Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikropettäminen or not ?

Vierailija
13.02.2024 |

Allekirjoitaneella (M) takana pitkä parisuhde, jonka aikana on hankittu lapset. Lapset  ovat nyt jo nuorimmainenkin mukaan lukien aikuisia, ja vanhimmat päässet oman elämänsä herroiksi. Parisuhde ei ole koko pitkän suhteen aikana ollut erityisen intohimoinen, mutta toimeen on tultu jotenkin - välillä paremmin ja välillä huonommin. Itse olen tunteellisempi kuin vaimoni ja kaivannut läheisyyttä, enemmän kuin sitä on ollut tarjolla. Kyseessä ei ole siis pelkän seksin kaipuu vaan myös ja ensisijaisesti muunlaisen läheisyyden kaipuu. Hän on tällaisen läheisyyden kaipuun kokenut ahdistavaksi ja tehnyt hänet entistä etäisemmäksi.

Vaimoni ei ole työssään onnistunut aivan odottamallaan tavalla, vaan on jäänyt haasteita etsiessään, lähinnä horisontaalisten siirtojen varaan. Tämä on aiheuttanut turhautumista, kun ei ole saanut haluamiaan positioita. Minun on ollut vaikea tukea häntä, koska suhteemme on muodostunut jo aiemmin etäiseksi.  En itsekään ole hänen puoleltaan tukea saanut raskaiden vaiheiden aikana. Mutta toki henkistä tukea, jaksamisn avuksi, olisi voinut jakaa enemmän puolin ja toisin.

Muutama vuosi sitten vaimoni työpaikalla tapahtui suuri organisaation uudelleenjärjestely ( suuri organisaatio ), jossa hän menetti aiemmin saavuttamiaan postioita. Tämän jälkeen hänen käytöksessään tapahtui muutos, jonka seurauksena lähes kaikenlainen henkinen yhteys väliltämme katosi- siis se vähäinen jota oli aiemmin ollut. Myös muita kummallisia muutoksi tapahtui mm. kaikki sosiaalisen median aiemmin käytössä olleet tilit poistuivat käytöstä. Tuli puheissa usein tarve viettää enemmän kaveriaikaa työkavereiden kanssa, aiemmin sellaista tarvetta ei ollut.  Hän viittasi usein nimettömän tai nimettömien työkavereiden sanomisiin ja alkoi verrata minun ja työkaveireiden tekemisiä keskenään, nämä kun tekevät useat asiat paljon fiksummin kuin minä. Puheet alkoivat kuulostaa jonkinlaiselta ihastumiselta työkaveriin , kysyttyäni vaimo kuitenkin kiisti ehdottomasti ihastumisen olemassaolon. Mutta hän kuitenkin mainitsi usein kuinka mukavasti työkaverit kannustavat, tukevat, huomioivat ja kehuvat häntä. Erityistä viestittelyä jonkun  kanssa, hän kuitenkin sähläsi ja viestit tulivatkin minun tietooni - poisti ne toki nopeasti omituisten selitysten kera. Hänellä on o viikottain useita kahdenkeskisiä lounaita tietyn työkaverin kanssa, työpaikan oman lounasravintolan ulkopuolella muilta piilossa, koska keskustelevat kuulemma työpaikan asioista joita muiden ei soisi kuulevan.  Yhteisiä projektejakaan heillä ei ole, eli niitä ei tarvitse käsitellä lounaiden muodossa. No pienellä painostuksella tälle kaverille löytyi lopulta nimikin, mutta ei siinä mitään, koska hän on kertonut tulevansa paljon paremmin toimeen mieskavereiden kuin naispuoleisten työkavereiden kanssa. Naispuoliset työkaverit hän ilmeisesti kokee kilpailijoikseen. Niin ja tällä kaverilla on myös samankaltainen työhistoria, liekö siis kokemusasiantuntija ?   Hyvin henkilökohtaisia asioita elämästään he jakavat keskenään, sellaisia joita ei kyllä yleensä työkavereille kerrota, ainakaan minun työympäristössäni. 

Pitkän sepustuksen jälkeen kysymys. Edellä kuvattu on muodostunut minulle päänsisäiseksi ongelmaksi. Onko kyseessä mahdollinen mustasukkaisuus vai olenko hieman sinisilmäinen , enkä tajua mistä tässä oikeasti on kyse ? 

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muijas panee vierasta.

Vierailija
2/27 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs jos tekisit jotain kivaa vaimon kanssa, esim ihan kunnon treffit? Hän kaipaa selkeästi näkemistä naisena, ei vain äitinä tai vaimona. Kokeileppa sitä ensin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian pitkä, en jaksanut lukea. Mutta jos sinulla on mikropenis, niin kyllä sitä kai voi mikropettämiseksi silloin sanoa.

Vierailija
4/27 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiivistä perkele! 

Vierailija
5/27 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kokeiltu, ei oikein innostu . Mutta olet oikeassa huomiota hän varmasti kaipaa, mutta ei minulta.

-AP

Vierailija
6/27 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimollasi on suhde. Aikuisten välisessä suhteessa myöskin pannaan. Valmistaudu tulevaan eroon!

Vierailija
7/27 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon ollu vähän samanlaisessa tilanteesssa. Järkkäsin treffit meille kaikilla herkuilla ja otin häntä enemmän huomioon ja kerroin hänelle asioita. Aistin sen tilanteen kotona ja tiesin, että nyt on asiat laitettava kuntoon vielä, kun ne voi laittaa. Molemmat piristy. Aloin myös näkemään häntä naisena enkä vaimona ja äitinä. Hän kiitti siitä minua. JA on itsekin tehnyt minulle hyvää niiden deittien jälkeen. Saan saman takasin häneltä. Suhteissa tulee välillä nousuja ja laskuja, mutta aina pitäs muistaa se, että joskus on sen kumppanin halunnut ja siksi se on sun kumppanin ja sinä olet hänen kumppani. Mä itse olen muistutellut itseäni siitä, että miksi pokailin häntä ja hän lämpesi. Molemmat palataan aina sinne alkuuun muistamaan asioita mikä laittoi tälle tielle.

Vierailija
8/27 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuon mittainen teksti on liian pitkä , ei kannata ihmetellä miksi ihmiset eivät lue kirjoja.  Lukeminen kuitenkin auttaa ymmärtämään asoita ja lisää ihan faktatietoakin. 

Vierailija
9/27 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen mikropettänyt. Kävin mikrottamassa Saarioisten valmislaganea naapurinrouvan keittiössä enkä kertonut vaimolle. Meidän mikro haisee pahalle, kun vaimo ei sitä siivoa. En kehtaa sanoa asiasta, koska tiedän että vaimo suuttuisi ja sitten pitäisi mykkäkoulua monta päivää, ehkä jopa protestina ottaisi mikron töpselin seinästä.

Vierailija
10/27 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla melko viatontakin. Mahd. pientä ihastusta tai sitten vaan saa tarvitsemaansa huomiota. 

Vierailija
11/27 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset naiset ovat parisuhteessa usein tunnekylmiä ja hakevat tarvitsemaansa hyväksyntää parisuhteen ulkopuolelta ja buustaavat sillä itsetuntoaan. Tällainen näivettää parisuhteen ennemmin tai myöhemmin.   

Vierailija
12/27 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi olla melko viatontakin. Mahd. pientä ihastusta tai sitten vaan saa tarvitsemaansa huomiota. 

Pitäisi kyllä lakata sen ihastuksen kanssa viettämästä aikaa/juttelemasta henkilökohtaisia asioita, tai voi lipsahtaa muuksikin.

Vierailija
13/27 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo vertaaminenhan se on kans paha merkki.

Vierailija
14/27 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemuspohjalta  sanoisin, että ap:n kannattaa aloittaa uuden osoitteen etsiminen.

Juuri näin se alkaa ensin rakennellaan kaveripohjalta läheinen kaverisuhde.  Sitten huomataan että ollaan kasvettu entisessä parisuhteessa erilleen  ja kuinka sattuikaan että samanaikaisesti tämä kaverisuhde onkin muuttunut rakkaudeksi. Sillä että kaverisuhdetta on rakenneltu pidempään ei tietenkään ole mitään tekemistä erilleen kavamisen kanssa entisessä parisuhteessa.

On näppärää aloittaa uusi suhde tutun kaverin kanssa, jonka on oppinut tuntemaan hyvän kaverisuhteen aikana. 

Vierailija
15/27 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttu tilanne. Vaimo lähdössä. 

Vierailija
16/27 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt ymmärrä. Jos suhde vaimoon on ollut AP:n mielestä etäinen jo pitkään, niin miksi vasta nyt alkaa mustasukkaisuus nostamaan päätään?

Vierailija
17/27 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo ei ole okei, sinun ei tarvitse sitä hyväksyä. Kannattaa kysyä suoraan, mikä on homman nimi.

Vierailija
18/27 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimo kieltää kaiken koska ei halua loukata/selitellä ja koska ei ole vielä aivan varma mihin tämä ystävyys lopulta johtaa. Kunnes eräänä päivänä ilmoittaa, että tämä oli tässä ja muuttaa pois.

Vierailija
19/27 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäs jos tekisit jotain kivaa vaimon kanssa, esim ihan kunnon treffit? Hän kaipaa selkeästi näkemistä naisena, ei vain äitinä tai vaimona. Kokeileppa sitä ensin.

Ap:n parisuhde taitaa olla jo tilassa, jossa vaimo vain tuhahtaa äkäisesti ehdotukselle treffi-illasta. Tai jos suostuukin lähtemään, niin selailee tylsistyneenä puhelintaan ruokaa odotellessa.

Vierailija
20/27 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tule mulle mieheksi. Minä oon hellyyden kipeä nainen. Kehun, arvostan, kannustan, tuen, jne. mutta ikinä en itse sitä saa...😕😕