Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En jaksa enää tätä kotiorjuutta ;(

Vierailija
12.02.2024 |

Olen keski-ikäinen, minulla on hyvä ura, kaksi lasta (10 ja 12 v.) ja mies. On harrastuksia, ystäviä ja matkoja, kiva koti. Mutta en vaan enää jaksa!

Teen kotona uhan hirveästi, esimerkki viikonlopulta: siivosin, leivoin luokan vaalikahvilaa varten ja toimitin leivonnaisten, pesin pyykkiä, kävin kaupassa, tein ruokaa ja vielä extra ruokaa viikolle. Vein lapsen harrastuksen kisoihin, olin toimitsija toisen lapsen kisoissa. Mies vei toisen lapsen kisoihin, lähti toimistolle tekemään veroilmoituksia ym. papereita, kävi salilla ja seurasi vaaleja. Miehellä on auto ja minulla ei, joten kävelin ja taitoin kaikki matkat pakkasessa. Mies lähetti minulle viestin, jossa totesi, että minun olisi hyvä opetella täyttämään astianpesukone oikein.

Suutuin ja sanoin perheelle, etten jaksa tehdä kaikkea. Että jokainen saa tästä lähtien viedä omat pyykit kaappiin, vaihtaa omat lakanat ja pyyhkeet jne. Kun tulin tänään kotiin, mies oli tyhjentänyt puhtaat pyykit silityslaudalta isoon kasaan kylppärin lattialle, yhtäkään lautasta ei ollut laitettu astianpesukoneeseen ja keittiönpöydällä hirveä sotku. Minä lähdin ensimmäisenä aamulla töihin.

Otin pyykit lattialta muutoin, mutta jätin miehen valkoiset paidat sinne. En meinaa jaksaa enää. Mitäs nyt?

Kommentit (171)

Vierailija
41/171 |
12.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos alkaa vähänkään kynnysmatoksi, helposti jää ja pian ei ole enää onnellinen. Parisuhde vaatii molemmilta,eikä miehenkään pidä alkaa pikku lapseksi. En katselisi hetkeäkään. Ei ole kokemusta omasta perhe-elämästä paitsi parisuhteesta jossa asuttiin yhdessä. Kaikkien pitää tehdä kotona ja pitäs miehenkin ymmärtää kun o lapset,niin eri tavalla asioita.

Kun on lapsia, jonkun on pakko tehdä. Se on se kohta elämästä, jolloin itsekäs mies sysää kotityöt vaimolle. Kahden aikuisen parisuhteessa ei ole samaa tekemisen pakkoa, jolloin toista on vaikea alistaa.

Tämä on niin surullisen totta. Osa ihmisistä ovat vanhan sanonnan mukaisia piruja. Jos annat sille pikkusormen, se vie koko käden. 

Oma puolisoni on juuri tuollainen piru. Hänen kanssaan täytyy koko ajan olla varuillaan, ettei vahingossa tee liikaa. Kaikesta hänen eteensä tai puolesta tehdyistä asioista tulee välittömästi hänen silmissään saavutettuja etuja joista ei ilman riitoja luovuta. Rasittavaa.

Vierailija
42/171 |
12.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos alkaa vähänkään kynnysmatoksi, helposti jää ja pian ei ole enää onnellinen. Parisuhde vaatii molemmilta,eikä miehenkään pidä alkaa pikku lapseksi. En katselisi hetkeäkään. Ei ole kokemusta omasta perhe-elämästä paitsi parisuhteesta jossa asuttiin yhdessä. Kaikkien pitää tehdä kotona ja pitäs miehenkin ymmärtää kun o lapset,niin eri tavalla asioita.

Kun on lapsia, jonkun on pakko tehdä. Se on se kohta elämästä, jolloin itsekäs mies sysää kotityöt vaimolle. Kahden aikuisen parisuhteessa ei ole samaa tekemisen pakkoa, jolloin toista on vaikea alistaa.

Se on näin. Lasten takia olen tehnyt tosi paljon ja venynyt. Ennen lapsia mies teki minulle aamiaisen, tehtiin kotitöitä yhdessä jne. Nyt minusta on tullut tällainen piika ;( mies juoksuttaa meitä muita, itse ei tee. Ap

Outo tapa käyttää pakonomaisesti hymiöitä, kuin M28:lla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/171 |
12.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sinulla ei ole autoa? Niitä myydään naisillekin.

Kyllä sitä miettii,kannattaako perheessä olla kaksi autoa vaikka oma auto naiselle tuokin vapauden. Jos yhdellä pärjää,miksei mies voi lapsia kuskata kun on lapset kerran tehnyt?

Vierailija
44/171 |
12.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on niin surullisen totta. Osa ihmisistä ovat vanhan sanonnan mukaisia piruja. Jos annat sille pikkusormen, se vie koko käden. 

Oma puolisoni on juuri tuollainen piru. Hänen kanssaan täytyy koko

Miten jaksatte tuollaista köydenvetoa? En pystyisi olemaan tuollaisen ihmisen kanssa, joka näkee mut hyödykkeenä, josta voi lypsää aina lisää etua itselleen, ettei vaan tarvi ite tehdä mitään. Hyi että.

Vierailija
45/171 |
12.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos minun puolisoni toimisi noin epäkunnioittavasti, saisin saman tien sellaisen raivokohtauksen, ettei toiste yrittäisi. En ymmärrä, miten voit valittaa tällä palstalla etkä ole jo karjumassa ukolle: MITEN KEHTAAT heittää pesemäni pyykit lattialle ja jättää kaikki lasten viennit minun niskoilleni? 

Toinen mitä en ymmärrä: jos sinä käyt kaupassa ja viet lapsia, miksi auto on miehellä? Vähintään nappaisin auton alleni jos joutuisin koko viikonlopun kuskailemaan lapsia.

No, tällaiset asiat ei tapahdu yhdessä yössä. Olen nyt herännyt asiaa, todella, vaikka se on ollut mielen päällä. Nyt olen suoraan sanoen raivon vallassa. Ilmoitin myös, etten herää huomenna huolehtimaan lapsia kouluun. Varmaan arvaattekin, kumpi meillä on herännyt aamulla aikaisemmin tekemään puurot ja muut... Ap

Tiedoksi, ei näitä asioita kannata alkaa raivon vallassa korjaamaan. Kun raivo valtaa mielen, menet sohvalle ja avaat telkkarin ja katselet rauhassa viltin alla ohjelmia. Mietit asioita seuraavaan päivään, ja laitat paperille asiat, mitkä painavat mieltäsi, ja joihin tarvittaisiin muutosta. Sitten kun on rauhallinen mieli, kysyt mieheltäsi, että olisiko hänellä sopiva hetki jutella, että haluaisit keskustella, miten jatkossa teksitte joitain asioita eri tavoin. Äläkä sä sanele, vaan keksikää yhdessä ratkaisuja.

Vierailija
46/171 |
12.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harva ymmärtää, että Ap tekee / on tehnyt kaiken yksinkertaisesti sen vuoksi, että ei jaksa kuunnella miehen raivoamista. Juuri sitä mitä on nytkin tulossa, kun mies huomaan paitansa lattialla (jonne itse oli ne viskannut). 

Minulla on ollut Ap:n kaltainen mies. Viisitoista vuotta olen häntä kouluttanut ja monen monituista raivoamista kuunnellut. Nyt tuo kivikallo on vihdoin hieman alkanut oppimaan tavoilla. Toivottavasti seuraava nainen saa hänestä paremman puolison, sillä lähden samalla oven avauksella, kun lapset lähtevät opiskelemaan.

Ap:na miettisin pitkään ja hartaasti, että kannattaako valita sama tie mitä minä valitsin. Helpompaa nimittäin olisi lähteä heti.

Suunnilleen näin. Ennen mukava, rento, reilu ja tasa-arvoinen mies meuhkaa, potkii vaatteita, heittää pyykit lattialle ja vauhkoaa, kun astianpesukone on täytetty väärin. Olen vasta heräämässä tähän. On tosi kovaa tehdä uraa, hoitaa lapsia ja yrittää selvitä vähitellen huononevasta tilanteesta kotona. En edes usko, että väärin täytetty pesukone on miehelle se oikea ongelma. Ap

Vierailija
47/171 |
12.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lue se "kyllästyin passaamaan perhettä, menin lakkoon" ketju. Erohan siitä tuli. Mutta miksi haluaisit miehen, joka kohtelee sua palvelijana samalla kuin itse raapii munaskujaan sohvalla? Voisit löytää sellaisenkin, joka ajattelee välillä sunkin hyvinvointia, eikä tuijota pelkästään omaa napaa. Nakkaa luiskaan tuollainen märisijä.

Vierailija
48/171 |
12.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sinulla ei ole autoa? Niitä myydään naisillekin.

Kyllä sitä miettii,kannattaako perheessä olla kaksi autoa vaikka oma auto naiselle tuokin vapauden. Jos yhdellä pärjää,miksei mies voi lapsia kuskata kun on lapset kerran tehnyt?

Tai käydä kaupassa, tai kuskata leivonnaiset kahvilaan tms.

Vierailija
49/171 |
12.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli tuollainen mies vielä kaksi vuotta sitten. Oli. Nyt on elämä paljon helpompaa, ja elellään rauhallisessa kodissa, lapset ja minä. Mies on hommannut siivoojan, eli hänelläkin menee ihan hyvin.

Vierailija
50/171 |
12.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oma puolisoni on juuri tuollainen piru. Hänen kanssaan täytyy koko

Sulla on ottajapuoliso. Mä kävin aikanaan eron partaalla samasta syystä, ja primitiivireaktion jälkeen puoliso oikeasti muutti käytöstään. Ilmeisesti pysyvästi, koska nykyään on takana jo 20 v, eikä samasta asiasta ole tarvinnut enää koskaan sanoa toista kertaa. Tasapaino pitää olla, molemmat antavat, molemmat saavat. Ei niin, että toinen koko ajan antaa ja toinen koko ajan ottaa. Luonteessa se laiskuus ja itsekkyys on, ellei ole tilapäistä töhöyttä.

Vierailija
51/171 |
12.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko ne pyykit puhtaita, mitkä se sun mies heitti kylppärin lattialle? Onko sun mies ns. vammainen? Laita ukko pesemään ne pyykit!

Vierailija
52/171 |
12.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehellä taitaa olla huolia. Jokin kuormittaa. Entä jos kysyisitkin, miten hän voi? Jospa tuolle törkeydelle löytyisi jokin hänen mielestään perusteltu syy? Tai ainakin hän saisi itse kertoa, millaisena näkee tilanteenne. Sitten sinulla olisi parempi kuva siitä, onko kyse vain itsekkyydestä vai voisitteko ehkä nähdä toisenne ja alkaa vetää yhtä köyttä.

Vierailija
53/171 |
12.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harva ymmärtää, että Ap tekee / on tehnyt kaiken yksinkertaisesti sen vuoksi, että ei jaksa kuunnella miehen raivoamista. Juuri sitä mitä on nytkin tulossa, kun mies huomaan paitansa lattialla (jonne itse oli ne viskannut). 

Minulla on ollut Ap:n kaltainen mies. Viisitoista vuotta olen häntä kouluttanut ja monen monituista raivoamista kuunnellut. Nyt tuo kivikallo on vihdoin hieman alkanut oppimaan tavoilla. Toivottavasti seuraava nainen saa hänestä paremman puolison, sillä lähden samalla oven avauksella, kun lapset lähtevät opiskelemaan.

Ap:na miettisin pitkään ja hartaasti, että kannattaako valita sama tie mitä minä valitsin. Helpompaa nimittäin olisi lähteä heti.

Suunnilleen näin. Ennen mukava, rento, reilu ja tasa-arvoinen mies meuhkaa, potkii vaatteita, heittää pyykit lattialle ja vauhkoaa, kun astianpesukone on täytetty

Voisitkohan ktse antaa jo olla sen, että hän tuli valittaneeksi astianpesukoneesta? Kuka vaan voi joskus töksäyttää jostain turhasta, kun on väsynyt ja kiukkuinen. Voit kertoahänelle, että sua harmitti, kun hän sanoi niin, vaikka olit tehnyt kovasti töitä perheen hyväksi. Niin silloinhanhän saattaisi pyytää anteeksi. Niinkuin sinäkin, kun töksäytätjotain tyhmää, eikö?

Vierailija
54/171 |
12.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanoisin tähän vielä sen, että olen ajatellut, että on ihan reilua kaikki kohtaan se, että tekee pakolliset ja ei-niin-pakolliset jutut hyvällä asenteella. Tämä kantaa mua työelämässä, menestyn ja olen pidetty. Miehellä tuntuu olevan sama meininki töissä, mutta kotona muuttunut ihan toiseksi. Mutta, kuten todettu, jotain muuta tässä on kuin vain väärin täytetty astianpesukone, koko tuo asenne huokuu negatiivisuutta. Ap

Vierailija
55/171 |
12.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettele  sanomaan  Ei !   mitä  tuota  joka  paikassa  juoksee.

Vierailija
56/171 |
12.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oliko ne pyykit puhtaita, mitkä se sun mies heitti kylppärin lattialle? Onko sun mies ns. vammainen? Laita ukko pesemään ne pyykit!

Oli, hänen puhtaita valkoisia myös. Sanoin eilen, että jokaisen täytyy alkaa ottaa omat pyykit omaan kaappiin. Että niitä ei saa siirtää minnekään muualle kuin omasn kaappiin. Näin ei käynyt, vaan löysin pyykit kylppärin lattialta. Keräsin omat ja lasten vaatteet, miehen valkoiset paidat on yhä siellä lattialla ja tulevat tästä lähin olemaan, koska se on hänestä hyvä paikka niille. Tämän takia olen sina viikannut vaatteet muuten vauhdilla, ettei niitä heitetä lattialle kun tarvitaan silityslautaa. Ap

Vierailija
57/171 |
12.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki ulkopuolista apua. Vähintään siivoja ja ruuat kotiin toimituksella. 

Vierailija
58/171 |
12.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tarkoittaa hyvä ura?

Jos on hyvä ura, voi hankkia auton ja teettää kotityötä tarvittaessa ostopalveluna.

Vierailija
59/171 |
12.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmeellisiä ehdotuksia tässä ketjussa. Miksi sitä miestaaperoa pitäisi paapoa kiukuttelusta ja taputtaa päälaelle lässyttäen "voiiiii, mikä pientä kiukuttaa, kerro mamille?". Aikuisen pitää ottaa vastuu omasta käytöksestään ja avata suu, jos häntä joku harmittaa. Mutta mikään maailman harmistuskaan ei silti oikeuta miestä käyttäytymään huonosti ja purkamaan sen pahan olonsa omaan perheeseen. Niihin, jotka ovat hänen rakkaitaan ja joita hänen kuuluisi suojella ja kohdella parhaiten maailmassa. Jokaisen pitää kyetä käsittelemään ne omat tunteensa niin, että se ei vahingoita muita.

Vierailija
60/171 |
12.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehellä taitaa olla huolia. Jokin kuormittaa. Entä jos kysyisitkin, miten hän voi? Jospa tuolle törkeydelle löytyisi jokin hänen mielestään perusteltu syy? Tai ainakin hän saisi itse kertoa, millaisena näkee tilanteenne. Sitten sinulla olisi parempi kuva siitä, onko kyse vain itsekkyydestä vai voisitteko ehkä nähdä toisenne ja alkaa vetää yhtä köyttä.

Olen itse sitä mieltä, että taustalla on jotain muuta. Luulen, että töissä on hirveästi paineita, ja se purkautuu tällaisena p*skana minuun ja lapsiin. Voi olla muutakin. Ehkä hän haluaisi erota minusta, muttei uskalla/ pysty lasten takia. Etenkin isompi lapsi on superherkkä eikä ehkä kestäisi eroa. Oikeasti, ei kukaan ala käyttäytyä noin ellei taustalla ole muutakin. Joka tapauksessa en aio enää olla tämän sonnan heittelyn kohde. Ap.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kolme