Tamperelaisilta kysymys paikallistuntemuksesta (taksi ei tiennyt)?
En voi sanoa muuta kuin että olen yllättynyt, mutta ei kai takseilta mitään tietämystä vaadita enää. Miten on, tiedättekö mihin olen menossa, kun sanon taksissa:
Kommentit (44)
EKA-marketteja ei ole ollut enää vuosikymmeniin. Veisin sut hautausmaalle.
Kuinka pitkälle "paikallistuntemuksen" pitäisi ulottua että kelpaa? 70-luvulle siis mitä ilmeisimmin. 50-luvulle, 30-luvulle, 20-luvulle, 1800-luvulle? Mietin vaan, että onko niin vaikea sanoa edes Koikkarin Prisma, jos Koivistonkylä on liian pitkä. Vai onko kyseessä joku ylimielisyyden ilmentymä, millä osoitetaan vastapuolen olevan tyhmä ja alempiarvoisempi? Vastaavaa varmaan tapahtuu Helsingissä, kun puhutaan vanhaa slangia nuoremmalle tai eri murretta puhuvalle tai jotain muuta kuin suomea äidinkielenään puhuvalle.
Näin nelikymppisenä, kun omista baarivuosista on jo aikaa, saatetaan kaverin kanssa sopia että nähdään Metron edessä, vaikkea Metroa ole ollut ainakaan vuosikymmeneen, tai että poliisi pysäytti Kolmenelosen kohdalla, mutta en pyytäisi taksikuskilta kyytiä näihin kohteisiin, koska en voi olettaa hänen tietävän niitä.
Tiedän ton ja muistan sanonnan 'naiset menee ekaan ja miehet tokaan' mutta en pidä tuota yleistietona. Eikö ap osannut neuvoa kuskia paremmin?
Olen asunut Tampereella 3 vuotta, olen nelikymppinen ihan muualta tullut.
Koikkari on tuttu, se pitäisi taksikuskin mielestäni tietää.
Ekan päättelin heri tarkoittavan Prismaa. Eli oikein olisi mennyt, mutta tätä en usko kaikkien tietävän. Omalla kotipaikkakunnallani nuoriso ihmettelee, kun kaikkia s-ryhmän kauppoja kutsutaan sokkareiksi (Sokos). Sokosta siellä ei siis enää ole virallisesti.