Paras pikkupaikkakunta, jossa olet asunut ja jonne voisit palata
Vaihteeksi tällainen hyvän mielen ketju :)
Itsellä Oulu. Parinkymmenen ulkomailla vietetyn vuoden jälkeen olen alkanut lämmetä ajatukselle kotiseudulle paluusta.
Kommentit (411)
Kaikki pienet kunnat, jotka ei ole kaupunkien nousukasmaisia kehyskuntia, on tosi kivoja. Jos ei palvelut kiinnosta ja viihtyy sellaisessa ympäristössä. Tykkää luonnosta, halvasta asumisesta ja omasta rauhasta jne. Niille hyvä, joille tämä nykyaika ei niin maistu.
Hollola on liian lähellä Lahtea. Hämeenkoski vaikka on osa Hollolaa voi olla ok.
Asikkala/Vääksy, Padasjoki tai Orimattila, ehkä Iitti Päijät-Hämeestä.
Olen asunut ainoastaan yhdellä pikkupaikkakunnalla, jonne muutin aikuisena. En kerro paikkakunnan nimeä, mutta sinne en kyllä palaisi. Väki vähenee ja vanhenee, palvelut kaikkoaa ja tunnelma on yleisesti apaattinen.
Vierailija kirjoitti:
Olen asunut ainoastaan yhdellä pikkupaikkakunnalla, jonne muutin aikuisena. En kerro paikkakunnan nimeä, mutta sinne en kyllä palaisi. Väki vähenee ja vanhenee, palvelut kaikkoaa ja tunnelma on yleisesti apaattinen.
Miksi et kerro? Laita vihje paikkakunnan ensimmäinen kirjain. Alkoi kiinnostaa onko sama mitä mietin:D
Siilinjärvi. Kiva pieni paikkakunta, jossa on lähes kaikki tarvittavat palvelut. Löytyy S- ja K-ryhmän kauppa sekä Lidl ja Halpa halli, Tokmanni, liikenne-/huoltoasemia ja uimahalli. Vuorelan suunnalla on hyvä kylpylä-hotelli hienolla sijainnilla. Busseja kulkee hyvin Kuopioon puolessa tunnissa.
Oulu on ankea paikka. Kaikki on rakennettu autoilun ehdoilla ja siksi rumaa ympäristöä. Moottoritie halkoo kaupunkia ja palvelut levällään. Kaunista luontoa pitää hakea satojen kilometrien päästä kuten muutenkin Pohjanmaalla. Sinne en kaipaa.
Savonlinnaan kaipaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oulu, pikkupaikkakunta? :D
Sanon Savonlinna
On se mm. Los Angelesissa asuneen silmin :)
ap
No nyt olet Suomessa ja keskustelet suomalaisten kanssa. Voit lopettaa ton lesoilun.
Tätä asennetta en ymmärrä. Miksi ihmeessä se, että joku kertoo asuvansa/asuneensa ulkomailla olisi jotakin lesoilua? Suomi on monella tapaa erittäin hyvä maa, kun vertaa esimerkiksi niihin maihin, joissa olen itse asunut Afrikassa ja Aasiassa.
Valitettavasti siinä omassa, satakuntalaisessa pikkukunnassa, jossa synnyin ja asuin nuoruuteni, sinkkuna kyllästyisin kuoliaaksi. Mutta jos olisi elämäntoveri ja oma talo siellä, tai ei enää kaipaisi muiden ihmisten seuraa ja huvituksia, vaan ne omat pienet ympyrät kotona riittäisivät, niin sitten siellä asuminen olisi ihan realistinen vaihtoehto. Aika monelle sinne omiin lapsuudenmaisemiin jonkinlainen ikävä ja kaiho jää.
Lauttasaari. Kuin oma kaupunkinsa.
Itselläkin Savonlinna, koska "kaikki" on siellä Saimaan rannalla. Yksi rantatontti onkin sieltä vähän kiikarissa. Toinen mahdollinen voisi olla Puumala, onko siitä kokemuksia?
Taipalsaari,saaristokunta Lappeenrannan vieressä.Vietin siellä onnellisen lapsuuden,löysin lasteni äidinTodella miellyttäviä paikkakuntalaisia.
Vierailija kirjoitti:
Kiuruvesi. Hipsterhenkinen keidas keskellä Ylä-Savoa. Pohjois-Savon Punavuoreksikin olen kuullut sanottavan
Minäkin haaveilen tuonne muuttamisesta. Vuodenajat on tukevasti kohdillaan. Luonnon huminan kuulee.Parasta kaikessa, luultavimmin tuolta ei löydy wokeahdistelua.
Vierailija kirjoitti:
Taipalsaari,saaristokunta Lappeenrannan vieressä.Vietin siellä onnellisen lapsuuden,löysin lasteni äidinTodella miellyttäviä paikkakuntalaisia.
Etelä-Karjalassa on kyllä mukavia ihmisiä.
Taivassalo. Meri, luonto, kulttuurihistoria.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hoilola,ei tiedä onko savossa vai venäjällä,humoristisia alkuasukkaita,hieman vaikea kieltä ymmärtää,mutta ei sieltä nauramatta selviä.
Oli nauru kaukana kun auton lasi oli hajotettu keskellä päivää ja viety kaikki mikä irti lähti ja asuntoon yritettiin murtautua. Asunut ennen Hollolaa yli kymmenellä paikkakunnalla ja mitään vastaavaa ei koskaan ollut tapahtunut. Myös joku hullu yritti päälle käydä, keskellä päivää myöskin.
Ei ikinä enää Lahteen tai Hollolaan
Tuossa taisi olla i välissä. Ei siis Hollola, vaan Hoilola. Kylä Joensuussa, erittäin lähellä rajaa.
Oli nauru kaukana kun auton lasi oli hajotettu keskellä päivää ja viety kaikki mikä irti lähti ja asuntoon yritettiin murtautua. Asunut ennen Hollolaa yli kymmenellä paikkakunnalla ja mitään vastaavaa ei koskaan ollut tapahtunut. Myös joku hullu yritti päälle käydä, keskellä päivää myöskin.
Ei ikinä enää Lahteen tai Hollolaan