Tamperelaisilta kysymys paikallistuntemuksesta (taksi ei tiennyt)?
En voi sanoa muuta kuin että olen yllättynyt, mutta ei kai takseilta mitään tietämystä vaadita enää. Miten on, tiedättekö mihin olen menossa, kun sanon taksissa:
Kommentit (44)
Vierailija kirjoitti:
Helppo. Koivistonkylän Prismalle sut vietäisiin.
Niin luulis olevan ilmiselvä asia, vaan kun ei ole.
Miksi sen taksikuskin pitäisi joku typerä historiaan jäänyt kulma tietää? Puhu kunnon Suomea kun annat ohjeita.
No tiedätkö itse missä on Mussun Esso?
Outo olet aapee.
Tosiaan.
Ihan kuin maailmassa ei muuta olisi kuin sinun Takapajula.😂😂😂😂😂
Ja porukan pitäisi osata tulkita. Sinua.
Vierailija kirjoitti:
Miksi sen taksikuskin pitäisi joku typerä historiaan jäänyt kulma tietää? Puhu kunnon Suomea kun annat ohjeita.
Kulmapa hyvinkin. Viereiset bussipysäkit kulkevat edelleen Ekankulman nimellä.
Ei ole asiallista antaa taksikuskille tuollainen osoite. Nuorempi sukupolvi ja muualta muuttaneet eivät sitä tunnista.
Minä tunnistan, mutta se johtuu siitä, että olen asunut Tampereella 19-vuotiaasta asti eli vuodesta 1973.
Vierailija kirjoitti:
No tiedätkö itse missä on Mussun Esso?
Jos Mussu on Tampereella, se ei ole vakiintunutta nimistöä, toisin kuin Koikkari.
Ihan vaan off topic, mutta taksia ajaa usein myös esim. opiskelijat sivutyönä. Opiskelija saattaa olla mistä päin maata tahansa muuttanut sinne Tampereelle, joten pitäisikö jokaisen siis tuntea läpikotaisin nämä paikallisten vanhat paikannimet? Käsittääkseni heidän pitäisi jollain tasolla pystyä tietämään, mistä tietyt kadut löytyvät + heillä on käytössä navigaattori.
Täähän on sama, kuin pyytäisi nykyään jotain taksikuskia viemään Lepuskin Maxiin 😂
Vierailija kirjoitti:
Outo olet aapee.
Tosiaan.
Ihan kuin maailmassa ei muuta olisi kuin sinun Takapajula.😂😂😂😂😂
Ja porukan pitäisi osata tulkita. Sinua.
Koikkarin Ekamarket ei ole ollut pirkanmaalaisille mikään takapajula. Wikipedian mukaan se oli koko Suomen ensimmäinen automarket (1976). Nuoremmilla voi olla ikärajoitteita yhdistää Ekamarketia nykyiseen Prismaan.
Eikö maalima pyörikään tamperelaisten ympärillä, voi kauhia
Vierailija kirjoitti:
Eikö maalima pyörikään tamperelaisten ympärillä, voi kauhia
Etkö ole tamperelainen? Silloin et lukenut otsikosta, ettei gallup ollut sinulle.
Ap on vanha mummo ja olettaa, että kaikkien pitää tietää Kekkosen-ajan paikannimet ja muinaiset kaupat. Seuraavaksi sitten Ahovalintaan 👍
Eräässä kaupungissa on n. 800 metrin päässä toisistaan 2 palanutta kioskia. Toinen on palanut joskus 30-35 vuotta sitten, toinen huomattavasti myöhemmin. Molempien luona on kerrostaloja, joissa asuu vanhuksia. Osoite kerrostaloille on kuulemma x. (esim toinen) talo palaneesta kioskista. Pitää vain tietää kumpaa palanutta kioskia asiakas tarkoittaa...
Vierailija kirjoitti:
Täähän on sama, kuin pyytäisi nykyään jotain taksikuskia viemään Lepuskin Maxiin 😂
Tääkin on todella helppo, kun on paikallishistorian tuntemusta, mutta ei varmaan kyllä kovin moni 2000-luvulla syntynyt ja Espooseen esim. opintojen perässä muuttanut tiedä.
Vierailija kirjoitti:
Ei taida kamelikuskit tietää koikkarin ekasta mitään. Tuskin tietää Tampereella 2000-luvulla syntyneetkään.
Ei tiedä 70-luvun puolivälissä TAYS:ssa syntynyt ja Tampereella vuosia liikkunutkaan...
Vanhana (entisenä?) Tamperelaisena helppo.
Näistä uusista paikoista ei hajuakaan, 30 vuotta maailmalla.
No en olisi tiennyt. Tosin olenkin asunut Tampereella vuodesta 2003 ja sitä ennen Kangasalla -80 luvulta asti. Tampereella tullut pyörittyä ysäriltä asti mutta Koivistonkylä ei ole tuttua seutua enkä ole perehtynyt sen historiaan. En tiennyt edes että Koivistonkylää kutsutaan Koikkariksi.
Helppo. Koivistonkylän Prismalle sut vietäisiin.