Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paras pikkupaikkakunta, jossa olet asunut ja jonne voisit palata

Vierailija
13.02.2024 |

Vaihteeksi tällainen hyvän mielen ketju :)

Itsellä Oulu. Parinkymmenen ulkomailla vietetyn vuoden jälkeen olen alkanut lämmetä ajatukselle kotiseudulle paluusta.

Kommentit (411)

Vierailija
101/411 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Putasjärvi,kuten hyö ite kuttuvat paikkakuntaansa.

Vierailija
102/411 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsinki. Maailman miljoonakaupungeissa asuneina arvostan tätä rauhaa. Jossain vaiheessa tulee kyllä varmasti taas ikävä vähän suurempiin ympyröihin, mutta siihen asti nautin tästä luonnonläheisyydestä ja lyhyistä etäisyyksistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/411 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin pikkupaikkakuntaan kannattaisi lähteä jos haluaa pk-seudulta lopullisesti pois?

Suosittelen Heinolaa.

Vierailija
104/411 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sotkamo, upea luonto, kivoja liikkeitä ja yllättävän virkeä kylä. 

Vierailija
105/411 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oulu, pikkupaikkakunta? :D

Sanon Savonlinna 

On se mm. Los Angelesissa asuneen silmin :)

ap

Eli pohjimmiltaan tämä olikin vain tällainen humble brag -aloitus?

Vierailija
106/411 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helsinki. Maailman miljoonakaupungeissa asuneina arvostan tätä rauhaa. Jossain vaiheessa tulee kyllä varmasti taas ikävä vähän suurempiin ympyröihin, mutta siihen asti nautin tästä luonnonläheisyydestä ja lyhyistä etäisyyksistä.

Niin ja kun miettii, niin Helsingissä ei edes ole mitenkään lyhyet etäisyydet. Mutta riippuu mistä suunnasta katsoo ja mistä itse sattuu tykkäämään. Itse olen kotoisin pieneltä paikkakunnalta ja omaan makuuni jopa Helsinki on aivan liian iso.

Vierailija
107/411 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pello.

Talvella hiljaista, mutta kesällä vilkasta. Ruotsi kävelymatkan päässä. Puoli-ilmaisia asuntoja. Erämaat ja laskettelukeskukset lähellä. 

Syksyllä odotin keskellä päivää ja keskellä viikkoa Pellossa kaupan parkkipaikalla autossa, kun mies kävi ostoksilla. Ostoksilla kävi myös sen vajaan vartin aikana neljä eläkeikäistä riutunutta miestä ostamassa kaljaa ja viinaa, joista kaksi jäivät kaupan eteen viinapulloa tyhjentämään. Kaupassa asioi myös metrohousuihin pukeutuneita punanaamaisia ja sikaniskaisia machomaastureilla saapuneita miehiä niinikään alkoholiostoksilla joista yhden kyytiin lähti kaksi sekavan oloista nuorta. Voihan se olla, että siellä oli jotkut Pellon syyskarkelot meneillään sinä tiistaina. Tämän näyn jälkeen esinäkemältä rauhaisalta vaikuttanut kylä ei houkutellut jäämään kahville.

Vierailija
108/411 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Forssa

Vierailija
109/411 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viitasaarella oli rento meno ja hyvät pillut.

Vierailija
110/411 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän Oulu on pieni, tai keskisuuri kaupunki Suomenkin mittakaavassa. Väkiluku on kasvanut kuntaliitosten myötä.

Itse voisin muuttaa takaisin Kemiin, jossa olin pari vuotta töissä. Kyllä, luitte oikein. Meren läheisyys on siellä aivan ainutlaatuista, toisin kuin vaikkapa Oulussa, josta olen kotoisin. Koin myös, että ihmiset Meri-Lapissa olivat mukavampia kuin kotiseudulla.

Täältä kannatusääni Kemille. Asuin Kemissä noin vuoden töitten vuoksi. Mukavia olivat kemiläiset. Asunnot halpoja ja suuri, hieno Meripuisto. 

Vierailija
111/411 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inari tai Ivalo 

Vierailija
112/411 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapinlahti . Mukavat ihmiset,vesistöt,vuoret,kulkuyhteydet syynä.

Vierailija
113/411 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakko lisätä että Sastamalasta puuttuu ehkä palveluja, ellei joku tuo sinne opitkot, villat, vaatteet kaiken kokoisille ja yksityiset lääkärit tms. Tampereelle ja muualle on pitkä matka.

Joo mutta tontit on halpoja ja jlauta että järvenrantaa riittää joka lähtöön! Pk-seudulla on kaikki rannat kesäisin tupaten täysiä, mutta Sastamalassa on niin ihanan vähän ihmisiä että rannoilla on rauhallista. Tampereelle ei ole pitkä matka ja junat Hesaan kulkee monta kertaa päivässä. 

Vierailija
114/411 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauhajoki, Paljon vapaita pikkunaisia.

Vierailija
115/411 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soukka Espoossa. Väkiluku reilu 8000. 

Vierailija
116/411 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempani Lempäälässä ja sitä voi kyl suositella, Akaata myös. Mutta Valkeakoskea en voi suositella.

Vierailija
117/411 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakko lisätä että Sastamalasta puuttuu ehkä palveluja, ellei joku tuo sinne opitkot, villat, vaatteet kaiken kokoisille ja yksityiset lääkärit tms. Tampereelle ja muualle on pitkä matka.

Samaa mieltä. Sastamalasta Vammala, Sastamalan "keskus". Jos kaipaa idyllistä maalaispikkukaupunkia jossa kuitenkin on kaikki hypermarketit prisma, cittari Lidl sairaala, terveyskeskus ym. ja muut palvelut kävelymatkan säteellä  ja söpöä idyllistä,  "piparkakkukylä" tunnelmaa. Lapsiystävällistä ympäristöä. Lapsille kaikkea toimintaa. 

Kauniita luontomaisemia ja vesistöjä, kokemäenjoki virtaa uljaana keskellä ja kaunis luonto ympärillä. Miinuksena on, että työpaikkoja ei löydy. positiivista on, että toimivat juna-ja bussiyhteydet Tampereelle.

Asuin puoli vuotta ja ihan kiva kokemus. Joku "sympaattinen aura" lepää Vammalan yllä. Ehkä jos hankin joskus lapsia, voin kuvitella että ehkä muuttaisin sinne. Jotenkin satukirjamainen tunnelma. "Jälkikuvana" jäi Vammalan "valoisuus" ja ja tietty pysähtyneisyyden tunne. Ihmiset on hyvällä tavalla maalaisia. Tosin voin kuvitella, että teinit inhoaa Vammalaa. 

Vierailija
118/411 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äpätti. Ei yhtään persua.

Vierailija
119/411 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Akureyri. Rakastan sitä paikkaa. Jos riittäisi kielitaito ja saisin töitä, palaisin heti.

Minulla myös! Olin vaihdossa siellä ja tykkäsin tosi paljon!

Vierailija
120/411 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin pikkupaikkakuntaan kannattaisi lähteä jos haluaa pk-seudulta lopullisesti pois?

Oikea vastaus kysymykseen on mihin tahansa pikkupaikkakunnalle pk-seudun ulkopuolelle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kolme