Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joudutko asunnottomaksi 1.4 alkaen kun asumistuki vähenee?

Vierailija
12.02.2024 |

Vai eikö se vaikuttaa sinuun mitenkään?

Kommentit (193)

Vierailija
101/193 |
12.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä muuten olen mieluummin syömättä kun syön lautasellisen kaurapuuroa. Ei ole ikinä maistunut. Ja muutenkin jos ei ole oikein ruokaan varaa, silloin on panostettava proteiiniin - eihän kaurapuurossa sinänsä ole muuta kuin energiaa, ja sille ei oikein ole käyttöä varmaan tuossa tilanteessa kauheasti. Maito oli itselle aikoinaan semmonen päivän ateria "köyhinä päivinä". Siinä on proteiinia suht halvalla 30 grammaa per purkki.

Keitä se puuro maitoon.

Vierailija
102/193 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikkausten ja hintojen nousun jälkeen minulla jää jatkossa kuukaudessa käteen noin 150 €, jolla pitää maksa ruoat ja muut menot. Tulevaisuudessa on siis edessä kuukausia, kun pitää saada kuukauden ruoat parilla kympillä, koska aina välillä tulee odottamattomia, mutta pakollisia menoja. No, ainakin laihtuminen on väistämätöntä, kun ei ruokaan enää jatkossa riitä rahat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/193 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä muuten olen mieluummin syömättä kun syön lautasellisen kaurapuuroa. Ei ole ikinä maistunut. Ja muutenkin jos ei ole oikein ruokaan varaa, silloin on panostettava proteiiniin - eihän kaurapuurossa sinänsä ole muuta kuin energiaa, ja sille ei oikein ole käyttöä varmaan tuossa tilanteessa kauheasti. Maito oli itselle aikoinaan semmonen päivän ateria "köyhinä päivinä". Siinä on proteiinia suht halvalla 30 grammaa per purkki.

Keitä se puuro maitoon.

Tosi yleinen yliopisto-opiskelijoiden säästöruoka on vettä vesilasiin puoliksi ja toinen puoli täytetään mannaryyneillä. Vähän lusikalla pyöritetään kosteaksi ja lusikoidaan nopeasti suuhun ja alas.

Täyttää nopeasti vatsan. Tuota voi syödä koko vuoden kolmesti päivässä ja säästyy rahat.

Haittapuolena vetämättömyys ja apatia. Opinnot venyy useilla vuosilla tai kymmenellä.

Vierailija
104/193 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä saanut asumistukea joten ei vaikuta.

Vierailija
105/193 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitte vitsailla asiasta, mutta jo nyt on näkynyt tämän hallituksen päätöksien tuhoisuus ihmisten elämässä, vaikka moni päätös ei ole vielä edes astunut voimaan. Minua ei naurata yhtään. 

T: ammattilainen

Vierailija
106/193 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heitän opiskelevat lapseni pihalle ja muutan alkoholistitapailumiehen asuntoon. Jee, mahtavaa elämää mulle!

Valintoja, valintoja

Vierailija
107/193 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voitte vitsailla asiasta, mutta jo nyt on näkynyt tämän hallituksen päätöksien tuhoisuus ihmisten elämässä, vaikka moni päätös ei ole vielä edes astunut voimaan. Minua ei naurata yhtään. 

T: ammattilainen

Köyhät pärjää aina. Heillä on kokemusta. Eniten tämä tulee koettelemaan keskiluokkaa ja pienyrittäjiä. Pienyrittäjistä tulee hyvin suurella todennäköisyydellä sossun asiakkaita tai työttömiä työhön hakijoita.

Menee moni pulju konkkaan, kun ei ole työtä tekevillä varaa laittaa rahoja markkinatalouden rattaisiin. Eikä rikkaat perinteisesti tuo sitä rahaa markkinatalouteen. Ne pitää ne tileillä ja rahastoissa kasvamassa korkoa.

Vierailija
108/193 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutamme yksiöön haja-asutusalueelle. YH & 3 lasta

Vierailija
109/193 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en joudu. En ole eläessäni saanut asumistukea enkä näillä näkymin ikinä saakaan. Aina olen tullut omillani toimeen.

Vierailija
110/193 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heitän opiskelevat lapseni pihalle ja muutan alkoholistitapailumiehen asuntoon. Jee, mahtavaa elämää mulle!

Valintoja, valintoja

Just valintoja karsitaan nyt. Vähemmän rahaa köyhälle niin ei enää valintoja.

Vierailija
111/193 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

asumistuki laskee, niin toimeentulotuki nousee. Ihan typerää tällainen pohtiminen.

Vierailija
112/193 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen työkyvyttömyyseläkkeellä. Sain perinnöksi pienen yksiön Helsingistä. Joudun myymään asuntoni erittäin huonossa taloustilanteessa, tai muuttamaan Kylille, Masalaan. 

Ilmeisesti näin syntyy uusia työpaikkoja? Lähinnä asuntosijoittajat lpovat kieliään, niin kuin kasarin/ysärin devalvaatio/lama-aallossa. Miksi en saa asua syntymäkaupungissani ja jotenkin yrittää rauhassa kuntoutua työkykyiseksi. Asumistukileikkausten ja suojaosien poiston myötä myös osa-aikatyö muuttuu kannattamattomaksi. Mistäköhän kaupungeissa löytyy koulunkäyntiavustajat, henk.koht.avustajat, pienipalkkaiset Pamilaiset jatkossa? 

En saa unta, mielenterveyteni järkkyy jo nyt. Joudun kohta kuormittamaan julkisia palveluja ja tulen kalliiksi.

Kamalaa! Minäkään en saa asua siellä missä huvittaa ja tehdä jotain mikä ehkä kannattaa kymmenien vuosien päästä. Missä on oikeus ja kohtuus? Minusta tulisi maailman paras ydinkirurgi, mutta valtio ei usko minuun ja kustanna itseni etsimistä. Jouduin jopa muuttamaan kunnanrajan yli, kun  täällä on puolet halvempaa elää. Oi, tätä vääryyttä ja tuskaa, vaikkakin voin hyvin, mutta osaan kuvitella tilanteen jossa voisin paremmin, eikä yhteiskunta maksa sitä! Voihan pee!

Tsiisus nyt teitä! Lakko-oikeus pois heti ja vasemmistopuolueet laittomiksi!

Vierailija
113/193 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valintoja, valintoja

Just valintoja karsitaan nyt. Vähemmän rahaa köyhälle niin ei enää valintoja.

Noin se menee luonnossakin. Leijona syö heikon saaliseläimen ja kadulla Nyrkkimanner lyö ja ottaa lompakon ja puukkomanne vuolee minkä hunajakepistä irtoaa.

Ne rahat otetaan kuten viikinkiaikana otettiin. Ei viikingitkään mihinkään töihin menneet, vaan ne otti sen sieltä mistä sitä löytyy.

Vierailija
114/193 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ihmiset asumisesta tingi, vaan ruoasta. Kuukauden ruoattomien päivien määrä vaan nousee entisestään.

Jos ei 590€ minkä työttömät saa käyttörahaa kuussa riitä kuukauden ruokiin ihan oma moka.

Siis minkä käyttörahan? Mä saan työmarkkinatukea 730e ja sillä maksan kaiken.

Sitten et ole täystyötön tai et hae kaikkia tukia mitä saisit.

En saa asumistukea tai toimeentulotukea. Olen pitkäaikaistyötön. Ei työttömät saa mitään käyttörahaa. 

Kyllä itse olen viimeiset 6 vuotta saanut tuon

770€/kk minun vuokra.

Vierailija
115/193 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Maksan asumiseni itse ansaitsemallani palkalla, enkä saa tukia. Sen sijaan tällä hetkellä palkasta jää enemmän käteen (n. 20e/kk) kuin viime vuonna. Sillä saa kivasti viikon eväät töihin.

Vierailija
116/193 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti kyllä, mutta onneksi silloin on kevät ja kesä kynnyksellä. On sentään jotakin positiivista, hetkeksi.

Vierailija
117/193 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keitä se puuro maitoon.

Tosi yleinen yliopisto-opiskelijoiden säästöruoka on vettä vesilasiin puoliksi ja toinen puoli täytetään mannaryyneillä. Vähän lusikalla pyöritetään kosteaksi ja lusikoidaan nopeasti suuhun ja alas.

Täyttää nopeasti vatsan. Tuota voi syödä koko vuoden kolmesti päivässä ja säästyy rahat.

Haittapuolena vetämättömyys ja apat

Siis tuo pitää oikeasti huuhdella nopeasti toisella vesilasilla, muuten ryynit jää kurkkuun ja tulee oksennus. Idea on että ryynit turpoaa vatsassa päivän mittaan ja ei tule nälkä, mutta ravintoarvo on tosi alhainen. Kaksikymmentä luvulla näyttelijät laihdutti tuolla ruokavaliolla. Suolaa nyt laittaisin sekaan vähän että suolatasapaino säilyy, koska kyseessähän on käytännössä paastoaminen.

Vierailija
118/193 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noin puoli miljoonaa joutuu kadulle... lukitkaa ovenne!

Hyvä pummit kadulle.haulikko ja koira valmiina

Vierailija
119/193 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen työkyvyttömyyseläkkeellä. Sain perinnöksi pienen yksiön Helsingistä. Joudun myymään asuntoni erittäin huonossa taloustilanteessa, tai muuttamaan Kylille, Masalaan. 

Ilmeisesti näin syntyy uusia työpaikkoja? Lähinnä asuntosijoittajat lpovat kieliään, niin kuin kasarin/ysärin devalvaatio/lama-aallossa. Miksi en saa asua syntymäkaupungissani ja jotenkin yrittää rauhassa kuntoutua työkykyiseksi. Asumistukileikkausten ja suojaosien poiston myötä myös osa-aikatyö muuttuu kannattamattomaksi. Mistäköhän kaupungeissa löytyy koulunkäyntiavustajat, henk.koht.avustajat, pienipalkkaiset Pamilaiset jatkossa? 

En saa unta, mielenterveyteni järkkyy jo nyt. Joudun kohta kuormittamaan julkisia palveluja ja tulen kalliiksi.

Kamalaa! Minäkään en saa asua siellä missä huvittaa ja tehdä jotain mikä ehkä kannattaa kymmenien vuosien päästä. Missä on oike

Kannattaa ottaa riski ja pyrkiä valtion hotelliin. Vankilaan kuten Chaplin elokuvissa. Vankilassa on parempi olla kuin kadulla. Saa ruuan ja katon päänsä päälle. Jos rikoksessa onnistuu, niin sekin on positiivinen asia. Voi tavallaan vain voittaa, kun tehdään poliittisesti köyhästä rikollinen. Huvittavinta Chaplin-elokuvassa oli se, kun mies vapautui vankilasta, niin hän pyrki vankilaan epätoivoisesti takaisin. Valtio mieluummin maksoi poliisille joutilaiden kodittomien hätistelystä palkkaa, kuin olisi lahjoittanut rahat köyhille elokuvassa.

Vierailija
120/193 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulen saamaan asumistukea n. 140e/kk vähemmän kuin ennen. Se tarkoittaa kolmea-neljää ruokakassillista vähemmän per kk lapsiperheessä, vaikuttaa suoraan siihen ettemme harrasta enää mitään, kuluta enää mihinkään kulttuuriin (elokuvat, museot), emme osta bussilippuja/-kortteja, vaatteemme kulutetaan hitusiksi ennen uusien ostamista.

Tuntuu kurjalta, emme ole eläneet leveästi aiemminkaan. Olen korkeakoulutettu, täysaikaisesti töissä käyvä kahden lapsen yh, rahat ei tunnu riittävän vuokranmaksua ja perusjuttuja kummempaan.

Äkkiä miettimään lisätuloja, perusta vaikka verkkokauppa. Osta ja myy jotain.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä neljä