Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voin henkisesti huonosti surmatun 4-vuotiaan vuoksi

Vierailija
14.02.2024 |

Tämä tapaus menee pahasti ihon alle. En ole voinut välttyä uutisotsikoilta. Uusimpia juttuja en enää lue, mutta valitettavasti osui silmiin mm.tekotapa. Sattuu. Itkettää. Tapaus tulee ajatuksiin vähän väliä. Vääryys on niin suuri. En oikein tiedä, miten pääsisin tunteesta yli. En ole varsinaisesti uskovainen, mutta olen rukoillut. Kynttilän sytytin pientä ajatellen. 😥😭💔

Kommentit (522)

Vierailija
101/522 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka itse tapaus on traaginen ja järkyttävä, tulee kuitenkin vaikutelma, että tässä ketjussa sitä käytetään lähinnä vain alustana itsekorostukseen ja huomionhakemiseen. Mitään hyötyä tuollaisesta kauhistelusta ei ole. Ja olen aika varma, ettei juuri kukaan ketjuun osallistuneista oikeasti toimi sijaisvanhempina, tukiperheenä tms. Pelkkää moraaliposeerausta siis, valitettavan yleistä tällä someaikakaudella.

Vierailija
102/522 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkimusten mukaan ei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/522 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa vaan pitää huolta siitä ettei kyynisty ja yleisesti ottaen tuollaiseen ahdistukseen auttaa se että itse _toimii_ hyvää tekien. Järjestöillä (esim. SPR) on jatkuva tarve vapaaehtoisille. Sinne mukaan auttamaan (voit valita esim. että haluat nimenomaan auttaa lapsia/nuoria.) Ei pidä jäädä sohvannurkkaan surkuttelemaan kun toimiakin voi.

Njää ei jaksa. Haluan vain velloa ja kauhistella vauvapalstalla. Minä tässä tarvitsen itselleni tukea, vertaistukea! 

Ha, jep. Ja hei sytytinhän mä kynttilän pojan muistolle. Olen sentään niin hyvä ja tunteva ihminen. Vähän käyn katsomassa paljonko olen saanut yläpeukkuja mutta ihan vähän vaan.

Äläpä viitsi. 

Vierailija
104/522 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa tapahtuu paljon pahempiakin asioita joka päivä. Mm lasten hyväksikäyttöä, lapsikauppaa, lapsiin kohdistuvaa väkivaltaa jne. Se asia on hyvä tiedostaa. Mutta niihin ei kannata jäädä vellomaan eikä sitä tuskaa kannata ottaa omille harteilleen. 

Se mitä ihminen voi tehdä on lisätä hyvää tähän maailmaan omalla toiminnalla. 

Jos te annatte sen asian mennä itseenne ja tulette vihaiseksi, se pahuus on tehnyt tehtävänsä. 

Toimikaa itse hyvän asialla. Jos te näette lapsen kadulla kenellä ei näytä asiat olevan hyvin, puhukaa sille. 

Varmaan tarkoitit kirjoituksellasi hyvää, mutta mikään noista luettelemistasi asioista ei ole kyllä pahempaa kuin kuolla hitaasti kidutukseen, kuten tälle lapselle tapahtui. Että semmosta. 

Vierailija
105/522 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vihervasemmisto hyysää näitä nistejä ja vielä pitäisi veronmaksajien rahoilla rakentaa aineisiin tutustumista varten uusille käyttäjille käyttöhuoneita.

Ne nistit asuivat lapsina samanlaisissa paikoissa kuin tämä lapsi. Ne nistit pääsevät irtikin oikealla avulla ennen kuin tällaista pääse tapahtumaan.

ei ne mitään irti halua. tässäkin tapauksessa nistejä on joka sukupolvessa. kotoa jo omaksutaan vuokralla-asuminen ja tuilla eläminen. ei noita pössyttelijöitä muu kiinnosta

Vierailija
106/522 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka olen sotauutisoinnin suurkuluttaja, aloin jo kesällä tietoisesti välttelemään noiden Joensuun lapsentappouutisten lukemista. M57

Vierailija
107/522 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka itse tapaus on traaginen ja järkyttävä, tulee kuitenkin vaikutelma, että tässä ketjussa sitä käytetään lähinnä vain alustana itsekorostukseen ja huomionhakemiseen. Mitään hyötyä tuollaisesta kauhistelusta ei ole. Ja olen aika varma, ettei juuri kukaan ketjuun osallistuneista oikeasti toimi sijaisvanhempina, tukiperheenä tms. Pelkkää moraaliposeerausta siis, valitettavan yleistä tällä someaikakaudella.

Tuntematon ei voi moraaliposeerata. Ihmisillä on tarve puhua tästä, koska tällaista pahuutta on vaikea käsittää ja tunteva ihminen järkyttyy noista uutisista syvästi.

Vierailija
108/522 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua auttaa asiassa se, että uskon siihen, että ihminen valitsee itse ennen syntymäänsä kohtalonsa. Poika pääsee nyt siirtymään seuraavaan elämään ja seuraavaan valitsemaansa kokemukseen. Sitä kautta pääsee lopulta nirvanaan.  Sielulle mikään sairaus tai paha kuolema ei ole huono asia vaan sillä on jokin merkitys, karma. 

Jos ihminen valitsee itse kohtalonsa niin aika saitaan huonoja valitsijoita tämä maailma on pullollaan.

Elämä on kärsimystä ja ilman kärsimystä ei pääse nirvanaan.

Vierailija
109/522 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ahistutte noin kovasti uutisista ni mitenkä olis jos pistäisitte netin kiinni. Telkkaria ei sitten katella eikä radiota kuunnella. Menkää lenkille, se piristää.

Sinullehan tuo on ihan normaalia. Mene sinä nisti vaan piikittämään itseäsi moppaamaan vauvaasi

Kumpiko nyt kuulosti raivoa täynnä olevalta nistiltä, sinä vai hän?

Vierailija
110/522 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua säälittää nämä empatiakyvyttömät ihmiset koska se tarkoittaa vain sitä että he voivat itse todella huonosti.

Vierailija
111/522 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos meillä olisi kuolemantuomio käytössä tai elinkautinen ilman vapaaksipääsyä niin loppuisiko lasten surmat? 

Hypoteettinen kysymys. 

Lapsellinen kysymys. Olen turruttanut aivojani ties millä aineilla ja kykenen siinä miettimään tekojeni seurauksia? Väkivaltauutisten taustalla on yleensä päihteet. 

Vierailija
112/522 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vihervasemmisto hyysää näitä nistejä ja vielä pitäisi veronmaksajien rahoilla rakentaa aineisiin tutustumista varten uusille käyttäjille käyttöhuoneita.

Ne nistit asuivat lapsina samanlaisissa paikoissa kuin tämä lapsi. Ne nistit pääsevät irtikin oikealla avulla ennen kuin tällaista pääse tapahtumaan.

ei ne mitään irti halua. tässäkin tapauksessa nistejä on joka sukupolvessa. kotoa jo omaksutaan vuokralla-asuminen ja tuilla eläminen. ei noita pössyttelijöitä muu kiinnosta

Vuokralla asuminen on ihan normaali tapa asua. Humble bragging on noloa.

Vierailija
113/522 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että mua kuvottaa nämä palstan läheisriippuvaiset pellet jotka tulevat mässyttelemään kaikilla kauheuksilla tänne, milloin mikäkin ahdistaa! Verhotaan se joksikin välittämiseksi hyi hemmetti

Vierailija
114/522 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ahistutte noin kovasti uutisista ni mitenkä olis jos pistäisitte netin kiinni. Telkkaria ei sitten katella eikä radiota kuunnella. Menkää lenkille, se piristää.

Sinullehan tuo on ihan normaalia. Mene sinä nisti vaan piikittämään itseäsi moppaamaan vauvaasi

Kumpiko nyt kuulosti raivoa täynnä olevalta nistiltä, sinä vai hän?

ei nistit välttämättä raivoa. pössytellessään ihan onnellisena moppaavat pikkulastaan

Vierailija
115/522 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa tapahtuu paljon pahempiakin asioita joka päivä. Mm lasten hyväksikäyttöä, lapsikauppaa, lapsiin kohdistuvaa väkivaltaa jne. Se asia on hyvä tiedostaa. Mutta niihin ei kannata jäädä vellomaan eikä sitä tuskaa kannata ottaa omille harteilleen. 

Se mitä ihminen voi tehdä on lisätä hyvää tähän maailmaan omalla toiminnalla. 

Jos te annatte sen asian mennä itseenne ja tulette vihaiseksi, se pahuus on tehnyt tehtävänsä. 

Toimikaa itse hyvän asialla. Jos te näette lapsen kadulla kenellä ei näytä asiat olevan hyvin, puhukaa sille. 

Varmaan tarkoitit kirjoituksellasi hyvää, mutta mikään noista luettelemistasi asioista ei ole kyllä pahempaa kuin kuolla hitaasti kidutukseen, kuten tälle lapselle tapahtui. Että semmosta. 

Koita nyt tajuta, ettei se lapsi ole ollut paniikissa vaan sulkutilassa. Se kuolintapa ei siis välttämättä satu enempää kuin mikään muukaan vaikka liikenneonettomuudessa kuoleminen. Pahinta on se, että viattoman lapsen elämä päättyi ja se KAIKKI väkivalta ja turvattomuus ja rakkaudettomuus, jota hännsai kokea.

Vierailija
116/522 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko itkitte ja montako kynttilää sytytitte kun viimeksi pakolaislaiva Välimerellä upposi???

Vierailija
117/522 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Että mua kuvottaa nämä palstan läheisriippuvaiset pellet jotka tulevat mässyttelemään kaikilla kauheuksilla tänne, milloin mikäkin ahdistaa! Verhotaan se joksikin välittämiseksi hyi hemmetti

Ja silti klikkaat auki nämä ketjut. Joku pakko-oire?

Vierailija
118/522 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vuokralla asuminen on ihan normaali tapa asua. Humble bragging on noloa.

on se normaalia sadoilletuhansille työnvälttelijöille tukiloisille

Vierailija
119/522 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palohaavojen kipu ei mene pois millään sulkutilalla. Päässäs sulla taitaa olla sulkutila.

Vierailija
120/522 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuntematon ei voi moraaliposeerata.

Totta kai voi. Joku täällä jo osuvasti satirisoikin, kuinka ap käy vähän väliä tarkistamassa saamiensa yläpeukutusten määrän. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kuusi