Minkä helv* takia kerrostaloon otetaan koiria jotka räksyttävät pitkiä aikoja putkeen?
Kommentit (155)
Tyttöni joutui muuttamaan kerrostalosta koirien takia. Ensimmäinen koira ei haukkunut, otti tälle kaverin ja tämä toinen koira haukkui ja paljon. Sai pari varoitusta ja lopulta vuokraisäntä purki sopimuksen. Oli vuokralla yksityisen ihmisen asunnossa. Asuu nyt rivitalossa, jossa molemmilla puolilla on koiria.
Meillä asuu naapurissa yh, jonka koira on haukkunut 2 vuotta aina, kun yh ei ole kotona, myös öisin.
Isännöintitoimistoon on soitettu, mutta he eivät reagoi, joten kun määräaikainen työni päättyy teen eläinsuojeluilmoituksen.
Yh:lle on sanottu koiran haukkumisesta, mutta häntä ei kiinnosta niin teemme eläinsuojeluilmoituksen.
Vinkkinä koirallisille kerrostaloasukeille, ostakaa kotiinne valvontakamera niin näette mitä koira touhuaa kun olette poissa. Kameroita saa parilla-kolmella kympillä ja ne tallentaa muistikortille niin ei mene mitään kuukausimaksuja pilvipalveluista. Kännykästä voi katsoa livekuvaa ja siitä voi myös kelata taaksepäin ja katsoa menneitä tapahtumia. Kuuluu myös äänet eli jää todisteet jos joku naapuri hakkaa seinää tai kolisuttaa postiluukkua.
Asun ok-talossa ja mulla on kaksi kameraa, yksi ulkona ja yksi sisällä. Ulkokamera maksoi vähän enemmän kun pitää olla säänkestävä, olisiko ollut noin kuutisenkymppiä.
Vierailija kirjoitti:
Olisi kiva kuulla jonkun kerrostalossa asuvan koiran omistajan ajatuksia siitä miksi päätti ottaa koiran kerrostaloon.
Itse otin koiran kerrostaloon, ja hyvin on mennyt. Ulkoillaan pari tuntia päivässä, kotona ollessa koira nukkuu ja lepäilee, ei mekasta tai riehu. Haukahtaa ehkä kaksi kertaa vuodessa jos jostain oikein kovasti hämmästyy, mutta ikinä ei räksytä ja yksin ollessaan nukkuu hiirenhiljaa (olen seurannut videokameralla, joten tiedän ettei pidä ääntä). En näe miten koira siitä kärsii ettei ole isoa taloa tai omaa pihaa, ei se siellä pihalla kuitenkaan yksikseen viihtyisi vaan olisi siellä missä ihmisetkin. Sama homma talon suhteen, vaikka olisi 200 neliötä ympärillä niin koiralla on kuitenkin ne muutama lempipaikka missä aina nukkuu, ei se vaeltele ympäri taloa päivät pitkät.
Me yritettiin saada varoitusta koiraperheelle joiden rakit ei pärjää hetkeäkään ilman omistajia, valitus oli asiallinen ja oikein tehty naapureiden kesken. No, viimein isännöitsijän hyväksyttyä sen puuttuikin toisessa rapussa asuva hallituksen puheenjohtaja asiaan ja sai isännöitsijän perumaan lupansa varoitikseen. Sanoisin jo äärimmäiseksi kiusaamiseksi!
Vierailija kirjoitti:
Pitääpä tän langan innoittamana käydä ostamassa yksi haukkuva koira lisää kotiin. Työttömien persunaapureiden itku on musiikkia korvilleni.
Käyt tupakalla parvekkeella. Ollaan sanottu sulle, mutta sua ei kiinnosta. Heinäkuussa, kun tulee helteet laitan parvekekukilleni kanankakkaa ja menen itse mökille.
Hauskaa tulevaa kesää naapurini.
Kyllä ihmisillä on oikeus kotieläimiin. Kaikki ei töiden tai muuden kiireiden takia ehdi päiviään lemmikkien kanssa viettämään. Voivat silti tykätä eläimistään. Turhaan uikutat.
Meillä naapurin koira haukkuu aina kun se ei ole kotona. Ollaan sanottu, mutta häntä ei kiinnosta.
Naapurin yh tekee myös yövuoroja. Itselle päättyy työt. Koiran ja hallituksen leikkausten innostamana olen ajatellut viettää vasarointi, musiikin kuuntelu siivous päivää aina kun naapuri tulee yövuorosta kotiin.
V-mäistä tulevaa Suomea.
Vierailija kirjoitti:
Meillä naapurin koira haukkuu aina kun se ei ole kotona. Ollaan sanottu, mutta häntä ei kiinnosta.
Naapurin yh tekee myös yövuoroja. Itselle päättyy työt. Koiran ja hallituksen leikkausten innostamana olen ajatellut viettää vasarointi, musiikin kuuntelu siivous päivää aina kun naapuri tulee yövuorosta kotiin.
V-mäistä tulevaa Suomea.
Jos tekee yövuoroja töissä niin kannattaa ostaa omakotitalo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se että minulla ei ole varaa/halua ostaa omakotitaloa, ei tarkoita, etteikö minulla olisi oikeutta omistaa lemmikkiä (perheenjäsentä).
Sinulla ei ole mitään OIKEUTTA omistaa koiraa tms. lemmikkiä, kun et kykene huolehtimaan siitä. Se, että sinun lemmikiksi häiritsee kaikkia muita kerrostalossa, ei ole asiallista. Lemmikki on eläin, ei perheenjäsen.
Koira on nimenomaan perheenjäsen, osa laumaa. Koiraa ei pidä koskaan ottaa harrastusvälineeksi tai eläimeksi, vaan perheenjäseneksi. Ihmiset ovat nisäkkäitä, kuten koirakin. Olemme vain erilajisia. Meillä on samat perherakenteet. Ihminen puhuu ihmisen kieltä ja koira puhuu koiran kieltä, eli haukkuu ym. Eikö olekin jännää, että koira oppii vähintään kymmeniä ihmiskielen sanoja, mutta tyhmät ihmiset eivät opi koirakielen sanoja :D
-Eri
Tässä kerrostalossa yläkerran kakarat kiusaavat koiraa niin, että haukkuu. Monta kertaa päivässä. Koira on kiltti eikä haukku ongelmainen. Nämä lapsoset tekevät kaikkensa, että saavat pikku koiran reagoimaan. Aivan törkeään. Näillä lapsilla ei minkäänlaisia tapoja. Koira ei ole haukku herkkä eikä yksin. Mutta sitäkin kiusataan ajattelemattomien lapsien toimesta. Syyt on syvemmällä.
Vierailija kirjoitti:
Tässä kerrostalossa yläkerran kakarat kiusaavat koiraa niin, että haukkuu. Monta kertaa päivässä. Koira on kiltti eikä haukku ongelmainen. Nämä lapsoset tekevät kaikkensa, että saavat pikku koiran reagoimaan. Aivan törkeään. Näillä lapsilla ei minkäänlaisia tapoja. Koira ei ole haukku herkkä eikä yksin. Mutta sitäkin kiusataan ajattelemattomien lapsien toimesta. Syyt on syvemmällä.
Miksi otatte koiran, kun perheessä on lapsia?
Oma vika.
Turha itkeä, jos naapurit tekevät eläinsuojeluilmoituksen.
Vasarointi siivous päivää.
Hiljaisuus päättyy aamulla klo 7.00.
Kerrostaloon kannattaa ottaa kissa tai kani tai marsu tai kilpikonna. Joku hiljainen eläin.
Vierailija kirjoitti: Olisi kiva kuulla jonkun kerrostalossa asuvan koiran omistajan ajatuksia siitä miksi päätti ottaa koiran kerrostaloon.
Ei tarvitse ihan noin tyhmäksi heittäytyä :D
Siksi, että me asumme kerrostaloissa, tietenkin.
Vierailija kirjoitti:
Hei olen koira ja asun kerrostalossa. Minua ette muuten kiellä!
t: koira
Ei kielletä, mutta korealaisravintolaan on oltu yhteydessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oma vika.
Ehkä lasukin voi olla aiheellinen.
Vierailija kirjoitti:
Hankkikaa valvontakamera niin jää todisteet siitä että lapset ärsyttää koiraa tahallaan.
Meillä naapurin mummolla on välillä hoidossa joku lapsenlapsi tms millä on pakkomielle kiusata meidän koiria aidan takaa. Inhottavaa, kun silloin kun tuo kakara on paikalla niin koiria ei voi yhtään pitää ulkona. Meidän tapauksessa kamera ei voi osoittaa kohti naapuria, mutta äänet jäävät kameran muistiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oma vika.
Ehkä lasukin voi olla aiheellinen.
Jos koiran ulkoilutus kestää 2 minuuttia niin ei ole hyvää lastenhoitoakaan.
No mulla on katsos älyä orjuuttaa tuollainen kuolakone, mutta ennen kaikkea mulla on järkeä olla orjuuttamatta.
Ihan sinun omaksi parhaaksesi, koska mitään hyödyllistä käyttöä mulla ei sulle ole.