Joudutko asunnottomaksi 1.4 alkaen kun asumistuki vähenee?
Kommentit (193)
Aikuinen ihminen elättää itsensä työllä tai muulla tavoin kuin kuppaamalla kelasta veronmaksajien rahaa. Joudutte pakkotöihin. Nyt on pakko ryhdistäytyä. Pakko maksaa työllä asuminen ja eläminen. Tv. Ökypersu
En, mutta joudun jättämään osa-aikaisen työni, koska tunteja on liian vähän ja työssäkäynti on taloudellisesti miinuksellista 1.4 alkaen. Sossun luukku kutsuu, ensimmäistä kertaa näillä näkymin.
En juo, en polta, ei ole lapsia, ei lemmikkejä, asun yksin, ei puoliso, ei turvaverkkoja paitsi valtion takaama.
Vierailija kirjoitti:
Enpä ole asumistukea saanut sen jälkeen, kun olin 2kymppinen opiskelija.
Sen sijaan on asuntolaina maksettu loppuvuodesta.
N48
Niin?
Olen saanut asumistukea viimeksi vuonna 2001 kun olin opiskelija, joten ei vaikuta.
Vierailija kirjoitti:
Aikuinen ihminen elättää itsensä työllä tai muulla tavoin kuin kuppaamalla kelasta veronmaksajien rahaa. Joudutte pakkotöihin. Nyt on pakko ryhdistäytyä. Pakko maksaa työllä asuminen ja eläminen. Tv. Ökypersu
Juuri tämä on sinimustan hallituksen motiivi kurjistaa kansaa. Ideologin tavoite laittaa köyhät kyykkyyn. Muuta syytä säästöille ei ole.
Ei juurikaan vaikuta ainakaan muhun se eikä muutkaan leikkaukset. Osa-aikatyötä teen ja saan tukia lisäksi. Vähemmän tulen saamaan rahaa mutta en merkittävästi vähemmän.
Vierailija kirjoitti:
Olen saanut asumistukea viimeksi vuonna 2001 kun olin opiskelija, joten ei vaikuta.
Niin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinimusta hallituksen kannattajat välittävät vain itsestään. Ketjussa puolet kertoi, ettei haittaa, kun ei kosketa itseä.
Sama tilanne varmaan vielä kun työttömät on leiteillä ka savu nousee krematorioista.
Kumma ettei näillä välinpitämättömillä.ole edes opiskelevia lapsia. Tai mitään käsitystä asumistuesta.
On minulla opiskelevia, osa-aikatyötä tekeviä lapsia, mutta pystyn helposti tukemaan heitä muutamalla satasella kuukaudessa, jos heille tulee ongelmia asumistuen vähenemisen takia. Itse en ole asumistukea saanut koskaan.
En. Mutta en käy enää kahviloissa, ulkona syömässä, osta käsitöitä jne. Ostan Lidlistä halvalla ruuat ja herkut, vaatteet tilaan ulkomailla.
Eli suomalainen yrittäjä menettää rahat, minä en. Mutta sitähän se halusi kun oikeistoa äänesti.
Orpo ja Purra saavat sairasta tyydytystä kun ihmiset joutuvat kaduille asumaan.
Vierailija kirjoitti:
Pelkään, että joudun töihin. Se on pahin pelkoni.
Tervetuloa veronmaksajaksi.
Vierailija kirjoitti:
Miten olisi teille, kun on työnhakuvelvoite, mutta ette saa tai halua töitä. Niin lopetettaisiin tuet ja ryhtyisitte yritääjäksi.
Eli jos työvelvoite ei toimi, niin yrittäjävelvoite.
Joo, käy. Osta hyvä Pilu, käytetty, mutta toimii vielä
Vierailija kirjoitti:
Miten minun sijoitusasuntoni lyhennyksien käy? Jos Kela ei täysimääräisesti maksakaan minun bisneksiäni?
Voi voi joudutko laittamaan omistasi?
Vierailija kirjoitti:
Iltapäivälehdessä eräs nainen rööki huulessa valitti kun hallituksen leikkaukset vähentävät hänen tuloja 150e. Kuvaaja oli napannut vielä useamman röökikuvan varmaan ihan vaan vinkkinä että siinä olisi yksi säästökohde :D
Tosi monet varattomat kerää maasta tumppeja ja tekee niistä sätkänsä.
Talvisin kerää maasta tumpit ja purkaa ne. Kuivaa patterilla tai ihan pöydällä.
Ilmaista röökiä. Ei kukaan köyhä enää ole vuosikymmeniin itse ostanut röökejä. Korkeintaan sätkäpaperit.
Toi on propagandaa porvareilta että köyhä ostaisi röökiä. Röökiä löytyy kadulta ilmaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vaikuttaa elämiseen paljon mutta en joudu kadulle. Vähennän sitten kaikesta kulutuksesta enemmän eli osuu täysin paikkakunnan ruokakauppoihin ja muutamiin verkkokauppoihin. Valitettavasti. Pienet kotimaiset verkkokaupat kärsivät tästä, osoittakoon sormellaan sitten uutta hallitusta jos konkurssi tulee. Pahoin pelkään että en ole ainoa joka näin tulee toimimaan. Tätä ette ymmärtäneet ja tämän opitte nyt kantapään kautta, oikeistohallitusta äänestäneet. T. työkyvytön.
No sinulla on sitten ollut hyvä asumistuki jos kaupat kärsii kun sitä vähän pienennetään.
Vierailija kirjoitti:
Orpo ja Purra saavat sairasta tyydytystä kun ihmiset joutuvat kaduille asumaan.
Miten olisi työnteko tai yrittäminen? Oletko edes miettinyt?
Vierailija kirjoitti:
Olen työkyvyttömyyseläkkeellä. Sain perinnöksi pienen yksiön Helsingistä. Joudun myymään asuntoni erittäin huonossa taloustilanteessa, tai muuttamaan Kylille, Masalaan.
Ilmeisesti näin syntyy uusia työpaikkoja? Lähinnä asuntosijoittajat lpovat kieliään, niin kuin kasarin/ysärin devalvaatio/lama-aallossa. Miksi en saa asua syntymäkaupungissani ja jotenkin yrittää rauhassa kuntoutua työkykyiseksi. Asumistukileikkausten ja suojaosien poiston myötä myös osa-aikatyö muuttuu kannattamattomaksi. Mistäköhän kaupungeissa löytyy koulunkäyntiavustajat, henk.koht.avustajat, pienipalkkaiset Pamilaiset jatkossa?
En saa unta, mielenterveyteni järkkyy jo nyt. Joudun kohta kuormittamaan julkisia palveluja ja tulen kalliiksi.
Ei asuntosijoittajat livo kieliään kun tulot tipahtavat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ihmiset asumisesta tingi, vaan ruoasta. Kuukauden ruoattomien päivien määrä vaan nousee entisestään.
Älä valehtele. Kaurapuurolautallisen hinta on 15..20 centtiä. Tuon rahan poimit jo keräämällä yhden tyhjän pullon katujen varsilta.
Miksi teille valittajille kaikki on niin vaikeata?
täällä missä asun, on jo ammattikerääjät. Nään niitä säännöllisen epäsäännöllisesti, harvakseltaan. Kyllä ne kuule kaiken imuroi. Viime kesänä noukin tölkkejä, missä näin ja yleensä koko kesän saalis on n. 5 euroa.
Lisäksi mulla on tämän sairauden takia viljaton ja maidoton ruokavalio, niin eipä sitä voi pullojen keräämisen varaan sitä syömistä jättää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pelkään, että joudun töihin. Se on pahin pelkoni.
Kamalaa! Suomi ei ole enää oikeusvaltio. Jokaisella on perustuslaillinen oikeus elää toisten kustannuksella.
Valitetaan euroopan ihmisoikeuslaitokseen. Meidät pakotetaan ottamaan omasta elämästämme vastuuta. Aivan hirveää!
Höpö höpö.