Minkä helv* takia kerrostaloon otetaan koiria jotka räksyttävät pitkiä aikoja putkeen?
Kommentit (155)
Vierailija kirjoitti:
Osta koirapilli ja ehdollista se koira aina räksyttymään pillistä. Sen jälkeen puhaltelet sitä aina kun omistajat ovat kotona. Koira kuulee sen, mutta omistajilla ei oo hajukaan mitä tapahtuu :)
Tämä on todella hyödyllistä 👍
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei olen koira ja asun kerrostalossa. Minua ette muuten kiellä!
t: koira
Haista sinä koira vi**u.
Niin muuten haistankin koska hajuaistini on äärimmäisen hyvä. Toisin kuin sinulla tyhmä ihminen.
No mulla on katsos älyä orjuuttaa tuollainen kuolakone, mutta ennen kaikkea mulla on järkeä olla orjuuttamatta.
Ihan sinun omaksi parhaaksesi, koska mitään hyödyllistä käyttöä mulla ei sulle ole.
Koira on itse lähtenyt kesyyntymään ja hyötyy ihmisestä. Siksi meillä on nykyään koiria.
Juu, mutta koira ei ole ihminen.
Sun koiran haukunta voi kuulua puhelimeen, kun moni tekee etätöitä ja monessa paikassa puhelut äänitetään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se että minulla ei ole varaa/halua ostaa omakotitaloa, ei tarkoita, etteikö minulla olisi oikeutta omistaa lemmikkiä (perheenjäsentä).
Sinulla ei ole mitään OIKEUTTA omistaa koiraa tms. lemmikkiä, kun et kykene huolehtimaan siitä. Se, että sinun lemmikiksi häiritsee kaikkia muita kerrostalossa, ei ole asiallista. Lemmikki on eläin, ei perheenjäsen.
Olet kauhea. Todella paha ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Kerrostaloon kannattaa ottaa kissa tai kani tai marsu tai kilpikonna. Joku hiljainen eläin.
Kilttimies joka kokoaa jotain pienoismalleja vaatehuoneessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei olen koira ja asun kerrostalossa. Minua ette muuten kiellä!
Haista sinä koira vi**u.
Niin muuten haistankin koska hajuaistini on äärimmäisen hyvä. Toisin kuin sinulla tyhmä ihminen.
No mulla on katsos älyä orjuuttaa tuollainen kuolakone, mutta ennen kaikkea mulla on järkeä olla orjuuttamatta.
Ihan sinun omaksi parhaaksesi, koska mitään hyödyllistä käyttöä mulla ei sulle ole.
Koira on itse lähtenyt kesyyntymään ja hyötyy ihmisestä. Siksi meillä on nykyään koiria.
Juu, mu
Onko teillä siellä virastossa koira?
Ei, naapurin koira haukkuu, postinjakaja on rappukäytävässä ja siivooja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se että minulla ei ole varaa/halua ostaa omakotitaloa, ei tarkoita, etteikö minulla olisi oikeutta omistaa lemmikkiä (perheenjäsentä).
Sinulla ei ole mitään OIKEUTTA omistaa koiraa tms. lemmikkiä, kun et kykene huolehtimaan siitä. Se, että sinun lemmikiksi häiritsee kaikkia muita kerrostalossa, ei ole asiallista. Lemmikki on eläin, ei perheenjäsen.
Olet kauhea. Todella paha ihminen.
Ei, vaan sinä.
Koko kaupunki juoruaa, että et hoida koiraasi etkä tee sen haukkumiselle mitään.
Ihmettelen myös yhtälöä, että hankitaan koira, mutta ollaan joka ilta jossain menossa. Koira haukkuu kaikki ne ajat, jotka omistaja on poissa.
Kun omistajalle sanoo asiasta, hän ei ota vastuuta, vaan on että muutkin koirat haukkuu ja että koira haukkuu vain koska olen poissa. Ok, miksi olet poissa? Miksi ei voi sitoutua siihen koiraan? Miksi koira täytyy hankkia?
Olen huomannut, että asiakkaat hämmentyy puhelimessa, kun naapurin koira haukkuu.
Nykyään melkein joka paikassa tehdään etätöitä ja puhelut menevät nauhalle.
Koira pitää kouluttaa, mutta laiskat ihmiset eivät viitsi.
Eroahdistus on omistajan vika, kun ei ole viitsinyt kouluttaa koiraansa.
Itsekästä on jättää haukkuva koira yksin kotiin naapureiden riesaksi.
Koiralle myös rankkaa tuollainen ja on mielestäni eläimen rääkkäämistä.
Vierailija kirjoitti:
Olen huomannut, että asiakkaat hämmentyy puhelimessa, kun naapurin koira haukkuu.
Jos työnantaja sanoo jotain niin eipä ole itsellä koiraa.
Tietävät sitten mitä se on nykypäivänä, kun naapurin koiran haukunta kuuluu jopa puhelimeen asti.
Ajatelkaa jos jättäisi lapsen koko päiväksi huutamaan äitiä ja isää. Aika äkkiä lastensuojelu puuttuisi asiaan.
Koira saa kärsiä yksin ja ulvoa omistajiensa perään 10 tuntia eikä kukaan puutu asiaan. Eläinrääkkäystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos työnantaja sanoo jotain niin eipä ole itsellä koiraa.
Tietävät sitten mitä se on nykypäivänä, kun naapurin koiran haukunta kuuluu jopa puhelimeen asti.
Yksi tuttu oli Kelassa kesätöissä, etänä kotona.
Ovatko virastot ottaneet haukkuvia toimisto koiria?
Öisin ei tietenkään saa haukkua ja päivisin saa haukkua satunnaisesti eli sillein normaalisti. Jos on jatkuvaa haukkumista niin taloyhtiö voi puuttua asiaan ainakin jos ei koiran omistaja ole halukas tekemään asialle jotain eli esim. kouluttaa koiran ettei hauku tai sitten sekin on vaihtoehto että vie koiran johki koirahoitolaan /hoitajalle hoitoon siksi aikaa kun itse on töissä jos mahdollista.
Vihaajien ketju, turhaa paskaa. Yksikään koira ei hauku koko ajan niinkuin väittävät. Vain silloin tällöin. Ja kyllä kerrostalossa muitakin ääniä kuuluu, elämisen ääniä. Vihaajat muuttakoot korpeen, kerrostaloasukkaan kuuluu sietää muita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koira on nimenomaan perheenjäsen, osa laumaa. Koiraa ei pidä koskaan ottaa harrastusvälineeksi tai eläimeksi, vaan perheenjäseneksi. Ihmiset ovat nisäkkäitä, kuten koirakin. Olemme vain erilajisia. Meillä on samat perherakenteet. Ihminen puhuu ihmisen kieltä ja koira puhuu koiran kieltä, eli haukkuu ym. Eikö olekin jännää, että koira oppii vähintään kymmeniä ihmiskielen sanoja, mutta tyhmät ihmiset eivät opi koirakielen sanoja :D
Nyt ymmärrän täysin miksi koirasi ei osaa käyttäytyä vaan haukkuu.
Noin käsittämätöntä soopaa harvoin kuulee. Koirasi haukkuu, koska on turhautunut siitä että käsittelet sitä ihmisenä etkä koirana. Koirat on vuosituhansien aikana kehittyneet palvelemaan ihmistä, niillä pitää olla joku tarkoitus, työ. Suurin osa roduista on kehitetty jotain tiettyä tehtävää varten ja kun kerrostalossa pidettävällä koiralla ei ole tehtävää vaan sitä pidetään ihmisperheenjäsenenä se turhautuu ja alkaa häiriköimään.
Koira pitää aina ottaa ensisijaisesti harrastusvälineeksi eli sillä pitää olla järkevää tekemistä (nykypäivänä harratus) että se pysyy mieleltään tasapainoisena. Ei mikään parin tunnin lenkitys riitä aktivoimaan koiraa.
Kerrostaloissa haukkuvat koirat ovat niitä joiden kanssa ei harrasteta. Harrastuskoirat taas nukkuvat päivät tyytyväisinä kun niitä aktivoidaan harrastuksissa iltaisin mahdollisimman rodunomaisesti.
Asun rivitalossa mutta jos naapurin koira haukkuisi jatkuvasti niin poraisin porakoneella tuohon naapurien väliseen kiviseinään mistä kuuluu todella kova ääni niin kyllä koira sillä hiljensi ja oppisi olemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten "oikeus pitää kotieläintä" voi olla isompi oikeus kun koko muun rapun asukkaiden oikeus elää rauhassa?
No ei tietenkään ole. Joko koiralle etsitään uusi koti tai sitten muuttaa omistajansa kanssa. Isännöitsijälle ilmoitus häiritsevästä haukunnasta.
Ihan helppo homma 5-6 vuoden oikeustappelun jälkeen.
Koiran pito kerrostalossa on kidutusta sekä naapureita että koiraa kohtaan. Tulisi kieltää kokonaan.