
Onko joku oma trauma hoitamatta, jos järkyttää ihan hirveästi? Surullista tuo on ja kauheaa, toki.
Ei tarvi olla mitään traumaa. Pikemminkin joskus voi olla toisinpäin, on ollut elämä niin hyvää, ettei voi kuvitellakaan edes synkimmissä ajatuksissaan, että jotain noin pahaa voi tapahtua.
Minusta nuo tuomiot on liian pieniä. Miksi ei vaadita 15 vuoden vankeutta? Pieni lapsi kitui suorastaan ja miten paljon kärsi ennen sitä? Oksettaa.
Silloin se kuvittelu voi mennä myös pieleen.
Kiiststonta lienee se, että pieni lapsi on kärsinyt henkisesti ja fyysisesti sekä kohdannut turhan kuoleman. Jos ei olisi kuollut, olisi piina jatkunut.
Kiistatonta myös se, että tekijä on sairas päästään. Psykopaatteja ei kuitenkaan taideta sulkea loppuiäksi pois vankilan sijaan, koska he tietävät, mitä tekevät. Eivät vaan välitä.
Vierailija kirjoitti:
Ai pitäiskö tuon viisastelusi jotenkin lohduttaa? Et taida tajuta että lapsi oli kokenut voimakasta kaltoinkohtelua ja kidutukseen verrattavaa kiusaamista jo pidempään. Meinaatko, että mainitsemasi "opioidiryöpyt" on tulleet joka kerta, kun pieni poika on pelännyt henkensä edestä kiusaajaansa ja jotenkin tekisi tämmöisestä sairaasta kohtelusta psremmin hyväksyttävää? Sinulla taitaa itselläsi olla ne opioidit pehmentämässä päätäsi. Tunnevammainen.
Tunnevammainen ei hallitse tunteitaan. Olen aika varma, että ne joista kirjoitat, tietävät asiasta enemmän kuin sinä. He ovat melko varmasti nähneet sen mistä kirjoittavat. Heidän ei tarvitse meinata. Heidän on pakko hillitä tunteensa toisin kuin sinun, joka mässäilet tunteilla. Raivolla, vihalla, sijaistuskalla.
He eivät voisi auttaa yhtään ketään, eivätkä siivota jälkiä, jos he käpertyisivät palloksi lattialle uikuttamaan ja vihaamaan. Minä olen nähnyt ja kuullut "pienempiä" asioita, ts. ei loppuun vietyjä. Siksi tiedän, en meinaa.
Mieti sitä, kun tulet tänne aukomaan viisastelusta ja syyttelemään tunnevammaisuudesta. Sinä et kykenisi hetkeäkään tekemään siihen viittaavaakaan työtä, ja kehtaat arvostella.
Minua auttaa asiassa se, että uskon siihen, että ihminen valitsee itse ennen syntymäänsä kohtalonsa. Poika pääsee nyt siirtymään seuraavaan elämään ja seuraavaan valitsemaansa kokemukseen. Sitä kautta pääsee lopulta nirvanaan. Sielulle mikään sairaus tai paha kuolema ei ole huono asia vaan sillä on jokin merkitys, karma.
Jos meillä olisi kuolemantuomio käytössä tai elinkautinen ilman vapaaksipääsyä niin loppuisiko lasten surmat?
Hypoteettinen kysymys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa vaan pitää huolta siitä ettei kyynisty ja yleisesti ottaen tuollaiseen ahdistukseen auttaa se että itse _toimii_ hyvää tekien. Järjestöillä (esim. SPR) on jatkuva tarve vapaaehtoisille. Sinne mukaan auttamaan (voit valita esim. että haluat nimenomaan auttaa lapsia/nuoria.) Ei pidä jäädä sohvannurkkaan surkuttelemaan kun toimiakin voi.
Njää ei jaksa. Haluan vain velloa ja kauhistella vauvapalstalla. Minä tässä tarvitsen itselleni tukea, vertaistukea!
Ha, jep. Ja hei sytytinhän mä kynttilän pojan muistolle. Olen sentään niin hyvä ja tunteva ihminen. Vähän käyn katsomassa paljonko olen saanut yläpeukkuja mutta ihan vähän vaan.
Vierailija kirjoitti:
Vihervasemmisto hyysää näitä nistejä ja vielä pitäisi veronmaksajien rahoilla rakentaa aineisiin tutustumista varten uusille käyttäjille käyttöhuoneita.
Ne nistit asuivat lapsina samanlaisissa paikoissa kuin tämä lapsi. Ne nistit pääsevät irtikin oikealla avulla ennen kuin tällaista pääse tapahtumaan.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos että laitoit kynttilän pienen pojan muistolle. Rukoilen nyt sinun puolestasi. Sinä tarvitset sitä enemmän. Älä painu alas. Älä vajoa pahoinvointtin ja vihaan.
Ohjaa tunne keksimään mitä me voimme tehdä, ettei koskaan enää voi tapahtua näin. Olen mukana miettimässä.
Kiitos tästä ihanasta viestistä, ja kaikkea hyvää!
T. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinullehan tuo on ihan normaalia. Mene sinä nisti vaan piikittämään itseäsi moppaamaan vauvaasi
Jaa ylisläisiä. Poistoon koko ketju. Menkää lenkille tai töihin.
Vierailija kirjoitti:
Minua auttaa asiassa se, että uskon siihen, että ihminen valitsee itse ennen syntymäänsä kohtalonsa. Poika pääsee nyt siirtymään seuraavaan elämään ja seuraavaan valitsemaansa kokemukseen. Sitä kautta pääsee lopulta nirvanaan. Sielulle mikään sairaus tai paha kuolema ei ole huono asia vaan sillä on jokin merkitys, karma.
Jos ihminen valitsee itse kohtalonsa niin aika saitaan huonoja valitsijoita tämä maailma on pullollaan.