Voin henkisesti huonosti surmatun 4-vuotiaan vuoksi
Tämä tapaus menee pahasti ihon alle. En ole voinut välttyä uutisotsikoilta. Uusimpia juttuja en enää lue, mutta valitettavasti osui silmiin mm.tekotapa. Sattuu. Itkettää. Tapaus tulee ajatuksiin vähän väliä. Vääryys on niin suuri. En oikein tiedä, miten pääsisin tunteesta yli. En ole varsinaisesti uskovainen, mutta olen rukoillut. Kynttilän sytytin pientä ajatellen. 😥😭💔
Kommentit (522)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kestä. Olen itsekin ajatellut tätä poikaa, pientä poikaparkaa.. olen itse pienen, iloisen, hyvinvoivan pojan isä.. tuntuu niin kamalalta, eikö kukaan voinut tätä pientä auttaa.. kauhea tuo ihminen, joka teki tuon teon, ansaitsisi samanlaisen kohtelun.
Eiköhän tuo isäpuoli ainakin saa linnassa sellaisen "kivan kohtelun" bikereitten ja skinien toimesta. Vähemmästäkin on sokeutettu heittämällä kiehuvat vedet naamalle.
Nää lapsenmurhaajat menee suoraan lisko-osastolle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa tapahtuu paljon pahempiakin asioita joka päivä. Mm lasten hyväksikäyttöä, lapsikauppaa, lapsiin kohdistuvaa väkivaltaa jne. Se asia on hyvä tiedostaa. Mutta niihin ei kannata jäädä vellomaan eikä sitä tuskaa kannata ottaa omille harteilleen.
Se mitä ihminen voi tehdä on lisätä hyvää tähän maailmaan omalla toiminnalla.
Jos te annatte sen asian mennä itseenne ja tulette vihaiseksi, se pahuus on tehnyt tehtävänsä.
Toimikaa itse hyvän asialla. Jos te näette lapsen kadulla kenellä ei näytä asiat olevan hyvin, puhukaa sille.
Hyvä kirjoitus, kiitos!
Puhukaa muillekin kuin lapsille. Lisää yhteisöllisyyttä ja välittämistä Suomi tarvitsee. Vain niin me tavalliset ihmiset voimme vaikuttaa. Me haluamme tehdä jotakin ja me voimme.
Siksihän nämä asiat yrittävät tunkea ihon alle, koska kaiki
Kyllä tuossa oli kuule taas kerran ihan vaan sosiaalityöntekijä ylityöllistetty. Hänen oli pakko priorisoida muita vakavammalta vaikuttavia tapauksia ja ei reagoinut päiväkodin työntekijän tavoitteluun siksi. Päättäjämme eivät välitä. Lastensuojelussa ei enää jakseta kun työ on pelkkää epätoivoista tulipalojen sammuttelua. Yksikin väärä päätös voi aiheuttaa sen että joku lapsi k***tusm***ataan. Sille että tällaista ei enää tapahtuisi olisi paljonkin tehtävissä mutta päättäjiämme se ei kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yli 10000 lasta kuolee päivittäin nälkään ja te surette yhtä. Ei järki päätä pakota.
Nyt puhutaan suomalaisesta lapsesta.
Suomi ei kuulu kansakuntaa vaan on jotenkin irrallaan muusta maailmasta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kestä. Olen itsekin ajatellut tätä poikaa, pientä poikaparkaa.. olen itse pienen, iloisen, hyvinvoivan pojan isä.. tuntuu niin kamalalta, eikö kukaan voinut tätä pientä auttaa.. kauhea tuo ihminen, joka teki tuon teon, ansaitsisi samanlaisen kohtelun.
Jos nyt mietitään ihan oikeaa elämää niin tekijä on todennäköisesti ollut itse paskojen vanhempien rääkkäämä poika. Hän kostaa nyt pahaa oloaan kaikkialle ja on saanut paskat geenit ja kasvanut kieroon.
Rääkätystä pojasta olisi todennäköisemmin tullut kierteen jatkaja kuin katkaisija, kun olot ovat noin äärimmäisen väkivaltaiset. Lapsiparka.
Oksettavinta tässä on tekijän piittaamattomuus ja syvä pahuus. Pojan kuolema "pelasti" monia muita ihmisiä monilta tapahtumilta, kun isäpuoli lukitaan vankikaan.
"Vankila on liian lievä rangaistus tuolle s##stalle"
Muut vangit hoitelee... lapsenkiduttajat, -tappajat ja -raískaajat ovat alinta saastaa heille. Onneksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos nyt mietitään ihan oikeaa elämää niin tekijä on todennäköisesti ollut itse paskojen vanhempien rääkkäämä poika. Hän kostaa nyt pahaa oloaan kaikkialle ja on saanut paskat geenit ja kasvanut kieroon.
Rääkätystä pojasta olisi todennäköisemmin tullut kierteen jatkaja kuin katkaisija, kun olot ovat noin äärimmäisen väkivaltaiset. Lapsiparka.
Oksettavinta tässä on tekijän piittaamattomuus ja syvä pahuus. Pojan kuolema "pelasti" monia muita ihmisiä monilta tapahtumilta, kun isäpuoli lukitaan vankikaan.
Vankila on liian lievä rangaistus tuolle s##stalle
Olisko siinä sopivaa lisärangaistusta, että häntä itseään on 95 % todennäköisyydellä rääkätty itseään pahasti jo lapsena eikä ole saanut kokea rakkautta.
Rangaistus ei ratkaise mitään. Jotkut ihmiset ovat liian sairaita ja vaarallisia yhteiskuntaan.
Vierailija kirjoitti:
Yli 10000 lasta kuolee päivittäin nälkään ja te surette yhtä. Ei järki päätä pakota.
Eri asia kuolla nälkään hiipuen kuin, että poltetaan höyrypesurilla naamaa niin, että nahka lähtee.
Vierailija kirjoitti:
Niin typerää vedota tällaiseen.Kertoo alhaisesta äo:sta.
Vaikka maailmassa tapahtuisi mitä,on oikeus surra myös tätä pientä poikaa.
Se ei ole keneltäkään/mistään pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt puhutaan suomalaisesta lapsesta.
Vaikka äärimmäisen harva kokee noin äärimmäistä väkivaltaa, tässäkin massa tuhansia ja tuhansia lapsia traumatiaoituu joka päivä pysyvästi kotiensa erilaisissa perhehelveteissä. Siitä jää loppuiäksi vauriot.
Kun mietin omaa kokemustani näin turvallisesti aikuisena, en tajua,miten sen jaksoi lapsena. Nyt tuntuu, ettei mitenkään jaksaisi ja kestäisi, jos joutuisi takaisin. Ihmisellä on kuitenkin ihmeellinen kyky olla vaikeissa ja vaarallisissa olosuhteissa, niissä ei olla samassa moodissa kuin kotisohvan kauhistelijat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on huutava pula välittävistä aikuisista. Tuolla on tavaton määrä lapsia ja nuoria, jotka odottaa tukiperhettä, -henkilöä, jne...Mitä hittoa ap sinä olet tekemässä aikuisena? Suret omaa pahaa oloasi? Ja nyt toivot meiltä muilta empatiaa itsellesi? Jaat sydämen somee ja olet ostanut omatuntosi puhtaaksi?
Ei, sydämen jakaminen ei poista tätä oloa. Olet oikeassa, että välittävistä aikuisista on pula. Minäkin työskentelen lasten kanssa ja ainakin voi omassa työssä olla enemmän "tuntosarvet pitkällä" . Tämä sattuu, koska olen tunteva ihminen. Tiedän, että on muitakin, joita tapaus koskettaa. Vertaistuki auttaa, tutkitusti.
T. Ap
Hyperempatia on määritelty persoonallisuushäiröksi. Sinun kannattaa mennä työterveyteen. Tuossa on vaarana, että se alkaa vaikuttaa liikaa työhösi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän tuo isäpuoli ainakin saa linnassa sellaisen "kivan kohtelun" bikereitten ja skinien toimesta. Vähemmästäkin on sokeutettu heittämällä kiehuvat vedet naamalle.
Nää lapsenmurhaajat menee suoraan lisko-osastolle.
Onko lisko-osasto sama kuin pelkääjien osasto? Joka tapauksessa ei lapsenmurhaajista tykätä niissäkään
Vierailija kirjoitti:
Missä åidin kuva ? Entä isä miten reageeraa. Ei saisi piilotella kuvia kun on näin vakavasta asiasta kysymys.
Kuvat löytyy kyllä jos haluaa ne nähdä.
Jos tuon lapsen tilalla ois ollu koira tai kissa niin teitä ei kiinnostais ollenkaa
Itse säilyin hengissä kidutuksesta.
Hyvä ap, sanoit rukoilleesi vaikket ole varsinaisesti uskovainen. Jumala kuulen ihmisen huokauksenkin silloin, kun sanoja ei rukoukseen löydy. Voit olla varma, että rukouksesi on kuultu.
Vaikket myönnä olevasi uskovainen, on sinulla kuitenkin hädän hetkellä Jumala, joka kuulee rukouksesi. Eikös se ole jonkin sortin uskovaisuutta, että hakee apua Kaikkivaltiaalta? Oikein hyvä ja hyvin teit!
Jatka rukoilua ja saat mielenrauhan lahjana Jumalalta.
Tänään on muuten Tuhkakeskiviikko, jolloin Jeesus meni ennen ristiinnaulitsemistaan erämaahan rukoilemaan ja paastoamaan 40 päiväksi. Saatana piinasi ja kiusasi Häntä siellä, mutta Hän voitti Saatanan.
Lasten saamisen jälkeen tällaiset uutiset ovat tuntuneet todella pahalta. Kun on itsellä ollut talo täynnä pieniä poikia, ei voi ymmärtää tällaista.
Olen itse elänyt väkivaltaisessa kodissa, toki se oli aikuisten välistä mutta olen kyllä juossut itsekin kirvestä karkuun. Mutta tällainen mitä nyt uutisoitu on ihan järkyttävää ja kannatan tässä kyllä sitä kuoleman
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa tapahtuu paljon pahempiakin asioita joka päivä. Mm lasten hyväksikäyttöä, lapsikauppaa, lapsiin kohdistuvaa väkivaltaa jne. Se asia on hyvä tiedostaa. Mutta niihin ei kannata jäädä vellomaan eikä sitä tuskaa kannata ottaa omille harteilleen.
Se mitä ihminen voi tehdä on lisätä hyvää tähän maailmaan omalla toiminnalla.
Jos te annatte sen asian mennä itseenne ja tulette vihaiseksi, se pahuus on tehnyt tehtävänsä.
Toimikaa itse hyvän asialla. Jos te näette lapsen kadulla kenellä ei näytä asiat olevan hyvin, puhukaa sille.
Hyvä kirjoitus, kiitos!
Puhukaa muillekin kuin lapsille. Lisää yhteisöllisyyttä ja välittämistä Suomi tarvitsee. Vain niin me tavalliset ihmiset voimme vaikuttaa. Me haluamme tehdä jotakin ja me voimme.
Siksihän nämä asiat yrittävät tunkea ihon alle, koska kaiki
Vanhemmissa on havaittavissa jaksamisvajetta, kaikki vanhemmat eivät itsekään ole päässeet kiinni yhteiskuntaan, ja lisäksi huono-osaisuus periytyy joissain tapauksissa ylisukupolvisesti.
Kuinka monta haukkumaketjua täälläkin on päivittäin siitä, miten lapsen kaverit sitä ja tätä, jne. Tuolla on tavaton määrä lapsia ja nuoria joilta puuttuu se kodin turva ja hoiva. Ja kaikkia heitä ei voida pelastaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eri asia kuolla nälkään hiipuen kuin, että poltetaan höyrypesurilla naamaa niin, että nahka lähtee.
Itse asiassa pahempi. Kuollut poikakin kärsi enemmän aiemmasta väkivallasta ja siitä, että isäpuolta piti pelätä. Viimeinen ilta on mennyt shokissa, josta ei tarvinnut koskaan toeta normaaliin tietoisuuteen ja kohdata illan aiheuttamat fyysiset ja henkiset traumat.
Olen itse kokenut väkivaltaa niin, että olen mennyt shokkiin, joten tiedän edes vähän, mitä väkivaltatilanteessa tapahtuu juuri sillä hetkellä ihmisen keholle ja mielelle. Jos ei tapahtuisi, kaikki pakenisivat paniikissa väkivaltaisista kodeistaan jo ensimmäisen kerran jälkeen.
Facesta löytyy molemmat idiootit ja kuvat.
Vierailija kirjoitti:
Ei se lapsi ole ollut samassa paniikissa kuin te. Ei kirkunut, purrut, huitonut, huutanut tusksta ja kauhusta. Tuollainen on mahdollista vain silloin, kun tilanne ei ole liian uhkaava. Liian uhkaavassa tilassa mennään freeze-reaktioon ja se jäädyttää myös kohteen tuntemukse suurelta osin.
Tälläkin palstalla on ihmisiä, jotka tietävät, ainakin pienimuotoisemmin, miten jatkuvan väkivallan kohde turtuu ja jäätyy. Jos hän ei tiedä muusta eikä kukaan huomaa tai välitä, vaan sulkee silmänsä - mitä muuta ihminen voi tehdä? Fysiologinen reaktio tai sen puute
Olen kuullut aikuisten ihmisten kertovan ja he sanovat juuri näin kuin edellinen kommentoija kertoi. Se ei poista sitä, että näin ei saa tapahtua kenellekään.
Viha ei poista meidän yhteisöllistä vastuutamme. Viha voi yhdistää meitä, mutta ei sillä kenellekään apua ja turvaa saada. Tuomita voi, mutta ei se uhria takaisin tuo. Mitä lienee tekijä kostanut, minä en halua kostaa kenellekään. En koe tarvetta samaistua tekijään ja tuntea samoja tunteita. Minä kieltäydyn olemasta villi-ihminen. Meillä on oikeuslaitos.
/eri
Tunteellisuuteen pätee sama kuin muillakin elämän osa-alueilla, eli liikaa ei ole koskaan hyväksi, vaan kultainen keskitie on parempi vaihtoehto. Tuossa on helposti se vaara, että alat näkemään peikkoja siellä missä niitä ei ole.