Joudutko asunnottomaksi 1.4 alkaen kun asumistuki vähenee?
Kommentit (193)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ihmiset asumisesta tingi, vaan ruoasta. Kuukauden ruoattomien päivien määrä vaan nousee entisestään.
Älä valehtele. Kaurapuurolautallisen hinta on 15..20 centtiä. Tuon rahan poimit jo keräämällä yhden tyhjän pullon katujen varsilta.
Miksi teille valittajille kaikki on niin vaikeata?
Älä viitsi valehdella. Lidlistä ostetuista hiutaleista tehdyn kaurapuuron hinta on 6,95 senttiä per lautanen.
Tulen saamaan asumistukea n. 140e/kk vähemmän kuin ennen. Se tarkoittaa kolmea-neljää ruokakassillista vähemmän per kk lapsiperheessä, vaikuttaa suoraan siihen ettemme harrasta enää mitään, kuluta enää mihinkään kulttuuriin (elokuvat, museot), emme osta bussilippuja/-kortteja, vaatteemme kulutetaan hitusiksi ennen uusien ostamista.
Tuntuu kurjalta, emme ole eläneet leveästi aiemminkaan. Olen korkeakoulutettu, täysaikaisesti töissä käyvä kahden lapsen yh, rahat ei tunnu riittävän vuokranmaksua ja perusjuttuja kummempaan.
En saa asumistukea enkä toimeentulotukea. Kärvistelen 800 eurolla kuussa. Laskujen jälkeen ostan vain halpaa ruokaa, sukkia ja kalsareita. Ei tartte Suomen pelätä että mun rahoilla nousee hyvinvointiin. Toivottavasti rikkaat käyttää rahojaan Suomessa eikä reissaa ulkomaille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ihmiset asumisesta tingi, vaan ruoasta. Kuukauden ruoattomien päivien määrä vaan nousee entisestään.
Älä valehtele. Kaurapuurolautallisen hinta on 15..20 centtiä. Tuon rahan poimit jo keräämällä yhden tyhjän pullon katujen varsilta.
Miksi teille valittajille kaikki on niin vaikeata?
Kaurapuuro on ilmeisesti sinulle riittävä ravinto. Tai ainakin köyhä ei muuta tarvitse
Vaiha toisenä päivänä riisipuuroon jne. ei ole kallista. Kiinnostaako sinua yhtään yrittäminen? Edes ruokasi eteen? Kerro miksi et tee työtä tai yritä?
olen eri, mutta kerron sinulle, miksi en tee työtä tai yritä. Vika on soluissa ja mitokondrioissa. Ei ole riittävästi ainakaan T3 solun pinnalla. Todennäköisesti rT3 menee näihin T3 tarkoitettuihin reseptoreihin. Sitä T3 pitäisi saada sinne sitruunahappokiertoon, jonka tuloksena syntyy energiaa. Myös kortisoli blokkaa niitä T3 reseptoreita. Minulla on myös dio2 geenivirhe, joka häiritsee muuntoa. Voi tässä sopassa olla vielä muutakin. Eli miksi, niin vastaus on : ei ole energiaa. Se vähäinenkin energia mitä on, menee ihan perustoimintoihin, kuten wc-käynti, syöminen & juominen, hammaspesu jne. Suihkussa olen käynyt tänä vuonna 3 kertaa. Tämä meidän korkeatasoinen terveydenhuoltomme viis veisaa ja jättää potilaat heitteille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Orpo ja Purra saavat sairasta tyydytystä kun ihmiset joutuvat kaduille asumaan.
Miten olisi työnteko tai yrittäminen? Oletko edes miettinyt?
En. Minulla on perustuslaillinen oikeus elää ja nauttia kotona toisten kustannuksella.
Ei vaikuta, asun omistusasunnossa, olen hyvätuloinen enkä saa mitään tukia niin kuin oikein on.
Vierailija kirjoitti:
Sinimusta hallituksen kannattajat välittävät vain itsestään. Ketjussa puolet kertoi, ettei haittaa, kun ei kosketa itseä.
Sama tilanne varmaan vielä kun työttömät on leiteillä ka savu nousee krematorioista.
Ei kai se haittaa, jos ei se koske itseä? Kysymyshän oli, joutuuko asunnottomaksi ja vaikuttaako se mitenkään itseen? Miten tuohon pitäisi sitten mielestäsi vastata?
Ei vähene, kun jouduin tarkistamaan sen viime kuussa. Mutta jotta et aivan harmistuisi, niin voin kertoa, että se poistetaan minulta vuodenvaihteessa kokonaan. Onhan sillä jo omistusasunnon pääomavastiketta ihan tarpeeksi maksettukin.
Tämä oli tiedossa onneksi jo kauan aikaa ja kerkesin löytämään uuden asunnon. Muutan 400e kämpästä 240e kämppään eli eiköhän pärjäile.
Joudun, jos en pysty todistamaan Kelalle, että omistamani mökin todellinen arvo on paljon pienempi kuin sen virallinen arvo. Luulen kyllä että asian selvittäminen onnistuu, mutta en tiedä miten vaikeaa se on. Saas nähdä nyt.
Vierailija kirjoitti:
En mutta ei vaan ole varaa enää syödä
Onneksi 2km säteellä minun asunnosta on varmaan 10 ruokajonoa niin ei tarvitse stressata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En mutta ei vaan ole varaa enää syödä
Ehkä sieltä juomapuolelta voi siirtää osan roposista ruokapuolelle.
Hanavettä halvempaa juomaa tuskin löytyy ellei halua sadevettä juoda ja sairastua. Eikä siinä säästä kuin senttejä kuukaudessa. Ei senteillä saa ruokakaupasta mitään ruokaa.
Mihin tuhlaat rahasi jos siitä melkein 600€/kk minkä työtön saa käyttörahaa ei riitä ruokaan???
Vierailija kirjoitti:
Jos ei 590€ minkä työttömät saa käyttörahaa kuussa riitä kuukauden ruokiin ihan oma moka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ei 590€ minkä työttömät saa käyttörahaa kuussa riitä kuukauden ruokiin ihan oma moka.
Siis minkä käyttörahan? Mä saan työmarkkinatukea 730e ja sillä maksan kaiken.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten et ole täystyötön tai et hae kaikkia tukia mitä saisit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En saa asumistukea tai toimeentulotukea. Olen pitkäaikaistyötön. Ei työttömät saa mitään käyttörahaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En saa asumistukea tai toimeentulotukea. Olen pitkäaikaistyötön. Ei työttömät saa mitään käyttörahaa.
Kyllä itse olen viimeiset 6 vuotta saanut tuon 590€/kk käyttörahaa vuokran ja laskujen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä itse olen viimeiset 6 vuotta saanut tuon 590€/kk käyttörahaa vuokran ja laskujen jälkeen
Minkä suuruinen vuokra sulla on?
Ei vaikuta mitenkään. Luuleeko joku tai jotkut että melkein kaikki saa asumistukea. Ei saa,vaikka tulot ovet olleet brutto pari tonnia .