Voin henkisesti huonosti surmatun 4-vuotiaan vuoksi
Tämä tapaus menee pahasti ihon alle. En ole voinut välttyä uutisotsikoilta. Uusimpia juttuja en enää lue, mutta valitettavasti osui silmiin mm.tekotapa. Sattuu. Itkettää. Tapaus tulee ajatuksiin vähän väliä. Vääryys on niin suuri. En oikein tiedä, miten pääsisin tunteesta yli. En ole varsinaisesti uskovainen, mutta olen rukoillut. Kynttilän sytytin pientä ajatellen. 😥😭💔
Kommentit (522)
Vierailija kirjoitti:
Niinpä. Fakta on se, että joka päivä tässä maailmassa lapset kokevat aivan kammottavia tekoja ja kuolemia.
Onko joku oma trauma hoitamatta, jos järkyttää ihan hirveästi? Surullista tuo on ja kauheaa, toki.
Oma trauma hoitamatta?!! Kyllä tämä on hirvittävää ilman omia traumojakin. Olet sairas!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt kipin kapin sijaisperheeksi ilmoittautumaan! Eikä miyään tekosyitä, kaikki te järkyttyjät. Voitte suoraan osaltanne vaikuttaa, että tämä lapsikulta jää viimeiseksi murhan uhriksi tässä maassa.
Ei ole tekosyytä. Minua ja miestäni ei iän vuoksi enää kelpuuteta sijaisvanhemmiksi, vaikka varmasti olisimme parempia lapsen hoitajia kuin parikymppiset narkkivanhemmat.
Mua ei ole koskaan kelpuutettu sijaisvanhemmaksi, kato kun ei ole sitä "ainoaa autuaaksi tekevää asiaa" eli MIESTÄ, sotkemasa ja hakkaamassa potentiaalisia sijaislapsia. VASTA MIEHEN läsnäolo tekisi minusta kelvolisen antamaan hyvän kodin pahoinpidellyille lapsille, näin on viisaamaat päättäneet, ne iki-ihanat sossut! Ainoastaan Satu Taiveaho on poikkeus joka KELPAA sijaisvanhemmaksi ilman MIESTÄ koska on ITSE sosiaalijohtaj
Terveisiä 90-luvulta? Yksinhuoltajakin voi toimia sijaisvanhempana ja tukiperheenä. Itse olen ollut sijaisäiti vuodesta 2011.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt kipin kapin sijaisperheeksi ilmoittautumaan! Eikä miyään tekosyitä, kaikki te järkyttyjät. Voitte suoraan osaltanne vaikuttaa, että tämä lapsikulta jää viimeiseksi murhan uhriksi tässä maassa.
Ei ole tekosyytä. Minua ja miestäni ei iän vuoksi enää kelpuuteta sijaisvanhemmiksi, vaikka varmasti olisimme parempia lapsen hoitajia kuin parikymppiset narkkivanhemmat.
Mua ei ole koskaan kelpuutettu sijaisvanhemmaksi, kato kun ei ole sitä "ainoaa autuaaksi tekevää asiaa" eli MIESTÄ, sotkemasa ja hakkaamassa potentiaalisia sijaislapsia. VASTA MIEHEN läsnäolo tekisi minusta kelvolisen antamaan hyvän kodin pahoinpidellyille lapsille, näin on viisaamaat päättäneet, ne iki-ihanat sossut! Ainoastaan Satu Taiveaho on poikkeus joka KELPAA sijaisvanhemmaksi ilman MIESTÄ koska on ITSE sosiaalijohtaj
Olipa katkeraa tekstiä, syyt lienee muualla kuin siinä ettei ole miestä.
Yhden vanhemman sijaisperheitä on yhä enemmän, ja nykyään myös sateenkaaripareja koulutetaan toimimaan sijaisperheinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sijaisperheillä ei ole mitään vaikutusvaltaa tuollaisiin, hassu. Eivät he päätä huostaanotoista. Lastensuojelu ja oikeuslaitos on vastuutahoja niissä asioissa
Sijaisperheitä ei ole tarpeeksi, joten lapsia joudutaan sijoittamaan kotiin "perhetyön tukemana". Hassahtanut olet itse.
Ei ole koska ette kelpuuta työttömiä. Suurin osa suomalaisista on jossain vaiheessa elämäänsä työttöminä, mutta te vaan haaveilette jostain fantasia perheestä...ei ole eikä tule. Olette itse aiheuttaneet tämä kriisin. Minne sit n
Olen jo kertonut ketjuun oman tarinani. Lapsi tuo mukanaan myös ongelmansa joten totta hitossa se pitää selvittää kattavasti onko perheestä siihen. Pelkkä puhtaat lakanat ei siihen riitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sijaisperheillä ei ole mitään vaikutusvaltaa tuollaisiin, hassu. Eivät he päätä huostaanotoista. Lastensuojelu ja oikeuslaitos on vastuutahoja niissä asioissa
Sijaisperheitä ei ole tarpeeksi, joten lapsia joudutaan sijoittamaan kotiin "perhetyön tukemana". Hassahtanut olet itse.
Ei ole koska ette kelpuuta työttömiä. Suurin osa suomalaisista on jossain vaiheessa elämäänsä työttöminä, mutta te vaan haaveilette jostain fantasia perheestä...ei ole eikä tule. Olette itse aiheuttaneet tämä kriisin. Minne sit n
Lapset joutuu laitoksiin? Laitokset on yli paikoilla, joten ei niihinkään jouduta vaan tuetaan sitä kotona oloa kuten tässäkin tapauksessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei pidä paikkaansa. Sijaisvanhemmiksi voivat ryhtyä niin lapsiperheet, pariskunnat kuin yksinasuvatkin. Myös sukulais- tai läheisperhe voi toimia sijaisperheenä. Mielenterveys ja terveys ylipäätään pitää olla aika hyvällä tolalla, mutta sinkkuus ei ainakaan planilla ole este.
Vierailija kirjoitti:
Mutta miksi oikea isä ei ollut tekemisissä enemmän, vai oliko? Minkä ikäisiä biologiset vanhemmat oli? Jos hyvin nuoria, silloin yleensä isovanhemmat on kuvioissa mukana. Jos tiedossa että isäpuoli tekee huumekauppaa, ja se on prioriteetti niin eihän lasta voi jättää hetkeksikään sellaisen hoitoon. Jossain tässä nyt mättää.
Miksi huoltajuutta ei oltu annettu bio isälle? Tai tämän vahemmille? MIksi he ei käyneet tarkastamssa mitkä lapsen kotiolot on jos tiedossa että äiti ja isäpuoli on huumeenkäytäjiä? Kyllähän sossuillakin vastuu on ja päiväkdilla jos tietäävät että vanhemmat käyttää huumeita?
Ei kai se isäkään mikään kuoropoika ole, jos hänellä on erolapsi jonkun parikymppisen narkin kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mm. ukrainassa ja gazassa kuolee 4-vuotiaita lapsia käytännössä päivittäin.
Miksi se kun kuolema tapahtuu suomessa yhtäkkiä vaikuttaa sinuun?
En pysty ymmärtämään.
Ne ei kuole kiduttamalla laajoihin palovammoihin, kärsien yksin ilman hoitoa.
Ei. Ne saattavat kuolla rais*aamalla äitinsä silmien edessä tai silvot*an palasiksi tai räjähtävät kappaleiksi tai palavat poroksi pommin iskettyä.
Ainakin räjähtämällä kappaleiksi, ei tarvitse kitua.
Joku täällä kyseli tekijöiden nimiä. Tiedän ne, mutta en viitsi julkaista niitä. Löytyy kyllä helposti, kun vähän jaksaa googletella..
Toivon, että paha saa palkkansa. Tuntuu niin kamalalta mitä se pieni poika on joutunut kestämään koko elämänsä. Ja uskomatonta on se, että pojan oma mummo on oikeudessa puolustellut äitiä ja isäpuolta. Jokainen aikuinen, joka on ollut tämän pienen pojan elämässä, on ollut petturi. Myös perheen kanssa tekemisissä olleet lastensuojelun työntekijät on saatava vastuuseen. Eikö Vilja-Eerikasta opittu mitään?!!! Vihaksi laittaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta miksi oikea isä ei ollut tekemisissä enemmän, vai oliko? Minkä ikäisiä biologiset vanhemmat oli? Jos hyvin nuoria, silloin yleensä isovanhemmat on kuvioissa mukana. Jos tiedossa että isäpuoli tekee huumekauppaa, ja se on prioriteetti niin eihän lasta voi jättää hetkeksikään sellaisen hoitoon. Jossain tässä nyt mättää.
Miksi huoltajuutta ei oltu annettu bio isälle? Tai tämän vahemmille? MIksi he ei käyneet tarkastamssa mitkä lapsen kotiolot on jos tiedossa että äiti ja isäpuoli on huumeenkäytäjiä? Kyllähän sossuillakin vastuu on ja päiväkdilla jos tietäävät että vanhemmat käyttää huumeita?
Ei kai se isäkään mikään kuoropoika ole, jos hänellä on erolapsi jonkun parikymppisen narkin kanssa.
Huhu kertoo että murhaaja ei ollut antanut sen tavata lastaan. Siinähän kato voi menettää sossumassit jos muksu meneekin exälle.
Vierailija kirjoitti:
Joku täällä kyseli tekijöiden nimiä. Tiedän ne, mutta en viitsi julkaista niitä. Löytyy kyllä helposti, kun vähän jaksaa googletella..
Toivon, että paha saa palkkansa. Tuntuu niin kamalalta mitä se pieni poika on joutunut kestämään koko elämänsä. Ja uskomatonta on se, että pojan oma mummo on oikeudessa puolustellut äitiä ja isäpuolta. Jokainen aikuinen, joka on ollut tämän pienen pojan elämässä, on ollut petturi. Myös perheen kanssa tekemisissä olleet lastensuojelun työntekijät on saatava vastuuseen. Eikö Vilja-Eerikasta opittu mitään?!!! Vihaksi laittaa!
Joo, ei kannata. Ilmaisen oikeusavun turvin ne voi vaikka tehtailla kunnianloukkausilmoja poliisille näistä nettikirjoitteluista. Tommoset tuntee omat oikeutensa aina paremmin kuin välittivät rikkomistaan oikeuksista, esim. lapsen oikeudesta elämään.
Pienen lapsen äitinä nämä uutiset on sen verran saaneet tuntemaan, että tekee mieli halata omaa lasta enemmän. Ja sylitellään kans kun hän pyytää päästä syliin. Mutta en varsinaisesti ole tuntenut niin voimakasta pahaa oloa uutisista, että olisin itkenyt. On se silti tunteisiin mennyt, enkä käsitä miten joku voi olla niin paha pienelle ihmiselle (tai kenellekään ylipäätään). Olen pääosin keskittynyt ja fokusoinut ajatukseni niihin iloisiin asioihin, joita arkielämässäni koen. Turha vellottaa omaa mieltään liikaa pahalla, en pidä ikävien asioiden mässäilystä.
On hyvä tiedostaa, että maailmassa tapahtuu pahaa, jolle et voi itse mitään. Kannattaa keskittyä vaikuttamaan hyvällä omassa vaikutuspiirissä. Teet sen, mitä voit. Turha itkeä asioille, joihin ei itse pysty vaikuttamaan.
Olen vuosien mittaan opetellut säätelemään tunteitani, jotta pystyisin mahdollisen pahan tilanteen tullen omalle tai lähipiirini kohdalle ajattelemaan selkeästi ja rationaalisesti. Tunteiden vallassa tämä ei onnistu. Jos minuun tai perheeseeni kohdistuu pahaa, on minun pystyttävä toimimaan järkevästi, jotta tilanteesta päästään pois tai että lopputulos olisi mahdollisimman hyvin pelastettavissa. Omaa mieltä on hyvä treenata tähän. Ja arkisin esimerkki tästä on vaikkapa liikenneonnettomuus jos sinulle sattuu niin tai jos saavut ensimmäisenä onnettomuuspaikalle. Turha tunteilu on pakko pistää sivuun kun soitat hätäkeskukseen. Järjen täytyy olla tunteiden yläpuolella. Siinä täytyy laskelmoida ja osata toimia, jotta mahdollisimman moni saa parhainta apua mahdollisimman pian.
Vierailija kirjoitti:
Pienen lapsen äitinä nämä uutiset on sen verran saaneet tuntemaan, että tekee mieli halata omaa lasta enemmän. Ja sylitellään kans kun hän pyytää päästä syliin. Mutta en varsinaisesti ole tuntenut niin voimakasta pahaa oloa uutisista, että olisin itkenyt. On se silti tunteisiin mennyt, enkä käsitä miten joku voi olla niin paha pienelle ihmiselle (tai kenellekään ylipäätään). Olen pääosin keskittynyt ja fokusoinut ajatukseni niihin iloisiin asioihin, joita arkielämässäni koen. Turha vellottaa omaa mieltään liikaa pahalla, en pidä ikävien asioiden mässäilystä.
On hyvä tiedostaa, että maailmassa tapahtuu pahaa, jolle et voi itse mitään. Kannattaa keskittyä vaikuttamaan hyvällä omassa vaikutuspiirissä. Teet sen, mitä voit. Turha itkeä asioille, joihin ei itse pysty vaikuttamaan.
Olen vuosien mittaan opetellut säätelemään tunteitani, jotta pystyisin mahdollisen pahan tilanteen tullen omalle tai lähipiirini kohdalle aj
Tuo kyllä määräytyy aika pitkälti ihmisen aivorakenteen ja hermoston mukaan, miten tilanteessa toimii. Itselläni on traumatisoidun ihmisen aivot ja hermosto, joten olen tilanteissa rauhallinen toimija. Jos menee pahemmaksi, jäädyn, kuten kaikki, kun riittävän pahaksi menee, mutta en ole koskaan siinä paniikkivaiheessa. Turvallinen ja hyvä elämä ihan luonnollisesti järkkyy, jos jotain kamalaa tapahtuu ja jos silloin panikoituu niin sitten tekee niin.
Sama. Aivan kauheaa ja ilmeisesti huolta oli tunnettu jo aiemmin. Ulkomailta oli uutisissa vauvansa vahingossa uuniin laittanut vanhempi.
Painepesurin kiehuvalla vedellä peseminenkään ei voi mitenkään tulla muuten kuin rikostarkoituksessa mieleen.
Sikäli tärkeää uutisoida, että ihmiset ymmärtävät, ettei "vahinko" ole mikään syy tehdä rikoksia eikä vahingoittaa ketään.
Vierailija kirjoitti:
näin kuvia tästä lapsesta netissä, kun hakee äidin nimellä kuvahaussa
Oliko kidutusvideoita?
Vierailija kirjoitti:
Oliko tämä "isäpuoli" jälkeenjäänyt vai miksi hän ei osannut hoitaa nelivuotiasta lasta. Olin 12-vuotias kun osasin hoitaa pikkusiskoani.
Olit jatkuvasti päihteiden vaikutuksen alaisena?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On kyllä törkeää, jos ei syytetä murhasta. Tuo on ihan yhtälailla jatkuvasti pahenevaa kidutusta kuin Vilja-Eerikan tapauksessa.
Mistä tiedät?
Niinhän noissa lehtijutuissa on kerrottu. Poika pekäsi isäpuolta jo valmiiksi. Ihan älytön termi sinänsä koko isäpuoli. Kyseessä oli mies, joka majaili samassa asunnossa, ei mikään isään viittaava millään muotoa.
Onko sulla näyttöä? Syyttäjällä ei ole.
Tällä pienellä lapsella ei ollut eikä ole mitään oikeuksia elämänsä aikana eikä näköjään vielä sen jälkeenkään. Tämä tapaus ja eilinen oikeuden päätös koettelevat oikeustajuani ja luottamustani Suomen oikeusjärjestelmään ja lastensuojeluviranomaisiin. Millään ei taida olla enää mitään väliä.
Onkohan palstan 'poikalapsihullu' nyt oikein mielissään?
Aivan kammottava tapaus. Olen päättänyt etten lue yksityiskohtia, sillä alan voida fyysisesti pahoin. Itsellä saman ikäinen lapsi ja tuntuu musertavalta, että tuollainen samanlainen pieni ihminen on joutunut pelkäämään, kärsimään ja lopulta menettänyt henkensä. Äidin (ja isän) kuuluisi rakastaa ja suojella lastaan...