Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikropettäminen or not ?

Vierailija
13.02.2024 |

Allekirjoitaneella (M) takana pitkä parisuhde, jonka aikana on hankittu lapset. Lapset  ovat nyt jo nuorimmainenkin mukaan lukien aikuisia, ja vanhimmat päässet oman elämänsä herroiksi. Parisuhde ei ole koko pitkän suhteen aikana ollut erityisen intohimoinen, mutta toimeen on tultu jotenkin - välillä paremmin ja välillä huonommin. Itse olen tunteellisempi kuin vaimoni ja kaivannut läheisyyttä, enemmän kuin sitä on ollut tarjolla. Kyseessä ei ole siis pelkän seksin kaipuu vaan myös ja ensisijaisesti muunlaisen läheisyyden kaipuu. Hän on tällaisen läheisyyden kaipuun kokenut ahdistavaksi ja tehnyt hänet entistä etäisemmäksi.

Vaimoni ei ole työssään onnistunut aivan odottamallaan tavalla, vaan on jäänyt haasteita etsiessään, lähinnä horisontaalisten siirtojen varaan. Tämä on aiheuttanut turhautumista, kun ei ole saanut haluamiaan positioita. Minun on ollut vaikea tukea häntä, koska suhteemme on muodostunut jo aiemmin etäiseksi.  En itsekään ole hänen puoleltaan tukea saanut raskaiden vaiheiden aikana. Mutta toki henkistä tukea, jaksamisn avuksi, olisi voinut jakaa enemmän puolin ja toisin.

Muutama vuosi sitten vaimoni työpaikalla tapahtui suuri organisaation uudelleenjärjestely ( suuri organisaatio ), jossa hän menetti aiemmin saavuttamiaan postioita. Tämän jälkeen hänen käytöksessään tapahtui muutos, jonka seurauksena lähes kaikenlainen henkinen yhteys väliltämme katosi- siis se vähäinen jota oli aiemmin ollut. Myös muita kummallisia muutoksi tapahtui mm. kaikki sosiaalisen median aiemmin käytössä olleet tilit poistuivat käytöstä. Tuli puheissa usein tarve viettää enemmän kaveriaikaa työkavereiden kanssa, aiemmin sellaista tarvetta ei ollut.  Hän viittasi usein nimettömän tai nimettömien työkavereiden sanomisiin ja alkoi verrata minun ja työkaveireiden tekemisiä keskenään, nämä kun tekevät useat asiat paljon fiksummin kuin minä. Puheet alkoivat kuulostaa jonkinlaiselta ihastumiselta työkaveriin , kysyttyäni vaimo kuitenkin kiisti ehdottomasti ihastumisen olemassaolon. Mutta hän kuitenkin mainitsi usein kuinka mukavasti työkaverit kannustavat, tukevat, huomioivat ja kehuvat häntä. Erityistä viestittelyä jonkun  kanssa, hän kuitenkin sähläsi ja viestit tulivatkin minun tietooni - poisti ne toki nopeasti omituisten selitysten kera. Hänellä on o viikottain useita kahdenkeskisiä lounaita tietyn työkaverin kanssa, työpaikan oman lounasravintolan ulkopuolella muilta piilossa, koska keskustelevat kuulemma työpaikan asioista joita muiden ei soisi kuulevan.  Yhteisiä projektejakaan heillä ei ole, eli niitä ei tarvitse käsitellä lounaiden muodossa. No pienellä painostuksella tälle kaverille löytyi lopulta nimikin, mutta ei siinä mitään, koska hän on kertonut tulevansa paljon paremmin toimeen mieskavereiden kuin naispuoleisten työkavereiden kanssa. Naispuoliset työkaverit hän ilmeisesti kokee kilpailijoikseen. Niin ja tällä kaverilla on myös samankaltainen työhistoria, liekö siis kokemusasiantuntija ?   Hyvin henkilökohtaisia asioita elämästään he jakavat keskenään, sellaisia joita ei kyllä yleensä työkavereille kerrota, ainakaan minun työympäristössäni. 

Pitkän sepustuksen jälkeen kysymys. Edellä kuvattu on muodostunut minulle päänsisäiseksi ongelmaksi. Onko kyseessä mahdollinen mustasukkaisuus vai olenko hieman sinisilmäinen , enkä tajua mistä tässä oikeasti on kyse ? 

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin, naisesi on ilmeisesti vähän ihastunut työkaveriinsa. Ihastumisia nyt sattuu pitkässä suhteessa vaan sattuu.. Pistä nainen (kuvaannollisesti) seinää vasten ja sano että aistit jonkin olevan vinossa ja haluat vastauksia.

-se hellyydenkipeä nainen 

Vierailija
22/27 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tule mulle mieheksi. Minä oon hellyyden kipeä nainen. Kehun, arvostan, kannustan, tuen, jne. mutta ikinä en itse sitä saa...😕😕

Oletko parisuhteessa? Siirtymässä mikropettämisestä, fyysiseen pettämiseen? Tästä luotettava uusi kumppani. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiivistä perkele! 

Päinvastoin: mielestäni erinomainen ja hyvin taustoittava aloitus. Jos ei tuon verran jaksa lukea, niin se on sitten lukijan ongelma eikä kirjoittajan. 

Aloitus tuomittaneen trolliksi, mutta minä veikkaan että siinä on totta ainakin 90 prosenttia. Tunnistan itse oman suhteeni vaimooni, koska se on samanlainen etäinen ja en saa henkistä tukea enkä läheisyyttä. Meillä ei tosin vielä ole ollut tätä viestin ydinongelmaa, mutta mistä sitä tietää vaikka joskus tulee. Kenties itselleni tai hänelle.

Vierailija
24/27 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihastumisia tapahtuu pitkän suhteen aikana puolin ja toisin. Se on ihan normaalia. Jos ihminen on toisen kanssa sanotaanko vaikka 50 vuotta yhdessä, niin onhan se nyt selvä että normaali ihminen saa matkan varrella tuntemuksia muitakin kohtaan. Ja mikäs aikuiselle sen selvempi paikka kuin työpaikka. Mutta näistä ei pidä panikoida, koska väitän että suurin osa jää mentaaliselle tasolle ja aikanaan haihtuu sitten siitä. Joku pieni flirtti tai mielensisäiset ajatukset ei ole sinällään mikään paha asia, voivat olla suhteelle hyväksikin. Mutta aikuisella ihmisellä on myös tietyt rajat, joita hän noudattaa. Hyvässä parisuhteessa ei mennä sen tietyn rajan yli, huonossa parisuhteessa alkaa pettäminen ja kaikki menee paskaksi. Toki jos suhde yksinkertaisesti on huono, lienee se ja sama pettääkö vai ei kun se suhde on tuomittu kumminkin. Tosin loukkaahan se pahasti ennen loppua. Mutta jos ei kuitenkaan kaipaa muuta kuin vaihtelua, ei normaalit lähde pettämään. Flirtti ja ajatukset ei ole pettämistä, valehtelu ja paneminen sitä tietysti on. 

Vierailija
25/27 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta varmaan on pettämistä sekin jos mies näkee muista naisista unta. Tai jos on töissä naisvaltaisella alalla.

Vierailija
26/27 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäs jos tekisit jotain kivaa vaimon kanssa, esim ihan kunnon treffit? Hän kaipaa selkeästi näkemistä naisena, ei vain äitinä tai vaimona. Kokeileppa sitä ensin.

Ei auta enää jos on ihastunut toiseen. Tuollaisesta tulee vain ahdistusta. Itselläni vastaava tilanne ja mies alkoi kotona kyttämään työpaikan nurkalla ja yritti tyliin aivan epätoivoisia tekoja. Häivyin omilleni hyvin nopeasti. Ukko ei vaan meinannut sittenkään antaa periksi. 

Vierailija
27/27 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimosi on vähintään ihastunut tuohon työkaveriin ja tunne on molemminpuolinen. Siitä kertoo se, että yhteisiä lounaita on noin usein. Ammatillisesti tuollaisessa tehtävässä kannattaisi pyrkiä verkostoitumaan mahdollisimman paljon. Vaimosi toimii juuri päinvastoin kaveeraamalla vain yhden kanssa.

Vaimosi myös tuntee jonkinasteista syyllisyyttä touhuistaan tai pelkää sinun suuttuvan. Tästä kertoo viestien poistaminen ja epämääräiset selittelyt.

Tilanne on ajautunut tuohon pisteeseen tahattomasti. Kokenut pettäjä osaisi peittää jälkensä paremmin. Luultavasti jos seksi olisi jo kuvioissa, vaimosi pyrkisi salaamaan asian paremmin. Välttämättä mitään muuta ei siis ole tapahtunut kuin mitä kuvasit jo viestissä. Hankala tilanne joka tapauksessa.

Pyri huomioimaan vaimoasia paremman. Älä tivaa tai näytä mustasukkaisuuttasi, tämä saa sinut vaikuttamaan heikolta vaimosi silmissä ja ajaa häntä vain etäämmälle.